Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.
I samme uke som British Airways begynte å ta seg betalt for mat, drikke og til og med for en kopp med varmt vann blant passasjerene i økonomiklasse, er det tro på at selskapet vil oppgradere sitt in-flight service program foran gardinet.
Spis når du vil – også kjent som «Dine on demand» – kan være på menyen for den kommende oppgraderingen av BA Business Class konsept kalt Club World.
Snarere enn å bli servert når det passer inn i kabinbesetningen arbeids-rotasjon for å servere to in-flight måltider, vil de reisende kunne velge alt fra enkle småretter til full måltider fra en utvidet meny og få dem servert når som helst i løpet av flyturen.
Det er en fleksibel og passasjer-fokusert tilnærming som allerede er innført hos Oneworld partneren Qatar Airways, og erkerivalen Etihad Airways med flere. Disse selskapene lar reisende i Business class skreddersy sin egen in-flight timeplan – og man bestemmer når man vil slappe av, jobbe, spise og sove – i henhold til den enkeltes behov.
British Airways CEO Alex Cruz antydet at en oppgradering av Oneworld medlemmets ‘height cuisine‘ program var nær forestående på en investor presentasjon i november 2016.
«Vi kommer til å forandre måten vi serverer mat på, mengden av mat, type av mat, og kvaliteten på maten som skal serveres i Club World. Dette er en stor investering, og det skal påbegynnes neste år. »
«Vi kommer til å gjøre en gradvis-endring i service-opplegget, ikke bare i opplæringen, men en helt ny arbeids rotasjon på Club klassen ombord,»
Alex Cruz, CEO, British Airways
Spis British Beef – tell sauer for å sovne
Passasjerens søvn ønsker er også med i utviklingen av det nye Club World konseptet, og «dine on demand» passer pent inn i denne formelen.
«Vi kommer til å fokusere rundt søvn» sa Cruz. «Vi kommer til å endre selve service-rutinene for å maksimere mengden av tid hvor passasjerene har mulighet til å sove/hvile.»
«Utover det, kommer vi faktisk til å oppgradere setene med tanke på søvn og søvnkvalitet, og andre fasiliteter i Club klassen som vil gjøre det mer attraktivt å fly med oss.»
Dette er en del av £ 400 millioner (MNOK 4000) investering «for å prøve å gjøre dette produktet mye mer justert og mye mer konkurransedyktig», ifølge Cruz. «Vi ønsker å faktisk gjøre det bedre enn alle våre konkurrenter.»
Airbus A350 åpner for Dine on Demand ?
Stjerne attraksjonen i BAs fornyede Club World vil selvfølgelig være et nytt business class sete designet for Airbus A350-1000, som det Britiske selskapet forventes å settes i trafikk tidlig i 2018.
Legg igjen en kommentar