Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.
Som vi tidligere har skrevet om her på Bonusfeber, fortsetter samarbeidet mellom SAS og Mikkeller med en eksklusiv øl kalt «Sweet & Sour» som kun brygges i et opplag på 1888 flasker, for å feire at Hong Kong blir å finne på rutekartet til SAS igjen.
Ølen vil bli servert på alle langdistanseruter i SAS Business. Flasken er på 750 ml og serveres om bord fra og med 1. september.
Det at opplaget kun er på 1888 flasker, er slettes ikke tilfeldig. I kinesisk kultur er nemlig tallet 8 et symbol for lykke.
«Sweet and Sour» er en spontan gjæret øl, og inspirert av det dynamiske liv og matkulturen i den travle byen Hong Kong. Syrligheten fra spontangjæringen (sour) blir avbalansert med mango (sweet). Dette høres utvilsomt ut som en spennende kombinasjon, og vi i Bonusfeber er blitt lovet en prøvesmaking av denne eksklusive ølen. Dette gleder vi oss til, og det vil selvfølgelig bli laget en test av dette her på våre nettsider.
«Sweet and Sour» er den første ølen i SAS og Mikkellers Rare Air Series (RAS) som totalt vil bli en serie på 6 forskjellige øltyper.
RAS nummer 2 “Rich & Spicy” kommer 1. november. I følge etiketten, vil dette være en porter, i et opplag på 3300 flasker på 750 ml. Kan dette være en øl som skal markere leveransen av de nye Airbus 330 Enhanced-flyene?
SAS og Mikkellers RAS kommer til å være tilgjengelig på SAS Business på alle langdistanse flyvninger, men en i limited edition.
Vi gleder oss til å teste både «Sweet & Sour» og de andre Rare Air Series-ølene!
Alle bilder er fra SAS & Mikkeller, og er gjengitt med tillatelse.
Legg igjen en kommentar