Deal med med Ethiopian i Business fra OSL (eks. JNB NOK5860 tur retur)

Tråd i 'Testforum' startet av KRS, 17. jan 2017.

1. geddi

geddi Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,867
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke mulig med navnebytte hos ET.

2. Guden

Guden EB Diamond

Likes mottatt:
    522
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg var i et møte på OSL i dag og da kom det frem at det ennå ikke er klart hvem som skal ta handlingen til Ethiopian. Og ryktene sier videre at "ingen" ville ha dem (hverken SGH, Aviator eller Menzies). Så der har vi forklaringen på hvorfor det var så billige billetter og det står 0 bags på flightene. For her må det kastes bag i pmz selv og man må stå for "handlingen" selv ja. P.S. Fritt for å boarde meg selv først!

3. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,561
    Bonuspoeng:
    113
    Har jo ingenting med prisen på billettene å gjøre.. heller ikke 0 bags...

Prisen var en error fare... og 0 bags er bare en bug...

4. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Bugen er forøvrig borte nå, har både registrert Eurobonus, valgt seter og får med 3 bags.

Shyneno liker dette
  5. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    hahaha :D

6. Guden

Guden EB Diamond

Likes mottatt:
    522
    Bonuspoeng:
    93
    Det var ment som en spøk min venn :)
    Jeg vet godt at det var error fare, men tenkte å fleipe litt rundt det faktum at Ethiopian ennå ikke har et handlingselskap på OSL

7. Guden

Guden EB Diamond

Likes mottatt:
    522
    Bonuspoeng:
    93
    I know :)

8. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,561
    Bonuspoeng:
    113
    jeg skjønte det ikke :-((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((

Ursa liker dette
  9. Are

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Hvem er det som tar handling på ARN?

10. Guden

Guden EB Diamond

Likes mottatt:
    522
    Bonuspoeng:
    93
    Tror det var Menzies (om de ikke har byttet nå i det siste) Menzies har jo priset seg langt under alt og alle de siste årene for å få opp ett volum på OSL (som merkes på varen de leverer) Men det er mange faktorer som avgjør om Ethiopian velger dem på OSL. Pris, kvalitet på hva de leverer på andre utestasjoner, internasjonale storkundeavtaler etc. Aviator har kapasitet til å ta dem siden de mistet Norwegian og kun har "små" kunder nå. SGH vil vel ha flere kunder skulle man tro siden de fortsatt er under SAS og må dra inn mer kroner til moderselskapet (for ikke å bli solgt til Aviator) Nei ikke godt å si hvem det blir som tar ET. Men av en eller annen grunn så sa ryktene at det var "ingen" som ville ha dem.

11. Are

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Interessant.. De står etterhvert i en ganske sårbar posisjon om de ikke får kontroll på dette. Er jo ikke mange uker til ruta åpner nå.
    Og det forstår vel også selskapene...

12. Guden

Guden EB Diamond

Likes mottatt:
    522
    Bonuspoeng:
    93
    De er ikke de første som kommer inn (eller bytter handlingselskap) på kort varsel. Men dette kan bli interessant og jeg er egentlig litt glad for at jeg ikke skal reise med dem før i mai. Det gir "dem" hvertfall litt tid på å kjøre seg inn på før jeg skal ut å fly... Neida, det går seg nok til og de får nok igjennom en avtale med noen. Eneste utfordringen er mtp mannskap til innsjekk/gate/ramp/pmz etc. Alle handlingselskap sparer på alt for tiden, så får håpe at noen har folk nok til overs til å sende og ta i mot ET-flyene

13. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,920
    Bonuspoeng:
    183
    Nokon som har sett på moglegheiten for å endre heimreisa etter avreise?
    Vurderar å droppe påsketuren min til Maputo, har ikkje funne noko å fyll seks dagar med. Om eg kunne korte ned turen, slik at eg fekk to netter i staden for fem ville eg nok vurdert å reist.

14. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,683
    Bonuspoeng:
    183
    Det morsomme forslaget er jo fly ned til Cape Town, bli med på Fly&øl der, og så reise den interessante veien tilbake til Johannesburg og deretter Maputo.
    (Bilde: Seat 61)

Det kjedelige forslaget er jo at jf. billettreglene tror jeg du skal kunne endre uten å prise på nytt.

REPRICING CONDITIONS
    A.BEFORE DEPARTURE / FULLY UNUTILISED TICKETS
    1.REISSUE / REVALIDATION
    IN THE EVENT OF VOLUNTARY CHANGES TO ANY
    FLIGHT/DATE ON THE ITINERARY TICKET HAS TO BE
    REISSUED AND COLLECT ANY FARE DIFFERENCE AS
    AN ADC. THE FARES FOR THE PASSENGER JOURNEY
    SHALL BE RECALCULATED FROM THE POINT OF
    ORIGIN BASED ON THE DATE OF REISSUE.
    B.AFTER DEPARTURE / PARTIALLY UTILISED TICKETS
    AFTER COMMENCEMENT OF THE FIRST SECTOR OF THE
    JOURNEY OR THE JOURNEY PERFORMED TILL THE
    TURNAROUND / FARE BREAK POINT.
    IN THE EVENT OF VOLUNTARY CHANGES AFTER
    COMMENCEMENT OF TRAVEL THE FARES FOR THE
    PASSENGER JOURNEY SHALL BE RECALCULATED FROM
    THE POINT OF ORIGIN IN ACCORDANCE WITH THE
    FARES IN EFFECT ON THE DATE OF ORIGINAL
    TICKET ISSUANCE.

APPLICABLE CHANGE FEES TO BE COLLECTED.

Ursa and afirm like this.
  15. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,561
    Bonuspoeng:
    113
    Virker som de prøver å ta betalt fullpris ved endring :)

16. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,920
    Bonuspoeng:
    183
    Godt forslag, det kunne eg nesten vurdert!
    Men eg er dessverre ikkje i Maputo før 13. april, so Fly&øl 11. vert nok vanskeleg. Då må eg heller satse på Fly&Øl i loungen på ADD og på flyet heim frå ADD den 15.

Den teksten der ser jo lovande ut med tanke på ombooking.

Shyneno liker dette
  17. Salvador

Salvador Medlem

Likes mottatt:
    175
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg skal til Maputo i oktober, og har ca like mange dager som deg. Har du sett på å ta turen til Swaziland mens du er der nede? Kun kort busstur unna. Vi skal nok det i alle fall.

18. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,920
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det var min første tanke. Eg prata med ein turoperatør som arrangerar turar frå Maputo til Swaziland, då først og fremst Hlane National Park, om det er fleire interessentar på aktuelle dagar so vil dei sette opp tur.

De tenkjer kanskje å ta slike vanlege bussar som går tidleg om morgonen til Manzini, eller har de funne noko betre?

19. Salvador

Salvador Medlem

Likes mottatt:
    175
    Bonuspoeng:
    43
    For å være helt ærlig, har vi ikke planlagt noe særlig enda, vil først være helt sikre på at billettene står (og ikke blir nedgradert). Dessuten er det fortsatt såpass lenge til..
    Tenkte bare å nevne Swaziland, siden du slet med å fylle dagene og det er såpass nærme.
    Men har også så vidt sett på Hlane National Park, dog ikke sett spesifikt på muligheter å ta oss dit enda.

Det bør vel uansett ikke være så vanskelig å fylle 6 dager vel? Om ikke annet er du rett i nærheten av fantastisk kyst med nydelige strender, og helt sikkert mangfoldig undervannsliv å sjekke ut.

afirm liker dette
  20. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,920
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for tips. Eg kjem nok til å sjå litt meir på det fram mot månadsskifte. Er uansett greit å ha desse pengane uteståande, slik at eg kanskje bikkar CT-grensa på neste faktura.

Neida, ein klarar no alltids å fylle seks dagar med noko. Har tidlegare vore fire veker i Tanzania, å reise rundt på dårlege vegar er heilt greit, spørsmålet er berre om eg gidd å gjere det åleine. Skal også til Australia ei veke tidlegare, ikkje at det kan bli for mykje reising, men...

Held moglegheitane åpne, so får vi sjå kva det vert til.

Del denne siden