Det samme gjelder fra Trondheim ja. Interlineavtalen (som jeg antar de har) gjør det mulig å sjekke inn og sende bagasjen hele veien selvom det er forskjellige selskap.
Det går fint om du møter en kompetent agent. I Kristiansand tok det 2 minutter og linke SK og ET billetter, i Cape Town tok det 45 minutter og flere agenter..
SK4032? da er vi på samme fra SVG. Holdt på å gå på en smell her, men fikk heldigvis utstedt en på engelsk som kom i posten i dag: Så, husk det hvis du skal til Sør Afrika med barn under 18.
I prinsippet, så er det to separate bookinger. Dog, med mindre vedkommende innsjekker er fullstendig på vrange burde det la seg fikse.
Fungerte ikke for oss, dog sa damen det var fordi jeg hadde sjekket oss inn på neste flight, så det bør man altså ikke gjøre... :|
Jeg fikk samme beskjed, men hun fra Widerøe på KRS klarte å løse det uansett På neste tur skal jeg avvente.
Hun lurte også på om vi var mange som reiste sammen. Nei, hvordan det? Jo, fordi det var 4-5 stk før meg som hadde spurt om det samme...hehe
Nå som det begynner å nærme seg min tur tenkte jeg å starte på min pre-flight checklist og legge bookingen inn i riktig app. Er det noen som har fått denne inn i SAS-appen? Ingen av referansenummerne jeg finner blir godtatt der eller hos checkmytrip. Den andre "overraskelsen" er en endring i flytidene, hjemturen fra SEZ er forskjøvet med 45 minutter. Det visste jeg forsåvidt pga et varsel i EF, men jeg lurer på om det er nødvendig å kontakte de for dette? For min del er det bare tre kvarter kortere mellomlanding i ADD. Det siste problemet er at de har duplisert ET878 så jeg har dobbelt opp i bookingen. Den opprinnelige har setet mitt, mens den nye i flight 3 har jeg ikke valgt et. Noen tips om hva jeg burde gjøre her?
SAS bruker Amadeus, mens Ethiopian bruker Sabre, så du får den nok ikke inn i SAS-appen. For å holde styr på turen bruker jeg TripCase til Sabre-bookinger.
Det er riktig. Jeg tror jeg bare holder meg unna og satser på at de ordner det. Vil nødig miste vindusete på grunn av knoting. Takk for tips!
Vel fremme i CPT. Turen gikk langt bedre enn jeg hadde fryktet etter andre anmeldelser her inne. Enig i at det er dumt de ikke trekker for gardinen for å skille biz / eco. De trakk heller ikke for gardinen når de jobbet i galley foran. Men, kunne lett reist med ET igjen. I hvert fall til denne prisen.