SAS EUROBONUS PREMIUM AMERICAN EXPRESS® CARD vs PLATINUM AMERICAN EXPRESS® CARD, bruk av CT

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av indahla, 11. sept 2017.

1. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,728
    Bonuspoeng:
    113
    Det får EB-poeng snart også, i følge Eivind Roald.

2. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,181
    Bonuspoeng:
    293
    F billetter med Lufthansa slippes normalt 14 dager før. Det er bare å overvåke. Normal praksis er at man booker C klasse på distansen og følger med for en oppgradering når man nærmer seg.
    F til USA er 150000 poeng t/r, har du CT er dette da for begge.
    Her er det verdt å merke seg at de typiske destinasjoner som LA og NY er vanskelig å få til, kan lønne seg å sikte på en mindre populær destinasjon som har F for deretter å fly videre på f.eks C. Et eksempel (om du vil til NY): Book OSL - FRA - BOS - NY i C, når det er 14 dager eller mindre, følge med for å se om det slippes F på ruta, eventuelt også på direkte til NY.

indahla liker dette
  3. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,001
    Bonuspoeng:
    113
    Det stemmer.

indahla liker dette
  4. wilco

wilco Medlem

Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Usikker på om dette er ironi, men siden navnet Eivind Roald nevnes tipper jeg at det var ment som en spøk? ;)

5. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,991
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for mange gode svar og tips! Her er det
    Eivind Roald er toppsjef i SAS Eurobonus (så vidt jeg vet). Så dette er nok ingen spøk..

6. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,991
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for alle svar og tips! Her er det jammen mange som vet mye =)

7. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,728
    Bonuspoeng:
    113
    Neida, han sa det i fjor, og bekreftet det igjen i år.

8. Candy

Candy Nytt Medlem

Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    18
    Hei og takk for link! Jeg viser til det som heter "1,000 poeng ekstra hver måned" på den siden. Videre står det at

Når du bruker ditt Mastercard Premium kan du få opp til 12 000 nivåbyggende poeng per år som kan øke ditt EuroBonus-nivå hos SAS. Du får 1 000 poeng hver måned du benytter kortet...

Poengene registreres direkte på din EuroBonus-konto hos SAS. ... Poengene kan ikke brukes til å kjøpe bonusreiser eller andre produkter i EuroBonus-programmet.

Spørsmålet mitt er: hvis poengene kan ikke brukes til kjøp av bonusreiser eller andre produkter i EB, hva kan de egentlig brukes for?

På forhånd, takk for hjelpen :)

9. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    Status. Kjøper du kaffi på kortet kvar månad gjennom året får du 12000 grunnpoeng. Du treng då berre å flyge inn dei resterande 8000 poenga for å få sølvkort (33000 for gull osv).

10. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Alle andre poeng en disse 12 000 og de man får ved å fly er extra poeng som ikke går mot status hos SAS. Utrolig mange som tror at trumf gir gullkort hos SAS.

11. LaJa

LaJa Medlem

Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Disse 1000 poengene hver mnd er vel grunnpoeng, altså bygger status hvis jeg tolker riktig. Er disse også tilgjengelig til bruk som poeng på bonusreiser?

12. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    Om det er grunnpoeng opptjent på fly så kan du bruke dei på bonusreiser. Men grunnpoeng frå MC (1000 pr/mnd) kan ikkje brukast på reiser, dei gjeld kun mot status.

13. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,118
    Bonuspoeng:
    183
    Er det ikke en vanlig kreditt kort reiseforsikring vi får med SAS Amex Platinum? Er vel kun The Platinum Card som gir oss en Best reiseforsikring fra DNB? Husk at en kredittkort reiseforsikring hvis ikke minimum 50% av reisen er betalt med kredittkortet... For min del kjøper jeg heller Europeiske helårsforsikring, tør ikke stole på disse kredittkort forsikringene.

14. Peter

Peter EBD og Nordic Choice Club Platinum

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Når jeg gikk fra Classic til Premium hadde jeg over 100k omsatt. Jeg ringte inn og de ordnet alt.

indahla liker dette
  15. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,162
    Bonuspoeng:
    293
    Så bra. Vært meldinger om det motsatte fra Premium til Platinum. Mulig de ikke har ringt inn.

16. Peter

Peter EBD og Nordic Choice Club Platinum

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Er på vei fra Premium til Platinum nå, har omsatt for 140k, og jeg får CT iløpet av første uke i november. Når jeg ringte inn sa hun at hun ikke kunne garantere dette, men siden jeg ikke hadde fått CT allerede var det en mulig.

Upsaker liker dette
  17. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,016
    Bonuspoeng:
    183

Del denne siden