SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

  1. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    3,044
    Likes mottatt:
    13,032
    Bonuspoeng:
    183
    Fekk akkurat tilbud om det same, spent på kva svar du får?
     
  2. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    3,134
    Likes mottatt:
    10,077
    Bonuspoeng:
    183
    Er du Diamant?
     
  3. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,253
    Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Eg har "klaga" og fekk 10 000 poeng, litt ala @holmen metoda.
    Lurer på om eg no må klage på at gull også får kompensasjon, og om eg ikkje kan få 5000 poeng til, då eg føler meg krenka.
     
  4. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    3,134
    Likes mottatt:
    10,077
    Bonuspoeng:
    183
    Haha, hørt sånn!! :p
     
    ValdresBjarne liker dette
  5. melind

    melind Medlem

    Innlegg:
    140
    Likes mottatt:
    215
    Bonuspoeng:
    43
    Flere som mangler statuspoengene fra Juli?
     
  6. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har fått mine. Det var de jeg trengte for å passere 45.000 poeng denne perioden. Men har ikke fått noen anerkjennelse fra SAS for å ha sikret meg gull et år til.
     
  7. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,548
    Likes mottatt:
    6,868
    Bonuspoeng:
    183
    Det er noen rapporter bakover i tråden om manglende poengutbetaling etter å ha vært i pluss på kortet når fakturaen genereres. Kan det ha vært tilfelle hos deg?
     
    melind liker dette
  8. melind

    melind Medlem

    Innlegg:
    140
    Likes mottatt:
    215
    Bonuspoeng:
    43
    Ja det kan stemme, fikk noe refundert før faktura ble sent ut.
    Får sende en mail eller ringe og se om det ordner seg.
     
  9. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,355
    Likes mottatt:
    2,603
    Bonuspoeng:
    113
    Opplevde det samme for poengene som skulle kommet i juni, fikk refusjon fra SAS i mai slik at jeg kom i minus på poeng, selv med positiv faktura.
    Ble overført etter ca. 1 uke da jeg tok kontakt via "Sikker melding" eller hva det heter i appen. Veldig imøtekommende og poengene var godskrevet telleren i løpet av minutter etter mottatt svar fra kundeservice.
     
  10. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    3,044
    Likes mottatt:
    13,032
    Bonuspoeng:
    183
    Jepp, er Diamant.
     
  11. runarg

    runarg Aktivt Medlem

    Innlegg:
    354
    Likes mottatt:
    790
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har også klaget på økning i årsavgiften. Jeg fikk tilbud om 5000 ekstrapoeng. Det er for dårlig når andre får 10000 poeng.
    Jeg er Diamant!
     
    snus_mumrikken liker dette
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    18,226
    Likes mottatt:
    67,059
    Bonuspoeng:
    293
    Rart at det skal være så ulikt fra person til person.

    Det er bare Diamant som har fått økning i årsavgiften.
     
  13. markus

    markus Senior Medlem

    Innlegg:
    1,040
    Likes mottatt:
    2,487
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg prøvde meg på å sende inn en klage slik dere har gjort. Jeg er ikke Diamant, så har ikke blitt påvirket av økt årsavgift.
    Fikk beskjed om at det ikke vat mulig å kompensere på noe vis :p
    Sender ny melding nå og spør om grunnen til at de ikke er konsekvent med dette.
     
  14. runguru

    runguru Nytt Medlem

    Innlegg:
    24
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    13
    Da fikk jeg 10.000 poeng. Etter at Frida skambød 5000, tok Amanda ansvar nå og beklaget at jeg fikk feil info om poengene sist. Får poengene i august.
     
    snus_mumrikken liker dette
  15. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    3,044
    Likes mottatt:
    13,032
    Bonuspoeng:
    183
    Eg svarte også Frida på kvifor eg fekk 5000 mens min kollega fekk 10000, satse på at eg også får fint svar frå Amanda
     
  16. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,709
    Likes mottatt:
    27,360
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikk tilbud om halv årsavgift eller 5000poeng. Valgte halv årsavgift.
     
    snus_mumrikken liker dette
  17. chipcampden

    chipcampden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    520
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk avslag på kompensasjon for å ikke si opp kortet. Sendte for noen dager siden et oppfølgingsspørsmål om hvorfor de er så inkonsekvente i avgjørelsene, og venter på svar.

    Er gull med god omsetning på kortet.
     
  18. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,373
    Likes mottatt:
    18,356
    Bonuspoeng:
    293
    Men det er vel ikke vært snakk om å øke prisen for de med gull? Det er vel fjerning av redusert pris for diamant det er snakk om.
     
  19. chipcampden

    chipcampden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    520
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, det er ikke snakk om endring i pris, men kost/nytteverdi når det i mange måneder har vært liten reiseaktivitet. Derfor skrev jeg at jeg vurderte å si opp kortet.

    @paramberg ble kompensert med 5k poeng for å beholde kortet. Han er EBG.
     
  20. kjeeli

    kjeeli Veteran

    Innlegg:
    2,561
    Likes mottatt:
    28,455
    Bonuspoeng:
    183
    Som så mange andre har forsøkt på var jeg også sugen på 10k EBP i kompensasjon for økt årspris.
    Her er min korrespondanse via sikker melding i app. Som dere ser av datoer tar det litt tid før man får respons.

    Meg 02.07.2020:
    Hei, Jeg er ganske skuffet over at dere plutselig setter opp prisen for Diamant medlemmer med 100%.
    Er jo nesten som dere vil bli kvitt oss som kunder.

    SEB 07.07.2020
    Hei Kjeeli,
    SAS har besluttet at EuroBonus Diamant/Pandion medlemmer fremover skal betale samme årsavgift for et SAS Mastercard /Mastercard Premium som alle andre EuroBonus-medlemmer. Derfor sender vi brev til Diamant/Pandion medlemmer med information om nyt årsavgift. Brevene sendes 2. juni 2020. De nye priser gjælder fra 15 august 2020.
    Vi vet at pga situasjonen den siste tiden med Covid-19, har resultert i at reiseaktiviteten og forbruket er mindre enn normalt og muligheten for å tjene poeng har vært begrenset.
    Derfor vil vi tilby deg å godskrive deg 5000 poeng hvis du ønsker å fortsette med kortet, nå som samfunnet gradvis nærmer seg med en normal hverdag igjen.
    Vi kan dessverre ikke endre årsavgiften.
    Ha en fortsatt fin dag.
    Med vennlig hilsen
    Frida

    Meg 07.07.2020
    Hei igjen,
    Med en kompensasjon på 5000 poeng vil jeg føle meg halvparten så mye verdt som min venn som fikk 10000 poeng i kompensasjon.
    Mvh
    Kjeeli

    SEB 10.07.2020
    Hei Kjetil,
    takk for din melding.
    Beklager at du mottatt feil informasjon tidligere.
    Vi kan tilby deg å godskrive deg 10000 poeng hvis du ønsker å fortsette med kortet.
    Vennligst gi oss en tilbakemelding hvis du ønsker disse 10000 poeng.
    Ha en fortsatt fin dag.
    Med vennlig hilsen
    Frida

    Meg 10.07.2020
    Hei Frida,
    Jeg sier ja takk til 10000 poeng. Og vil fortsatt fortsette med kortet.
    God Helg!

    Så da håper jeg på litt ekstra ekstra poeng på konto til uken :)
     
    Gullars, markus, holmen and 5 others like this.

Del denne siden