Først: hva sier man egentlig på norsk? Uten å skrive en lang setning... Får SAS til å sende bagasjen min helt frem når jeg reiser på to forskjellige bestillinger? Først et par legs med SAS på en bestilling, så 4 timer på en flyplass i Tyskland og deretter en LH billett med to legs: LH og deretter LH operated by EN. Har grei nok tid til å hente ut bagasjen og sjekke inn igjen, men bruker selvfølgelig heller tiden i loungen, hvis SAS klarer å sende bagasjen hele veien. Får dem det til, mon tro?
Antar SAS og LH har interline agreement. Har det noe å si at siste leg er med Air Dolomiti, men med LH billett og flightnr (codeshare)? Regner ikke med at SAS og Air Dolomiti har nokka agreement
Interline til Air Dolomiti (EN) bør gå fint. Results from https://www.ExpertFlyer.com Code: Interline Agreements: Flying SK […] MAY CHECK BAGGAGE TO AA AC AF AS AT AV AY AZ A3 BA BR BT BU B2 B6 CA CI CM CX DE DL DX EI EK EN ET EW EY ^^^^ FI FM GF HA HX IB JJ JL JU KA KE KL KM KQ KX LA LG LH LO LP LR LX LY ME MH MK MS MT MU NH NZ OA OK OS OU OZ PG PR PZ QF QR RO SA SB SK SN SQ SV S4 TA TG TK TN TP TU UA UH UL UX VN VS WF WY XL XQ ZH 4M
Jeg fikk et ‘nei, det går ikke fordi det er to bestillinger’ da jeg spurte om å få kofferten helt frem til BKK. Fløy to legs med SAS og to med Swiss, på separate bestillinger. Det var lang kø, trøbbel med bagasjebåndet på TRD, så det kan ha vært en medvirkende årsak til å ta snarveien til et nei, selv om det egentlig skal gå an ifølge postene over.
Hvis check-in i Tromsø ikke får til å hjelpe meg er det kanskje håp at dem kan fikse det i loungen i OSL? Eller er det bare å glemme det da?
I Tromsø er det vel ikkje SAS sjølv som står for bakkesørvis, så dei kan ha avgrensa tilgangar i systema, avgrensingar som loungen eller sørvissenteret på Gardermoen kanskje ikkje har. Dette er rein spekulasjon frå mi side, men eg håpar ting ordnar seg!
Utgangspunktet ikke, handler om kompetanse til innsjekksagenten. Man må også ta høyde for at SAS ikke lenger "betaler" for skranke innsjekk på flyplassene lenger (utenom de største flyplassene) og legger opp til at man skal bruke selvbetjent innsjekk. Dette som en konsekvens vil 1. innsjekksagenten gjør minimalt pga det er utenom deres ansvar og 2. mindre kompetanse da dette gjøres sjeldnere. Loungen tviler jeg sterkt på at de kan gjøre noe, fordi bagasjen må fysisk tagges om og det er krevende når bagasjen ligger i bagasjeanlegget.
Synes jeg husker det var en funksjon i den gamle appen hvor man kunne koble på en til booking når man sjekket inn, men det kan også være feil? Bruke aldri den funksjon den gangen, så kan ha vært noe helt annet enn jeg trodde da. Uansett, kan ikke huske å ha sett det i nye appen. Selv om SAS ikke har egne folk i Tromsø lenger er det folk der som har jobbet i lang tid, satser på dem har kompetansen, hvis systemet gir dem lov.
Da er dagen her og innsjekk på TOS klarte seg helt utmerket, selv om ho selv var overrasket over at ho fikk gjøre det. Fant hele ruta mig kun ved hjelp av legitimasjon, trengte ikke booking nummer eller lignende. Fikk også hele reisen på et boardingkort. Så da blir årets siste flyreise TOS OSL CPH BER FRA INN
Låner denne tråden istedenfor en helt ny. Noen som har mulighet til å sjekke om CI og JX har signert Baggage Interline Agreement med hverandre?