Er det fare for at alt av poeng ryker her? Like greit å få brukt opp alt av CT og poeng så lenge man har muligheten til å booke SA?
Aner ikke, forhåpentligvis vil poengene konverteres til miles i nytt (?) program, men skyteam er jo uansett ikke noe å rope hurra for?
Det andre alternativet er jo at Eurobonus består som uavhengig program innen Skyteam. Og at alt av booking mot KLM/Air France (og andre) blir partnerbookinger
Blir overrasket hvis alt blir konvertert til Flying Blue, vil tro at Eurobonus består separat. KLM og Air France eier tross alt under 20%.
For oss som bor i Norge, hvilket annet program i star er det som gir like enkel opptjening av SA-goldstatus?
SkyTeam er bekreftet, men verd å nevne at AirFrance-KLM ikke har 50%+. Det betyr at SAS og AirFrance/KLM ikke kan koordinere priser og ruter uten JV godkjenning av relevante konkurransemyndigheter. Det kommer sannsynligvis til å skje for nord-atlantisk JV, men for Europa vil det nok ikke skje jevnt over. Det kan også bety at overgangen til Flying Blue vil ta lengre tid enn om AirFrance-KLM tok en majoritet.
Er det en kilde på dette? Eller bare spekulasjon basert på at SAS kan komme til å gå over til Flying Blue? Det er jo ikke sikkert det skjer.. Eurobonus kan bli et partnerprogram i Skyteam isteden
Hvor kjapt skjer ting nå? Ryker allerede gjennomførte bookinger i *A eller blir alt fryst til de er klare med nytt opplegg?
Bigtime. Håper det tar et par år og at partnerne i Star alliance ikke slutter å selge billetter til Eurobonus før overgangen skjer. Har noen poeng å bruke opp