Setereservasjon Ethiopian Airlines

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av RoadKing, 14. mars 2018.

1. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,320
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis det er bestilt via SAS finner de det umiddelbart, men jeg antar at du har bestilt for penger siden du brukte reisebyrå? Dersom det ikke er et OTA bør vel de kunne finne ET bookingref for deg?

2. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,267
    Bonuspoeng:
    113
    Bestilt via jobben sitt reisebyrå. Ordnet seg tilslutt, nå fant jeg PNR godt gjemt med små bokstaver i et lite hjørne i en av de 7(!) mailene de klarte å sende ut for samme booking.

Rscott liker dette
  3. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,267
    Bonuspoeng:
    113
    Med ET kan det være greit å gjøre litt mer research enn å kun sjekke setekartet i appen.
    Det ene flyet jeg hadde var en dreamliner med 2-2-2 i følge setekartet i ET sin egen app. Sjekket sist når det kun var noen få timer igjen til det innkommende flyet fra ADD landet, men når jeg kom ombord så var det faktisk 1-2-1.
    Gøy med sånne overraskelser. :)
    IMG_3213.jpeg
    Fin stemning i kabin
    IMG_3234.jpeg

4. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,822
    Bonuspoeng:
    183
    Problemet med ET er at de kaster rundt på flyene på avreisedagen slik det passer seg og flytypen har en tendens til å endre seg fra det som ligger inne lang tid i forveien.
    På LHR-ruten pleier de å sette opp A350'en med 1-2-1-konfigurasjon i det minste. Lurer på om de også bruker samme konfig på ruten fra MAN(?).

5. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,267
    Bonuspoeng:
    113
    Godt mulig ruten egentlig var påtenkt fly med 2-2-2, men ruten var oppsatt med dreamliner hele tiden og jeg sjekket setekartet sist når flyet allerede var på vei fra ADD, godt mulig de har endret fly rett før, men det får tydeligvis ikke appen med seg. :) Jeg var ikke klar over at noen av dreamlinerene hadde 1-2-1 heller, så overraskelsen var fin.

6. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,822
    Bonuspoeng:
    183
    Flyrlavt liker dette
  7. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,683
    Bonuspoeng:
    183
  8. Jensemann

Jensemann Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,258
    Bonuspoeng:
    93
    Har booket en CT tur til Zanzibar i Mai. Fikk fredag SMS fra ET om at OSL - ADD var kansellert og booket om til dagen etter. Mandag morgen tikket det inn melding fra SK om samme rebooking. Det var kun strekningen OSL - ARN som var kansellert.

Ringte CT telefonen for å høre om de kunne flytte oss tilbake til opprinnelig dag og så legge til OSL - ARN med SK. Det var "tyvärr" ikke mulig da det ikke var tigjengelige bonusseter i Business. Endret da til utreise via FRA. Synd da jeg egentlig hadde gledet meg til å teste Dreamliner for første gang, nå alle flighter med A350.

Når jeg nå prøver å gå inn på websiden hos ET med deres PNR for å booke nye seter finner ikke systemet bookingen min. Betyr det at nye billetter ikke er utstedt ennå?

9. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,977
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje du har fått nytt ET PNR etter ombookingen?

10. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,181
    Bonuspoeng:
    293
    Har ikke ET egen bookingref? SAS bør kunne gi deg det.

11. Jensemann

Jensemann Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,258
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har den og den har i følge Diamant mailen ikke forandret som @Jorge lurte på. Merkelig, får kontakte Ethiopian og høre hva de har å si til det. Redd for at noe har krøllet seg til under rebookingen...

RoadKing liker dette
  12. Jensemann

Jensemann Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,258
    Bonuspoeng:
    93
    ET har en chat på Facebook som svarer i løpet av minutter. Men kompetansen til de som svarer er jo tragisk. Først fikk jeg beskjed "Try again it should work now". Så fikk jeg beskjed om å kontakte flyselskapet som hadde utstedt billetten. Når jeg svarte at det hadde jeg allerede gjort så påstår de plutselig at det ikke er mulig å hente opp en booking på ET sin hjemmeside med ET PNR så lenge bookingen ikke er gjort via de.

Merkelig at det fungerte før rebookingen da, fikk til og med lagt til bookingen i deres App med det referansenummeret...

13. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    823
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har foreløpig valgt sete 5L på nattflyging med Ethiopian; Boeing 787-9 OSL-ADD.

upload_2024-2-16_11-19-48.png

Vindussete må vel antas å være det mest fredelige hvis nabosetet forblir tomt, og gode muligheter for å få litt søvn. Om det derimot dukker opp en sidemann, vil man måtte krabbe over vedkommende om man har behov for en tur ut.

Spørsmålet er om jeg bør bytte til et sete på D/H, hvor "krabbe over"-problematikk ikke vil oppstå verken for meg eller eventuell sidemann.

Hva ville folket gjort her?

Og burde jeg valgt en annen rad enn 5? Noen fordeler og ulemper?

Er ellers takknemlig for alle typer råd og tips vedrørende denne byen, da jeg aldri har vært der og ikke vet noe som helst om den.

Last edited: 16. febr 2024
    haifinn liker dette
  14. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    2,414
    Bonuspoeng:
    113
    Er det dagens flyvning? ET har en del 789 med 1-2-1.Heller ikke ukjent med maskinbytte, heller.

Last edited: 16. febr 2024
  15. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,267
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke helt det du spør om, men verdt å nevne at 1C og 1J alltid har stått som opptatt på mine flygninger med ET, men har fortsatt tilgode å se at det faktisk sitter noen der.
    Har gamblet på dette noen ganger og fått ledig nabosete på første rad.

Wanderlust liker dette
  16. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    823
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er:

OSL - ADD, ET715 den 28.02.2024, oppgitt Boeing 787-9
    ADD - OSL, ET714 den 03.03.2024, oppgitt Boeing 787-9

På begge er det nøyaktig dette setekartet som vises, og da må man vel anta det er korrekt?

Eller kan det antas at de bytter fly? I så fall må de vel selge færre billetter på biz hvis det er 1-2-1?

17. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    2,414
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det er en del maskinbytter på 714/715, også til 789 1-2-1. Ikke uvanlig med en 777 heller. Om de har solgt inn en 2-2-2, så prøver de jo å beholde den konfigen, så klart. Om de ikke selger nok seter kan man kanskje være heldig.

18. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    823
    Bonuspoeng:
    113
    Vil det være mulig å se et eventuelt maskinbytte om jeg sjekker setekartet på ET sin nettside en dag eller to før, eller blir det i så fall en overraskelse ved ombordstigning?

19. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    2,414
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, men det enkleste er å sjekke 714 som går fra Addis kvelden før du skal fly. Derfra sjekker du bare tailnumber og ser på wiki som finnes på FlyerTalk:

https://www.flyertalk.com/forum/oth...6-ethiopian-best-business-class-seats-15.html

Wanderlust liker dette
  20. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,267
    Bonuspoeng:
    113
    The_Dude liker dette

Del denne siden