Master tråd: SAS ombord-service post-corona

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av tobeornot999, 14. aug 2021.

1. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,944
    Bonuspoeng:
    350
    3 enheters begrensningen gjelder ikke diamant. Det virker som CC har fått det med seg nå. Hadde noen runder med de i begynnelsen når dette ble innført.
    Men de var enige i at det var jo rart at diamant har fri flyt til seg og reisefølget i GO, men sitter man i plus får man bare tre enheter.

Shyneno liker dette
  2. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,181
    Bonuspoeng:
    293
    Den offisielle årsaken til denne policy'n har vel vært fyll? Hvis det er riktig så kan det jo også hende at de regner med at Diamanter er så rutinerte reisende at de ikke blir overstadig?
    Jeg husker sist jeg reiste med SK fra LPA, var retur via CPH, hadde en diskusjon med crew da jeg ønsket meg en gt til før landing. Etter litt om og men fikk jeg min Diamantfordel, men den gangen for et drøyt år siden, så var det ikke så enkelt.
    Satt forøvrig i Plus og med ledig midtsete og ledig sete bortenfor der igjen. :)

3. Staralliance

Staralliance Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Da sitter jeg ombord i SK4698 på vei fra LPA til OSL i Plus.
    To runder med tralle også denne gangen. Første gang med kald rett sol bestod av verdens tørreste kylling og poteter. Det var også noen tørre kjeks som tydelig var fra Spania, så vil tro at disse måltidene forberedes i Spania. Kalde og varme drikker til måltidet, samt to sjokoladebiter (som ikke ble delt ut på veien til LPA). Ingen servering mellom trallerundene. På siste trallerundene kan man velge som på vanlig Plus-reise i Europa. hyggelig crew og stemning. Heldigvis ledig midtsete

Attached Files:

Last edited: 09. febr 2024
    Kristian, holmen, RoadKing and 3 others like this.
  4. themichael

themichael Veteran

Likes mottatt:
    4,239
    Bonuspoeng:
    113
    For manglende sjokolade har jeg ved en tidligere anledning vært "heldig" og fått 1000 poeng i kompensasjon. Så hva venter du på ;)?

Skarven and Staralliance like this.
  5. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,578
    Bonuspoeng:
    183
    LHR-OSL kveldsflyet for et par dager siden: crew i forward galley bokstavelig talt kastet pappesken med mat på bordet til oss i plus, og serverte drikke rett etterpå.

Tok alt i alt ca 15 minutter, og de startet med en gang seatbelt-signs var slått av. Alt greit så langt, men ga ikke akkurat inntrykk av kvalitet eller omtanke for passasjerene.

Men etter det lukket de gardinen, stengte toalettet (så det så ut som opptatt hele tiden på lyset i taket) og kaklet i vei der inne den resterende delen av turen.

Ikke rart bolaget snart ikke er bolag lenger, men fransk-nederlansk selskap i stedet.

Flyrlavt, MarkSS, Earl and 6 others like this.
  6. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,266
    Bonuspoeng:
    113
    CPH-BER i plus nylig
    «Vi byr på kaffe og te»
    Og det var det.

freddyen liker dette
  7. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,578
    Bonuspoeng:
    183
    Live fra SK809:
    SAS står som alltid for "salmon always salmon"

God rett, men kjedelig om man får den til stadighet. Og det gjør man hvis man flyr ofte.

Jeg bruker alltid BA når jeg kan i disse dager, på melkeruten min mellom OSL og LHR. Langt bedre service og skikkelig mat på skikkelig tallerken med skikkelig bestikk. Men noen ganger passer SAS bedre siden BA ikke egentlig har trappet opp skikkelig på antall avganger på OSL etter covid :(

20240423_153900~2.jpg

Flymunda and jgroneng like this.
  8. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,916
    Bonuspoeng:
    183
    SAS har i dag lansert ny meny på short haul.
    Ringi er mellom anna erstatta av svensk eplemost.

Dagens flygning var riktignok lasta med det gamle utvalet, so fekk i alle fall teke ein avskjed med Ringien.
    IMG_6769.jpeg IMG_6771.jpeg

9. pepperminte

pepperminte Medlem

Likes mottatt:
    253
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg hadde en følelse at Ringi var på vei ut da det plutselig var ofte tomt for den, eller hadde bare flaske med hvit kork uten SAS logo. Trist ):

10. Teletori

Teletori Medlem

Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    43
    Men digg med Mikeller alkoholfri igjen. Har savna den!

11. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,974
    Bonuspoeng:
    293
    Enig! Og ser ut som de har fått tilbake en SAS-Mikkeller med alkohol istedenfor å ha en som du får kjøpt hvor som helst. Får håpe den er god :)

tobeornot999 liker dette
  12. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,578
    Bonuspoeng:
    183
    Likte godt Mikkeller APA'en jeg da, og den er visst forsvunnet :(

13. Supersergei

Supersergei Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    721
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan er det på CPH-BER/HAM om dagen, kun kaffe og te?

14. themichael

themichael Veteran

Likes mottatt:
    4,239
    Bonuspoeng:
    113
    Medio mars 2024 var det kun kafe og te på CPH-BER. Jeg følte nesten litt synd for crewet. En annen passasjer i Plus var...ganske tydelig på at det var "Scheiß Service" overfor besetningen. Ikke uenig, men så er det ikke besetningen som er skyld i det.

15. Supersergei

Supersergei Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    721
    Bonuspoeng:
    93
    Ok, ja er ganske merkelig. Er jo i tid ganske sammenlignbar med en del av rutene i sør Norge.

16. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,228
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg husker CPH-BER tilbake i 2007 i business, det ble servert brett med kald mat og full tralle med servering til business og det som den gang het Economy Extra, det var mulig den gang så dagens Plus konsept skulle vært fullt mulig å dra gjennom.

17. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    38,264
    Bonuspoeng:
    293
    SAS/Mikeller bytter jo stil/ øl med jevne mellomrom … Det er jo å håpe at det kommer noe spennende nytt

tobeornot999 and trygveat like this.
  18. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,181
    Bonuspoeng:
    293
    O
    I gamle dager var det full servering av mat TRD-OSL, og is til dessert. Flyene gikk ikke så mye tregere…

Kristian, tobeornot999 and Eddie47 like this.
  19. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    878,236
    Bonuspoeng:
    293
    Uten alkohol da .. bortsett fra Braathens som serverte et glass vin på fredags ettermiddagsflygninger og varm hamburger

20. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,683
    Bonuspoeng:
    183
    Første tur med ny meny for meg i dag.

Den nye alkoholfrie Mikkelleren var en slager. Lett 8/10 og noe jeg ville kjøpt på polet/butikken selv.

Forsøkte meg på «Apple crumble cake», velsmakende men litt annen tekstur enn jeg ventet. God, men usikker på om det blir fast innslag. 6/10.

Skal prøve muffins ved anledning, den høres god ut. Ikke smakt Ringi-erstatteren, og kan være den er god altså, men det er litt trist at Ringi+sjokoladeballkomboens tid nå er forbi.

IMG_0160.jpeg IMG_0161.jpeg

holmen, Eddie47, EndreD and 1 other person like this.

Del denne siden