Bestilte muffin for noen dager siden. Ifølge menyen skulle det være sitronmuffin, og skuffelsen var stor da damen med den største selvfølgelighet rakte over sjokolademuffin. Formodentlig et restlager som skulle tømmes. For all del; min tildelte sjokolademuffin smakte aldeles fortreffelig, men jeg var liksom innstilt på sitronmuffin denne gangen.
Er det vanlig på langflyvningene til SAS at det rett etter ombordstigning blir annonsert at passasjerer som sitter ved midtgang selv må lukke dørene til hattehyllene? Hørte selv denne annonseringen på SK983 for en uke siden, og holdt på å få hakeslepp. Har ikke flydd SAS longhaul siden før pandemien, og det var definitivt ikke en del av "servicen" den gang. Kan jo legge til at en dør til en av hattehyllene ikke ble lukket av passasjeren som satt under, og den forble åpen under hele den 12 timer lange flyvningen.
Det høres merkelig ut. Det er vel en åpenbar sikkerhetsrisiko å fly med åpne luker hvis det er bagasje der inne?
Hyllen var tom, men det ble liksom så demonstrativt. "Sånn går det når de ikke hører på hva vi sier". Det var også flere passasjerer som før takeoff ikke rettet opp stolryggen og andre som hadde dratt ned for vinduene. Det var bare så sløvt av besetningen, og under hele flyvningen følte vi at vi var til bry. Vi skal kanskje ikke forvente mer når vi har betalt 14.000 kroner per person i SAS Go
Det høres ut som både du og medreisende bør benytte anledningen til å gi en skikkelig tilbakemelding i funksjonen for det. i appen.
Det har vi gjort, og vi fikk også tilsendt en undersøkelse fra SAS om flyvningen, og der gikk vi inn i detaljer om hva vi syntes. Men det er interessant å høre om det er flere som har opplevd det samme. Tankene går til "toalettet foran i kabinen er dessverre ute av funksjon" som danskene i SAS "implementerte" for mange år siden på kortdistanseflyvninger, i et forsøk på å slippe å ha med passasjerene å gjøre.
Hårreisende feil fra kabinpersonalet. Pilotene tar ikke flyet fra bakken før de har fått bekreftet "cabin secure" på intern tlf av purser. Og kabinen er ikke sikker før alle operasjonelle oppgaver er utført - bla å sjekke at alle har på setebelte og at overhead lockers er lukket. Dette er en av de viktige oppgavene til kabinpersonalet, og ikke noe de kan eller skal overlate til passasjerene. Hvis du ikke får et tydelig svar om at dette var en feil, ville jeg løftet problemet og kontaktet folk som sitter høyere i SAS.
Når jeg tenker på SAS er noe av det de er konsistente på, sikkerhet i kabinen ved avgang og landing. Må si jeg er overasket, har aldri hørt dette fra SAS, men konstatert at andre flyselskap rydder kabin i veldig varierende grad. Håper dette var et crew med en dårlig dag og ikke en ny standard.
Samme annonsering på returen, altså SK984. Her må alle nok en gang trå til og lukke hattehyllene selv...
I Plus fra CPH-BER fredag 28 juni, kun kaffe og te. I Plus BER-CPH 30 juni, velg hva du vil fra tralla. Herlig og forutsigbart
fløy cph-ber i juni jeg også i GO. Plus fikk servering i go skulle vi egentlig bare få kaffe/te virke det som, men jeg fikk en Mikeller på rad 7 som Diamond.
Nå skal det være mulig å velge hovedrett i SAS business long haul. Jeg får valgt og bekreftet i app, men når jeg går inn på nytt ser det ut som at jeg ikke har gjort noe valgt. Noen erfaring på om valget likevel er registrert? Står tydelig at en ikke kan endre etter at en har valgt en gang.
Har testet en gang. Hadde bestilt and, men damen fastholdt at jeg hadde bestilt laks og da fikk det bli slik. Forhåndsbestiller ikke neste gang, for om jeg bare velger fra tralla får jeg i hvert fall det jeg vil ha.
Jeg fikk valget i appen på vei til PVG. Da jeg gikk inn igjen dagen etterpå (godt før innsjekk) var valgmuligheten bort. Siden jeg satt i 1A var det likevel ikke spesielt aktuelt å bestille på forhånd. Best å kunne se hva man får. Flymat høres ofte bedre ut enn det ser ut når man er om bord .
Noen som har testet forhåndsbestilt mat i Go i Europa i det siste? Jeg ser at jeg på en reise til LHR har bestilt noe som beskrives som «lekkert kjøtt». Erfaringer med tilsvarende?