Jeg har ingen erfaring med Awardfares. Men jeg ville søkt fra LHR/MAN med VS. Du kan legge til feeder-flighter senere. F.eks. LHR-BGI med VS 4.11.2025
Egentlig er Eurobonus programmet dødt for meg personlig, så ved mindre tilgjengeligheten ikke blir bedre så samler jeg ikke på poeng lengre. Det er nesten ingen tilgjengelighet ut fra KRS noen sted i verden, selv knapt i Europa heller. For når det blir åpning fra OSL, så er det ikke åpning på korresponderende fly fra KRS - OSL uten jeg må ty til overnatting, og samme er det med KRS - AMS og KRS - CPH er terminert som rute, blir kanskje bedre i April når CPH ruten åpner igjen, men tviler på det når jeg ser ut i ørkenen av hva Eurobonus har blitt nå i forholt til billetter. Det er ekstremtørke på Sørlandet nå i forhold til bonusreiser.
Ser på booking til Vietnam for julen 25. Er ikke vanskelig å finne biz-billetter men alt er med Vietnam. Er det bare å svelge kamelen med dobbel poengsum? har prøvd å finne fly via Korea men det var bare å glemme med biz hvertfall. Økonomi er ikke aktuelt på så lang flyrute. EDIT: er det blitt mer fleks å booke på nett nå med at du får alt refundert helt opp mot avreisen?
Dessverre er det bare å ringe, og ringe og ringe. Best hjelp fikk jeg med en engelsktalende. Han første jeg kom til da jeg skulle booke feederflights kunne ikke opp ned på en datamaskin trolig. Helt ubrukelig. 1. Han visste ikke hva feederflights var en gang. 2. Han hadde aldri hørt om å legge til disse til eksisterende booking. 3. Han fant ikke flyvningene jeg fant, selv om jeg satt med dem på SAS.no 4. Han spurte supervisor om dette, skjønte fortsatt ikke noe. 5. Fant deler av feederflights, men visste ikke hvordan legge til. Andre agent forsto dette og booket riktig. Trodde jeg. Men det viste seg at billettene aldri ble billettert. Tredje agent påsto at alle billettene var confirmed og alt i skjønneste orden. Det tvilte jeg på.... Fjerde agent ble litt sur på de foregående, for ingenting var i orden. Han fikset.... Jeg hadde LHR-JFK-LHR med VS og skulle legge til SVG-OSL-LHR t/r....ganske enkelt egentlig.
Det har blitt veldig mye surr etter overgangen. De har gjort veldig mye rart med mine bookinger. Alt fra å splitte bookinger til å ikke billettere. De påstår også mye rart som absolutt ikke stemmer. Vet ikke om det skyldes nye IT systemer eller mange nye uerfarne på kundeservice. Noe få er flinke.
Ja, men mer kjent på partnerbookinger enn på rene SAS-flyvninger. Her var det rett og slett hans inkompetanse. Agent II fant dem heller ikke først, men skjønte hva som var galt etterpå. Siden total reisetid mellom SVG og LHR var 8:05 måtte han søke på en annen måte for å finne reisen. Han fant kun reiser inntil åtte timer.
Nei, jeg har jo fortalt om samme problem her før, og jeg er ikke den eneste. Jeg booket MAN-ATL-CUN selv (med VS/DL), og så skulle jeg legge til feeder-flighter med SAS som til og med var synlige i partnersøket, ikke bare i det vanlige SAS-søket. Prøvde med flere agenter, men ingen kunne se dem. "Ingen tilgjengelighet, bare venteliste." Endte opp med å booke en KLM-feeder til slutt.
Skulle forandre en bonus sky team booking i dag. De mente det var 250 kroner for forandring av bonusbilletter nå? Er det en økning fra 150 som jeg ikke har fått med meg?
Tror kundeservice trenger ett kurs angående bookinger, også må SAS faktisk stille med folk som kan holde de kursene og være villige til å gjøre det som gjøres må for å bygge opp kompetansen på kundeservice avdelingen. For slik det er nå kan det ikke fortsette, for det er kun spesialister som oss her inne som forstår dette og får ordnet de billettene vi har planlagt. Værre er det for den vanlige mannen i gata, de er sjanseløse ovenfor dette og som følger så gir de opp eurobonus etter ett år eller to, for så å fly andre selskaper etter hva som er billigst for cash uavhenig av poeng og det taper SAS stort på. Så her sparer SAS seg til fant slik jeg ser det.
Jeg måtte betale 250 per pax, trodde også det var 150 i gebyr. Legg også merke til endringsgebyret for reiser utenfor Europa: Endre billett eller bestill på nytt Har ikke fått den i fleisen enda, men gebyret er betydelig høyere der.
Det er normalt hvis reiseruten du endrer fra starter utenfor skandinavia. Da prises endringsgebyret som 15 euro istedenfor 150 kroner. Men du betaler i norske kroner allikevel, bare mer Det er gebyrene for endring av ordinære bonusreiser der kun SAS er involvert. De har vært sånn en stund
Kan det stemme at det ikke kan gjøres endringer i ST-bonusreiser der poengprisen blir en annen enn opprinnelig bestilling? Feks hvis en booker Utreise og venter på at hjemreise slippes, så får en ikke lagt dette til ved neste anledning da poengprisen er annerledes. Agenten gjør ikke nytt trekk/tilbakefører gammelt trekk av poeng lenger. Fått med meg problemstillingen på facebook-gruppe, virker jo helt urimelig!