Gili Trawagan ser jo nydelig ut. Du må gjerne dele litt tips og erfaring med oss etter at dere kommer hjem
2 timer, om jeg tolker det korrekt? Code: STANDARD.D/D...D/I...I/D...I/I. ONLINE .30 1.00 1.30 1.30 OFFLINE .30 1.00 1.30 1.30 ** OR * ARE ALL **-CI II 2.00 TRM 1 - 1 **-CI II 2.00 TRM 2 - 1 **-CI II 2.00 TRM 1 - 2 **-CI II 2.00 TRM 2 - 2 **-** II GLSUP CDS AA - 2Z **-** II GLSUP CDS 2Z - AA **-** II GLSUP CDS AD - AA **-** II GLSUP CDS AR - AA **-** II GLSUP CDS BC - AA **-** II GLSUP CDS BT - AA **-** II GLSUP CDS D8 - AA **-** II GLSUP CDS DY - AA **-** II GLSUP CDS EK - AA **-** II GLSUP CDS EW - AA **-** II GLSUP CDS F9 - AA **-** II GLSUP CDS H2 - AA **-** II GLSUP CDS HX - AA **-** II GLSUP CDS KC - AA **-** II GLSUP CDS MX - AA **-** II GLSUP CDS NK - AA **-** II GLSUP CDS PC - AA **-** II GLSUP CDS PD - AA **-** II GLSUP CDS QS - AA **-** II GLSUP CDS RO - AA **-** II GLSUP CDS SY - AA **-** II GLSUP CDS TR - AA **-** II GLSUP CDS TS - AA **-** II GLSUP CDS UX - AA **-** II GLSUP CDS VA - AA **-** II GLSUP CDS VB - AA **-** II GLSUP CDS W6 - AA **-** II GLSUP CDS XP - AA **-** II GLSUP CDS Y4 - AA **-** II GLSUP CDS AA - AR **-** II GLSUP CDS AA - BC **-** II GLSUP CDS AA - BT **-** II GLSUP CDS AA - D8 **-** II GLSUP CDS AA - DY **-** II GLSUP CDS AA - EK **-** II GLSUP CDS AA - EW **-** II GLSUP CDS AA - F9 **-** II GLSUP CDS AA - H2 **-** II GLSUP CDS AA - KC **-** II GLSUP CDS AA - PC **-** II GLSUP CDS AA - PD **-** II GLSUP CDS AA - QS **-** II GLSUP CDS AA - RO **-** II GLSUP CDS AA - SY **-** II GLSUP CDS AA - TR **-** II GLSUP CDS AA - UX **-** II GLSUP CDS AA - VA **-** II GLSUP CDS AA - VB **-** II GLSUP CDS AA - W6 **-** II GLSUP CDS AA - XP **-** II GLSUP CDS AA - Y4 **-** II 2.00 TRM 1 - 1 **-** II 2.30 TRM 2 - 1 **-** II 2.30 TRM 1 - 2 **-** II 2.00 TRM 2 - 2
Madammen+1 har en poengreise med SAS i morgen (avgang om <24t). De var allerede sjekket inn, nå vil de gjerne ta et senere fly (også tilgjengelig for poeng). SAS-nettsiden sier bare: «Det er dessverre ikke mulig å ombooke bestillingen på nett. Kontakt SAS Customer Service for hjelp.» Jeg har også prøvd å avbryte innsjekk, det hjalp ikke. Jeg får ikke engang avbestilt reisen på nett. Finnes det et triks her? Jeg er gullkunde og har ventet i telefonkø i over 1.5t allerede…
Man kan ikke endre en reise hvor det er under 24t til avgang. Da må du avbestille den og booke ny reise. Du mister poengene.
Nettløsningen er ikke tilpasset til at SAS Bonus nå kan endres og avbestille frem til avreise, eneste mulighet er å ringe inn.
Det hørtes litt bedre ut. Snart 2.5t i telefonkø. Jeg går ut fra at det ikke går raskere om man ringer til f.eks. det amerikanske nummeret?
For å presisere gjelder endring frem til avreise kun rene SAS-bookinger, reiser med SkyTeam-partnere er låst fra T-24h. Same day change mot gebyr i appen kan også være en mulighet. Uklart hvordan samtaler prioriteres. Kanskje verdt et forsøk å stille seg i kø på begge nummere?
Det er heldigvis en ren SAS-booking. Men det går bare på avreisedagen? Jeg får ikke opp et sånt valg nå i hvert fall. De skal bare ta en senere SAS-avgang (endring fra direktefly til en reise via CPH, i tilfelle det spiller noen rolle). Jeg kan ringe gratis til USA fra min mobil, men på den er jeg jo allerede i telefonkø. Sitter her med en kompis, men han kan ikke ringe gratis til USA. Burde nok brukt kompisens mobil til å ringe til det norske nummeret, og brukt min egen til å ringe til USA...
Virker som de har problemer i dag, satt nettopp to timer i kø på det amerikanske nummeret før jeg ga opp. EBG og fikk anerkjent "premium support". Tror det lengste jeg har ventet før dette er 20 minutter
For EBD dukker valget om fri endring opp omtrent samtdig som innsjekk åpner dagen i forveien. Innbilte meg at det var samme tidsfrister for mulighet som nå er innført mot gebyr for øvrige passasjerer. Mulig bonusbilletter er unntatt fra denne ordningen?
Koster det ikke like mye å avbestille som å booke om? Kan jeg bare booke en ny reise nå og prøve å få avbestilt den eksisterende over tlf i morgen?
Takk! Reisen var forresten booket som tur/retur, jeg vet ikke om det har noe å si? Utreisen har de brukt, men jeg kan fortsatt kansellere hjemreisen, ikke sant? Ikke bare booke om? Same day change-funksjonen dukker ikke opp i appen... Ifølge FlyerTalk skulle den vært tilgjengelig ~22t før avreise?
Det /skal/ være okay ifølge tekst på salesinfo: I beskrivelsen er det kun listet opp Go/Plus Smart/Light, så mulig endring mot gebyr kun gjelder disse billettypene.
Prøvde igjen kl 7 i morges og ga opp etter 20 min. Nytt forsøk nå, kom gjennom til en hyggelig svenske etter 8 min. Så det ser ut som alt er tilbake til normalen. Hun sa de hadde problemer i går.
Nå må de få inn folk som kan jobben sin på 64816099, før jeg eksploderer. Samboer og en venninne skal til Singapore. Jeg booket AF business-billett CDG-SIN på nett, og ringte så inn for å legge til feeder og retur. For feeder ba jeg om flight fra OSL til CDG kl 1515. Alt i orden var beskjeden, jeg verifiserte i appen at ny flygning 1515 var lagt til (men sikkert ikke billettert), og jeg trodde alt var på stell. Onsdag i forrige uke oppdager jeg tilfeldigvis at flighten de har lagt til ut fra Oslo nå er kl 0620. Jeg ringer inn, og forklarer at forrige agent har lagt inn en annen flygning enn den som var avtalt. Får beskjed om at de skal be backoffice høre gjennom samtalen, slik at jeg kan slippe å betale nytt gebyr, og at de vil ringe meg opp igjen. Onsdag og torsdag går, og når fredag kommer har jeg fortsatt ikke hørt noe. Ringer da inn på nytt, og sier at jeg heller får betale de få hundrelappene det koster i gebyr for ombooking, og så heller forsøke å få det refundert av SAS senere. Etter mye frem og tilbake sier han jeg snakker med at han får opp feilmelding når han skal endre flygningen, og at han må sende den videre til backoffice for å få fikset det, og ber om betalingsinfo for gebyr. Jeg har gjennom helgen fulgt med på nettsidene, og når utreise i dag tidlig fortsatt stod som 0620 ringte jeg inn på nytt. Den hyggelige svensken, som faktisk virket å vite hva han holdt på med, kan da fortelle at siden dette har blitt lagt inn som et married segment så er det dessverre ikke mulig å endre utreisen. Han sier også at backoffice har lagt inn et notat om dette fredag, men ingen har proaktivt kontaktet meg for å fortelle dette. Enden på visa er derfor at samboer+venninne må reise til OSL tirsdag kveld, oppholde seg der gjennom natta, og må ta hele dagen fri på onsdag. Klok av skade fra tidligere har jeg tatt opp alle samtalene. Har Eurobonus en mail jeg kan kontakte de på?