Flyselskap: Kenya Airways Klasse: Business Avreise fra: AMS Destinasjon: NBO Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 105 000 Skatter & avgifter (totalt): 1975 Antall reisende: 1 Voksen Reisen finner sted i: Juni-Juli 2025 Booket: Februar 2025 Flyvninger: AMS - NBO | KLM Business | KQ117 | Boeing 787-8 NBO - AMS | KLM Business | KQ116 | Boeing 787-8 Kommentar: 3 uker sykkelferie i Kenya, det blir stas! Får se om jeg finner noe feeder legs etterhvert...
Er disse segmentene med Delta domestic first? I så fall, er de egentlig å regne som biz og var det smertefritt å få lagt på som feeder til en biz reise? Boston (BOS) → Raleigh-Durham (RDU) | Airbus A220-300 | First Raleigh-Durham (RDU) → Los Angeles (LAX) | Boeing 737-900 | First Har vurdert å sette sammen en reise til Canada via USA, men feeder flights USA - Canada har jo ikke biz klasse, bare Eco eller domestic first, og det er kun Eco som vises i SAS partner søk.
Hei! For å svare på spørsmålene dine: Ja, ja og ja Dog ble det en del leting på søkemotoren til SAS for å finne selve ruten - spesielt fra BOS-LAX (Delta flights dukket ikke opp hos Awardfares). Men bestillingen gikk greit.
Da er det alt blitt endringer her, dog ganske kosmetiske Endret utreise fra CDG-NBO til AMS-NBO Endret hjemreise med en dag lenger opphold og endret NBO-CDG til NBO-AMS "CT" telefonen klarte ikke endre eksisterende booking da de bare fikk feilmelding i systemet, så endte med å kansellere å bestille på nytt, så der forsvant det vel 900 kr ut av vinduet, samtidig var skatter 2000 kr mindre fra/til AMS enn CDG så regnestykket går i pluss allikevel. En annen observasjon er at det er veldig dårlig tilgjengelighet til/fra CDG på Lørdager som vi var avhengig av. Ser f.eks SAS ikke har en eneste direkteflight OSL-CDG-OSL lørdager i vinterhalvåret 25/26, Air France har to hvor bare èn er aktuell for oss. Endringen til/fra AMS gjør at vi kan ha utreise og hjemreise fra OSL søndag, det gir iallefall ett SAS fly og 3-4 KLM fly som er aktuelle. Det er dårlig tilgjengelighet som det er fra Skyteam hubber i Europa og ut i verden, men det ser også ut til å bli endel vanskeligere å komme seg fra Norge og til disse hubbene(CDG/AMS) enn det var med *A også?
Destinasjon: JFK Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 260.000 + 2xCT Skatter & avgifter (per person): Ca 2400kr per pers. Antall reisende: 4 voksne (egentlig to ungdommer) Reisen finner sted i: Oktober 2025 Booket: Desember 2024 - endret i februar 2025 Flyvninger: SVG-OSL / SK / Go OSL-LHR / SK / Go LHR-JFK / VS / Business / A350-1000 JFK-LHR / VS / Business / A350-1000 LHR-OSL / SK / Go OSL-SVG / SK / Go Noen dager etter bookingen kom det schedule change på begge. Å fly A330-900neo om natten var ikke ille, men dagflight var...nja, ikke helt det samme. Men det var ikke ledig noen verdens ting i business så jeg ventet. For to uker siden ble det sluppet noen business-seter på flere avganger samme dag, og som var gull for oss: Bedre fly og 4-5 timer mindre venting på Heathrow, samt lande halv åtte istedenfor nærmere midnatt. Dermed blir det A350-1000 begge veier. Ved første forsøk på å endre dem fikk jeg beskjed om at det ikke var lov eller mulig siden det var Go til London.........men andre agent har lagt dem i kø. Billettene er ikke billettert, selv etter to uker, men jeg har mast en del på SAS. De sier det ikke er noe problem, de vil bli billettert etterhvert. Krysser fingrene.
Flyselskap: KLM, Garuda Klasse: Business Avreise fra: OSL Destinasjon: DPS Tur/retur Antall poeng brukt: 187 500 (1xCT) Skatter & avgifter (totalt): 2760 + 2x150 for å legge inn returreise Antall reisende: 2 Voksne Reisen finner sted i: Januar 2026 Booket: Februar 2025 Flyvninger: OSL - AMS | KLM Business Boeing 737-8 AMS - CGK | GARUDA Business| Boeing 777-300 CGK - DPS | GARUDA Business| Boeing A300-200 DPS - CGK | GARUDA Business| Boeing 737-800 CGK - AMS | GARUDA Business| Boeing 777-300 AMS - OSL | SAS Eco A320 Neo Kommentar: Sykt fornøyd med å finne denne bonusreisen. 2 uker på Bali i januar ser vi frem til Fant reisen gjennom ved å sette varsel på Awardfares. Booket i 2 omganger, og måtte betale kr 300 for å legge til retureisen. Mangler dessverre fortatt legget AMS-OSL på returen. Det har dessverre ikke noe vært noe ledig på dette strekket på riktig dato. Satser på at det kommer ledige bonus billetter i biz eller eco også på dette strekket før det. Pris for samme reise i business for to personer kjøpt for penger er ca 70´ Oppdatering: Da dukket det også opp plasser AMS-OSL så da er bookingen komplett. Det ble riktignok i eco på siste legget, men det lever vi godt med. Gull statusen skal vel allikevel få oss inn i loungen på AMS. Bookingen av feederflighten gikk helt problemfritt med agent.
Flyselskap: AirFrance Klasse: Økonomi Avreise fra: CDG Destinasjon: PPT (tahiti) Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 210.000 + 2xCT Skatter & avgifter (per person): Ca 2200kr per pers. Antall reisende: 2 voksne + barn Reisen finner sted i: Januar 2026 Booket: Februar 2026 Flyvninger: CDG - LAX / AF / Eco / B777-300 LAX - PPT / AF / Eco / A350-900 PPT - LAX / AF / Eco / A350-900 LAX - AMS / KLM / Eco / B787 AMS - CDG / KLM Eco / Kommentar: CT-telefonen er helt ubrukelig for tiden. Booket som to separate bookinger for å bruke CT
Flyselskap: Air France Klasse: Business Avreise fra: Oslo (OSL) Destinasjon: St Martin (SXM) Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antal poeng brukt: 147 500 + CT (for 2 stk) Skatter & avgifter (per person): 2 206,- Antall reisende: 2 pax Reisen finner sted i: Februar 2026 Booket: Februar 2025 Flyvninger: OSL-CDG / AF Biz, A220 CDG-SXM / AF Biz, A330-200 SXM-CDG / AF Biz, A330-200 CDG-OSL / AF Biz, A220
Flyselskap: Kenya Airways og SAS Klasse: Business Avreise fra: Paris (CDG) Retur til: Oslo (OSL) Destinasjon: Zanzibar (ZNZ) Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antall poeng brukt: 105 000 + CT (for 2 stk) Skatter & avgifter (per person): 3 112,- Antall reisende: 2 pax Reisen finner sted i: September 2025 Booket: Mars 2025 Flyvninger: CDG-NBO / KQ Biz, 787-8 NBO-ZNZ / KQ Biz, E190/195 ZNZ-NBO / KQ Biz, E190/195 NBO-CDG / KQ Biz, 787-8 CDG-OSL / SK Plus Siden det ikke gikk å legge til ledige plasser med AF på OSL-CDG på avreisedagen, ble det en separat bestilling for dette strekket. De forsøkte på kundetelefonen og kunne se at de var ledige men ikke i kombinasjon med eksisterende booking. Da sikrer vi oss med å reise ned en dag tidligere for å tusle litt rundt i Paris' gater. OSL-CDG / AF Biz Enveis, T/R, Open Jaw: Enveis Antall poeng brukt: 72 000 (for 2 stk) Skatter & avgifter (per person): 665,- Antall reisende: 2 pax Reisen finner sted i: September 2025 Booket: Mars 2025
Flyselskap: SAS og Vietnam Airlines Klasse: Business Avreise fra: Bergen (BGO) Destinasjon: Tokyo (NRT), Okinawa (OKA), retur fra Seoul (ICN) Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antall poeng brukt: 330 000 + CT Skatter & avgifter (per person): 1.994kr Antall reisende: 2 pax Reisen finner sted i: August/September 2025 Booket: Mars 2025 Flyvninger: BGO-OSL / SAS Plus, A320neo OSL-LHR / SAS Plus, A320neo LHR-HAN / VN Biz, 787 HAN-NRT / VN Biz, 787 HND-OKA / ANA Eco (separat booking) OKA-ICN / Korean Air Eco (separat booking) ICN-HAN / VN Biz, 787 HAN-MXP / VN Biz, 787 MXP-OSL / SAS Plus, A320neo OSL-BGO / SAS Plus, A320neo Opprinnelig var denne reisen planlagt til vestkysten av USA, men med ekstreme priser kombinert med ekstreme mennesker ved makten i landet falt valget på kansellering, og heller reise østover. Endte opp med dobbel poengpris pga VN, men det får så være. Planen er et par dager i Tokyo, så fly til Okinawa for en uke, og avslutte med et par dager i Seoul.
Flyselskap: SK og DL Klasse: Business + Eco Destinasjon: LAS Enveis, T/R, Open Jaw: T/R + enveis Antall poeng brukt: 66000 (21k + 30k + 15k) Skatter & avgifter (per person): 1737,- Antall reisende: 1 pax Reisen finner sted i: Mars 2025 Booket: Mars 2025 Flyvninger: XXX - OSL / SAS Plus OSL-CPH / SAS Plus CPH - LAX / SAS Business (A359) (LAX - LAS / UA Economy) LAS - JFK / DL Economy (A21N) JFK - CPH / SAS Business (A359) CPH - OSL / SAS Plus OSL - XXX / SAS Plus Fire bookinger, hvorav tre med poeng, resulterer i en ukes tur til Vegas for å spille litt No Limit Texas Hold'em. Utreisen til LAX ble bestilt med 30 % poengrabatt + FP-rabatt, noe som ga en pris på 21 000 poeng. Videre fra LAX til LAS valgte jeg en United-flyvning tre timer etter ankomst med SAS. Den kostet 600 kroner i Basic Economy - et enkelt valg siden *A Gold gjennom LH M&M gir full-size carry-on, innsjekket bagasje og lounge-tilgang selv i Basic Economy. Det er langt bedre enn hva jeg ville fått med Delta og STE+ fra SAS. På returen vurderte jeg først en nattflyvning med Delta i business via MSP for å få en dag i NYC. I stedet gikk jeg for et direktefly fra LAS med avgang om morgenen, og ankomst JFK ca 3 1/2 time før turen går videre med SAS til CPH. Jeg følger med på om det åpner seg noe i C på den strekningen, men hvis ikke så skal fire timer i økonomi gå helt fint.
Flyselskap: KQ Klasse: Eco Avreise fra: DSS Destinasjon: ABJ Enveis, T/R, Open Jaw: Enveis Antall poeng brukt: 15,000 Skatter & avgifter (per person): 1788,- Antall reisende: 1 pax Reisen finner sted i: Mars 2025 Booket: Mars 2025 Flyvninger: ABJ-DSS | KQ | Eco | 738 Dette er en litt trist booking, og ikke en fantastisk verdi for poengene, men bedre enn å betale med kroner og øre. SAS-vouchere og EB-millionen må få litt bein å gå på. Får krysse fingrene for at mitt Kenya Asante Rewards-gullkort leder til en CU. Ja, de er grådige på skatter og avgifter i denne delen av verden.
Flyselskap: Air France Klasse: Business Avreise fra: Oslo (OSL) Destinasjon: Tokyo (HND) Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 165.000 + CT Skatter & avgifter (per person): 1.759 kr Antall reisende: 2 pax Reisen finner sted i: Januar 2026 Booket: Mars 2025 Flyvninger: OSL-CDG / AF Business, A320 CDG-HND / AF Business, B777 HND-CDG / AF Business, B777 CDG-OSL / AF Business, A320 Fortsatt muligheter i Skyteam med litt flaks (og Awardfares-varsler). Behagelige layovers, booket på nett.
Flyselskap: Air France og KLM Klasse: Business Avreise fra: Oslo (OSL) Destinasjon: St Maarten (SXM) Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 295.00 + 2 x CT Skatter & avgifter (per person): 2.232 kr pr person Antall reisende: 4 pax Reisen finner sted i: Februar 2026 Booket: Mars 2025 Flyvninger: OSL-CDG / AF Business, A320 CDG-SXM / AF Business, A330 SXM-AMS / KL Business, A330 AMS-OSL / KL Business, B737 Fornøyd med å ha funnet 4 businessbilletter i barnas vinterferie neste år til St Marteen.
Flyselskap: SAS, Air France Klasse: Business Avreise fra: Oslo (OSL) Destinasjon: RUN (HND) Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 165.000 + CT Skatter & avgifter (per person): 2.245 kr Antall reisende: 2 pax Reisen finner sted i: Januar 2026 Booket: Mars 2025 Flyvninger: OSL-BGO / SAS Bisiness(?) A320 BGO-CDG / AF Business, A320 ORY-RUN / AF Business, B777-300 RUN-CDG / AF Business, B777-300 CDG-OSL / AF Business, A220 Kommentar: Skal jo til og fra BGO, men det ordner seg på et vis. Har tidligere "sikret" meg billetter T/R CDG-RUN-CDG og har over lengre tid prøvd å finne tilslutningsflygninger til og fra BGO. Det har vist seg at det nesten er umulig å få det til selv om det har vært flust av ledige bonusseter, alle ledige seter hos KLM og AF har bare vært tilgjengelige for nybookinger. Siden vi har helg hele uken og derfor fleksible på reisetidspunkt valgte jeg å sjekke mulighet for å finne "hele" reisen og der var det nesten som en åpen bok! Der var det bare å velge og vrake......muligheter neste hver dag.
Flyselskap: AirFrance Klasse: Business Avreise fra: OSL Destinasjon: SJO Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 147.500 + 1xCT Skatter & avgifter: 2000 per pers. Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Desember 2025 Booket: Mars 2025 Flyvninger: OSL - CDG / AF / Biz CDG - SJO / AF / Biz SJO - CDG / AF / Biz CDG - OSL / AF / Biz Da blir det jul og nyttår i Mellom-Amerika i år. Veldig glad for at denne er i boks etter mye frustrasjon over dårlig tilgjengelighet!
Flyselskap: Air France, KLM Kabinklasse: Business Avreise fra: OSL Destinasjon: SXM Enveis, T/R: T/R Antall poeng brukt: 147500p + CT Skatter & avgifter (per person): 2320,- Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted: desember 25’ Booket: mars 25’ Flygninger: OSL-CDG / AF biz (A220-300) CDG-SXM / AF biz (A330-200) SXM-AMS / KLM biz (A330-300) AMS-OSL / KLM biz (737-800) Virker som det har vært et bonusslipp de siste dagene (?). Etter å ha funnet t/r cdg-dps i feb 26 måtte planene endres pga runde bursdagsfeiringer i familien. Blir derfor tur til Sint Maarten etter tips i andre tråder på forumet. Fint med en førjulstur! Så tusen takk til dere som har skrevet om sxm her de siste dagene Alt bestilt på nett Ikke de beste biz-kabinene i alliansen, men blir uansett gøy å teste både AF og KLM. Får en strafferunde innom georgetown (GEO) på vei hjem på ca 1t20m som jeg ikke fikk med meg, men ingen krise.
Flyselskap: Air France, KLM Kabinklasse: Business Avreise fra: BGO (Bergen) Destinasjon: BOG (Bogota) Enveis, T/R: T/R Antall poeng brukt: 82500p + CT Skatter & avgifter (per person): 2273,- Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted: mai 2025 Booket: mars 2025 Flygninger: BGO-CDG / AF biz (A220-3) CDG-BOG / AF biz (A350-9) BOG-AMS / KLM biz (B787-10) AMS-BGO / KLM biz (B737-8) Kommentar: Jeg har også fått nyte godt av AFKL sine frislipp i dag. Etter et par uker på leit etter to-tre netter borte i Afrika, Sør-Amerika eller Asia, så dukket det plutselig opp noe som kunne bookes på nett i dag. I utgangspunktet har arbeidsmetoden vært å se etter en open-jaw i en av regionene, slik at jeg får dekket over mest mulig (av både destinasjon, flyselskaper, flyplasser og flytyper). Et visst krav til komfort både på utreise og retur har silt bort en del av mulighetene i Afrika og Asia. Når denne muligheten til å besøke Sør-Amerika for første gang kom rekende på en trefjøl, så tok jeg den. Ble booket på nett. Litt minus med kort mellomlanding på utreise, så får ikke sjekket ut lounge på CDG. Colombia og Bogota har nok ikke det beste ryktet, så om muligheten byr seg så kommer jeg til å se etter tilslutningsfly til en litt «tryggere» sluttdestinasjon (enten på denne booking eller for cash). Hvis det gir hjemmefronten litt mer ro i sjelen så kan det fort være verdt det.
Flyselskap: KLM, KQ Kabinklasse: Business Avreise fra: SVG Destinasjon: MRU Enveis, T/R: T/R Antall poeng brukt: 165,000p + CT Skatter & avgifter (per person): 3,636,- Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted: Påsken 25 Booket: Nå Flygninger: SVG-AMS // KL Biz // E190 AMS-NBO // KL Biz // 781 NBO-MRU // KQ Biz // 738 MRU-NBO // KQ Biz // 738 NBO-AMS // KL Biz // 781 AMS-SVG // KL Biz // E190 Da har millionen fått bein å gå på. Det ser ut som Flying Blue har hatt vårslippet i dag. Jeg ser det spekuleres i andre forum at Ben Lipsey har lest innlegget til Ben Schlappig sin kritikk om tilgjengeligheten til FB. Uansett, det virker som om noen har trykket på riktig/feil knapp hos FB nylig, for nå er det ledige i øst og vest, selv på ettertraktede datoer. Vi var mentalt forberedt på at det ikke ble noen påskeferie i år, men nå har vi i det minste noe i banken.Value for money er helt grei. Det var dessverre ikke noe som klaffet til SEZ. Håper på flybytte med KQ til 788. Ser frem til å hanke inn 4 nye hus til samlingen.
Da fikk man økt reisefølget med 2 stk til på samme routing og klasse. Lurer på om det har vært noen med fat fingers hos Flying Blue som har åpnet inventory så til de grader. Sjekket også hva som er tilgjengelig hos Flying Blue, og det er ingenting tilgjengelig med lavest miles pris, noe som har korreleret bra med EB-tilgjengelighet før.