Flyselskap: SAS/AF
Klasse: Eco/Business
Avreise fra: OSL
Destinasjon: MRU
Enveis, T/R, Open Jaw: T/R
Antall poeng brukt: 191.250 poeng + 2*CT
Skatter & avgifter (per person): 3482,- (voksen) / 2349,- (barn)
Antall reisende: 2 voksne, 1 barn
Reisen finner sted i: Desember 2025
Booket: Februar 2025
Booket opprinnelig CDG - MRU / MRU - CDG, men fikk lagt til feeder OSL - CDG i etterkant. Ingen problem med det, men billettene har ikke blitt billettert enda, men satser på det skal gå fint.
Flyvninger:
OSL - CDG / SAS Eco
CDG - MRU / AF eco 777-300ER
MRU - CDG / AF biz 777-300ER
Kommentar:
Julefeiring utenlands i år og forsøkte finne et varmt sted med ST. Som flere har påpekt på forum siste tiden er tilgjengeligheten latterlig dårlig. Ofte finnes det tur, men ikke retur og motsatt.
Fant etter å ha saumfart Karibien++ en mulighet til Mauritius, dog økonomi på utreisen, men det er nå direkte om ikke annet. Reiser med barn på 5 år så fornuftig med så direkte som mulig.
Nå gjenstår at det åpner seg biz på utreisen CDG - MRU, men da blir vel eco på OSL - CDG et problem ifølge agentene, så det blir spennende å se hva som skjer. Er innstilt på å reise økonomi på utreisen, så får biz heller bli en bonus.
På MRU - CDG hadde AF 9 ledige award billetter i biz, men da jeg tok 3stk av de, forsvant resten. Det er den eneste direkte flighten med AF mellom MRU og CDG jeg har sett ila hele året, og da slapp de hele 9 plasser, men forsvant da jeg tok 3. Noe spesielt...
Sist men ikke minst, ingen tilgjengelighet på CDG - OSL, så den må også løses hvis/når det åpner seg noe. Hvis ikke får siste leg kjøpes for cash.
Oppsummert er vel glansdagene fra SA over, men jeg kan ikke forstå annet enn at ting kun kan bli bedre fra det utgangspunktet Eurobonus medlemmer har nå for tiden. Skjer nok ting i kulissene også, og plutselig får vi en gladnyhet

Vis alt...