Dine vellykkede bookinger av CT eller vanlig poengreise

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av bighc, 19. okt 2017.

1. pma

pma Medlem

Likes mottatt:
    253
    Bonuspoeng:
    53
    Flyselskap: KLM, Vietnam Airlines og Garuda
    Klasse: Business
    Avreise fra: AMS
    Destinasjon: DPS
    Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur
    Antall poeng brukt: 281 250 + CT
    Skatter & avgifter (per person): NOK 2154
    Antall reisende: 2 voksne
    Reisen finner sted i: Juli 2025
    Booket: Mars 2025

Flyvninger:
    AMS-FRA / KL Biz
    FRA-SGN / VN Biz
    SGN-DPS / VN Biz

DPS-CGK / GA Biz
    CGK-AMS / KL Biz (med stopp i KUL)

Var dessverre kun ledig med VN på utreisen, så der røk det en del ekstra poeng. Bytter nok til KL/AF dersom det dukker opp noe ledig senere.
    Har foreløpig ikke funnet tilslutning helt fra/til Oslo.

2. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    2,047
    Bonuspoeng:
    113
    Flyselskap: AF og KLM
    Avreise fra: CDG
    Destinasjon: SXM
    Antall poeng brukt: 295k + 2 x CT
    Skatter & avgifter (per person): NOK 2.500 ish
    Antall reisende: 4 voksne
    Reisen finner sted i: Februar 2026 (vinterferien)

Flyvninger:
    CDG / SXM AF Biz
    SXM / AMS KLM Biz

Fikk i dag booket 4 biz til St. Maartin i vinterferien (skoleferien) i 2026. Høye kostnader foreløpig ettersom turen starter i CDG. Skal få lagt på OSL - CDG og AMS - OSL etterhvert.

Som mange andre har kommentert ble det sluppet mye med AF og KLM de siste dagene. Usikker på om det var tiltenkt eller om noen har gjort en feil. Jeg tror dette skyldes en feil.

Last edited: 09. mars 2025
    oddA, Lillegutt, SVG_flyer and 4 others like this.
  3. graphite

graphite Medlem

Likes mottatt:
    377
    Bonuspoeng:
    63
    Flyselskap: SAS, AF
    Avreise fra: OSL
    Destinasjon: GIG
    Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw, retur fra EZE
    Antall poeng brukt: 165K + CT
    Skatter & avgifter (per person): Enten 2157, eller det + 624. Mistet oversikten.)
    Antall reisende: 2
    Reisen finner sted i: Mars 2025
    Booket: Feb-mars 2025

Flyvninger:
    OSL - CDG | SAS Plus | A320NEO
    CDG - GIG | AF Business | 777-300ER ("ny" kabin)

EZE - CDG | AF Business | A350-900 ("gammel" kabin)
    CDG - LHR | AF Business | A220-300
    LHR - OSL | SAS Plus | A320NEO

Denne satt langt inne.
    Endestoppet er Buenos Aires.
    Begynte med å bestille kun utreise til GIG da det dukket opp. Det blir en helg i Rio på vei ned, det er helt greit. Videre på egen billett.

Det var så å si svart hav på biz retur fra hele Sør-Amerika, bortsett fra uaktuelle Air Europa med 2x poengpris. Lå inne med haugevis av varsler på Awardfares, men søkte svært mange ganger manuelt for å få hyppigere oppdatering. Med så lav tilgjengelighet er det jo ikke usannsynlig at setene forsvinner igjen før AF rekker å registrere det.

Etterhvert fant jeg retur fra Lima. Krøkkete, men bedre enn 2 nattflyvninger på Eco via NYC! Men natt til fredag dukket GRU-CDG opp, og jeg fikk slått kloa i dem på natt-telefonskiftet. Ringte tilbake på dagtid fredag for å rydde i bookingen. Den så ikke ut etter at jeg tidligere hadde prøvd å knote fram bedre løsninger og alt bare var lagt oppå hverandre av agent etter agent. Alt virket lovende og über-klart og tydelig da jeg snakket med norsk dagtidsagent. Lima skulle ut. GRU-CDG skulle brukes. Skulle fikses på backoffice i løpet av minutter.
    Det gjorde de. Men de kansellerte gal flyvning. Arrrgh!

Tilbake tll Awardfares. Og ved et rent uhell hadde jeg "LON" som destinasjon i søkefeltet etter å ha sett om det var mulig å komme seg hjem via MEX. Da jeg la inn EZE som startpunkt spratt det opp lilla søyler. For første gang, 3 arbeidsdager før avreise, og etter flere søk enn jeg tør nevne. Hell i uhell.

Ser litt ut som London/britiske øyer kan være det nye Wien innen O&D Management. Plasser fra EZE til Birmingham, Manchester, London. (Det var litt artig, for på den danske agenten visste allerede at han skulle søke på LON som destinasjon for å få best treff.)

Skal prøve for moro skyld i morgen å få direkte CDG-OSL for å slippe overnatting i LON, men det er vel married segments som ikke kan brytes.

Lillegutt, cothom, Upsaker and 5 others like this.
  4. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    27,360
    Bonuspoeng:
    183
    Flyselskap: KLM, AF
    Destinasjon: GIG
    Enveis, T/R, Open Jaw: T/R
    Antall poeng brukt: 165K x 4= 660K.
    Skatter & avgifter (per person): 1116+450.
    Antall reisende: 4
    Reisen finner sted i: Des 2025

Flyvninger:
    OSL - AMS | KLM Business | Boeing 737-800
    AMS - GIG | KLM Business | Finner ingen info

GIG - CDG | AF Business | Boeing 777-300ER
    CDG - OSL | AF Business | Finner ingen info

Klødde litt for mye i bookingfingeren:D
    Hva med å feire jul og muligens nyttår i Rio? Foreløpig er bookingen for bare 5 dager, noe som virker litt vel galskap i hodet mitt. Håper på at det dukker opp billetter enten før eller etter, slik at vi kan få minst 8-10 dager totalt. Jeg er snart klar for årets første CT, så når den er i boks, deler jeg opp bookingen og bruker 2 CT-er.

Lillegutt, cothom, Flymunda and 8 others like this.
  5. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,822
    Bonuspoeng:
    183
    Flyselskap: SK, KLM, AF
    Avreise fra: SVG
    Destinasjon: SJO
    Antall poeng brukt: 147,500 + CT
    Skatter & avgifter (per person): 2,197,-
    Antall reisende: 2
    Reisen finner sted i: Julen 2025

Flyvninger:
    SVG-OSL // SK Biz // A320
    OSL-CDG // AF Biz // A220
    CDG-SJO // AF Biz // A359

SJO-AMS // KL Biz // 789
    AMS-SVG // KL Biz //E195

Jeg sitter med en liten magefølelse av at noen i morgen tidlig, enten hos EuroBonus eller Flying Blue, finner ut at tilgjengeligheten er langt over det den burde være og skrur igjen kranen. Booket derfor høyst tentativt julefeiring i Costa Rica. Det er den tredje CT-bookingen vi har til SJO (de to forrige har ikke blitt noe av), så får vi se om alle gode ting er tre. Smooth reise, spesielt på returen, men kun 1 time på AMS. Eneste minuset er at det er feil 359 på utreisen, men det kan jo endre seg frem til avreise. Krysse fingrene.

upload_2025-3-9_21-51-44.png

Lillegutt, cothom, obay and 9 others like this.
  6. Gabface

Gabface Medlem

Likes mottatt:
    419
    Bonuspoeng:
    63
    Oppdatering: Som forventet ble det bare tull med feeders. Dukket aldri opp CDG-OSL, men fant flere muligheter via CPH etc. 0 av 15+ agenter fikk til å legge til dette på tross at bonusetene finnes på sas.no og agentene så disse selv.

Ser det skrives mye om at folk tar sjanser på å booke hovedlegget for å legge til feeders i etterkant, og noen har sikkert flaks og får det til. Min oppfatning er at du er langt fra garantert til å få til det, så vær nøye med resarchen så slipper man bli skuffet og må kansellere reisen.

Fant en vei rundt i går og booket disse via gold support(er i skrivende stund hos back office)

Flyvninger:
    OSL - CDG / AF Biz
    CDG - RUN / AF BIZ 777-300ER

RUN - CDG / AF biz 777-300ER
    CDG - OSL / AF biz

Kjøper billetter RUN - MRU og MRU - RUN for cash. Kostet ca 1500,- per pers og er en 50min flytur.

Håpløst at man må holde på sånn for å til en reise, men er man bittelitt pragmatisk selv får man til ønsket reise.

Last edited: Mandag kl 08:34
    obay, Flymunda, Ololsen and 3 others like this.
  7. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,877
    Bonuspoeng:
    183
    Avreise fra: CDG
    Destinasjon: SIN
    Antall poeng brukt: 375k + 2stk CT
    Skatter & avgifter (per person): kr 3158 (!)
    Antall reisende: 4 (2 voksne + 2 barn)
    Reisen finner sted i: Februar 2026 (vinterferie)
    Booket: Februar 2025

Flyvninger:
    CDG - AMS | KLM Business | Boeing 737-900
    AMS - SIN | KLM Business | Boeing 777-300ER

SIN - CDG | AF Business | Boeing 777-300ER

Har fulgt med daglig på awardfares den siste måneden for å finne en utflukt til neste års vinterferie. Hadde lite forhåpninger om Asia og hadde egentlig peilet oss inn på øy i Karibia, gleden var derfor stor når det åpnet seg litt opp her rett før helgen. Fikk booket det direkte tur/retur på nett (2 separate bookinger). 10 dagers opphold og da får en kanskje peile seg inn på halvparten på Sentosa og resten i byen. Evt en intra-asia flight til en annen plass.

Prøvde første telefonrunde for å legge på feeder flights i dag, men ingen umiddelbar suksess. Fortsettelse følger ...

Last edited: Mandag kl 13:08
    Leon, Sonictravel, Xflipper and 7 others like this.
  8. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,730
    Bonuspoeng:
    183
    Flyselskap: AF
    Avreise fra: LIS (hjemreise til OSL)
    Destinasjon: SJO
    Enveis, T/R, Open Jaw: To enveis
    Antall poeng brukt: 88500 x2
    Skatter & avgifter (per person): Drøye 2000 til sammen
    Antall reisende: 1
    Reisen finner sted i: Nyttår 2025

Flyvninger:
    LIS-CDG // AF Biz // A320
    CDG-SJO // AF Biz // A359

SJO-CDG // AF Biz // A359
    CDG-OSL// AF Biz //?

Blir folksomt i Costa Rica til kommende jul/nyttår. Synes å være grunnlag for den SAS-ruten det ble fablet om. Fikk booket to IC bookinger første uken i sept i fjor og denne nå. Såpass redd for at tilgjengeligheten skulle ryke at booket på nettet som to enveis. Litt slitsomt dersom AF/KLM bare slipper seter en uke hvert halvår, men får sitte klar igjen første uken i september da.

Sonictravel, cothom, thool and 4 others like this.
  9. cothom

cothom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    584
    Bonuspoeng:
    93
    Etter å ha lest reisebrevet til @paramberg med best case middels erfaringer med GA på long haul, samt etter å ha lest meldinger om økt tilgjengelighet hos AF, ble det gjort noen justeringer på returen på denne. Gjenstår fortsatt å se om jeg får lagt på siste leg til Oslo...

Flyselskap: KLM, Garuda Indonesia og Air France
    Avreise fra: Oslo
    Destinasjon: Melbourne
    Enveis, T/R, Open Jaw: Tur-retur
    Antall poeng brukt: 137500 + CT
    Skatter & avgifter (per person): 2270 NOK
    Antall reisende: 1 voksen
    Reisen finner sted i: Januar/februar 2026
    Booket: Januar/februar, endret mars 2025

OSL-AMS / KL Business
    AMS-CGK/ KL Business
    CGK-MEL/ GA Business
    MEL-DPS/ GA Business
    DPS-SIN/ GA Business
    SIN-CDG/ AF Business

CKe, Rapolo, Lillegutt and 1 other person like this.
  10. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    26,394
    Bonuspoeng:
    183
    Flyselskap: KLM, SAS
    Klasse: Business, Plus
    Avreise frå: BGO
    Destinasjon: NBO
    Einvegs, T/R, Open Jaw: T/R
    Antal poeng brukt: 105 000
    Skattar & avgifter (per person): 2 333,38 ,-
    Antal reisande: Ein bonusnisse
    Reisen finn stad i: April 2025
    Tinga: Mars 2025

Flightar:
    BGO - AMS | KLM C | 737-8
    AMS - NBO | KLM C | Ukjent (Truleg 777-300ER)

NBO - AMS | KLM C | Ukjent (Truleg 777-300ER)
    AMS - SVG | KLM C | Ukjent (Truleg E220)
    SVG - BGO | SAS + | Ukjent (Truleg E220)

Kommentar:
    Med litt betre tilgjenglegheit av billettar var det berre å tinge ein tur. Kenya har stått på planen sidan i haust. Turen er for fredag - tysdag, med seint fredag kveld til seint måndag kveld på destinasjon. SAS-appen er litt sparsom med informasjon om flytype, men Google seier at det er 777-300ER på langstrekkene. So då spørst det kva eg skal ta meg til der. Eg har allereie prøvd dei leiande øltypane. Jaja.

CKe, Lnbre, Sonictravel and 9 others like this.
  11. Fridtjof

Fridtjof Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    422
    Bonuspoeng:
    63
    Klasse: Eco/Business
    Destinasjon: SIN
    Enveis, T/R, Open Jaw: Enveis foreløpig
    Antall poeng brukt: 337 000 + CT
    Skatter & avgifter (per person): kr 1745, inkl 450 servicegebyr
    Antall reisende: 4 (2 voksne + 2 barn)
    Reisen finner sted i: Februar 2026

Flyvninger:
    OSL - AMS | KLM Economy | Boeing 737-800
    AMS - CDG | AF Business | Airbus 220-300
    CDG - SIN | AF Business | Boeing 777-300

Datt plutselig inn en alarm fra Awardfares. Var først OSL-AMS-SIN, men den forsvant. Ville klart vært å foretrekke, for nå blir det to mellomlandinger a 4 timer før langflyet. Vi får se hva dragen sier til det.

Måtte splitte i 2 PNR, og har bare en CT foreløpig. Regner med det går greit å legge på CT på den andre etterhvert, samt retur når/om det dukker opp.

Fikk også lagt på feeder, dog kun i øko, i samme samtale. Dette må være en grei melkeku, for først skulle de ha 450, og så ble det 150 for feederen. Fikk valgt seter på KLM sine sider. Kostnadsfritt i business, også på den billetten uten status. Jeg (EBG) fikk velge gratis også på øko.

Sonictravel, Rapolo, obay and 3 others like this.
  12. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,449
    Bonuspoeng:
    113
    Flyselskap: AF, Virgin, SAS
    Avreise fra: FRA
    Destinasjon: CUN
    Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw, retur til OSL og FRA
    Antall poeng brukt: 312k + 2CT. Eller rundt der
    Skatter & avgifter (per person): Enten ca 4000 kr
    Antall reisende: 3
    Reisen finner sted i: Oktober 2025

Flyvninger:
    FRA - CDG | AF Business | Embraer 190
    CDG - CUN | AF Business | 777-200/200ER

CUN - LHR | Virgin Business | A350-1000
    LHR - OSL | SAS Go | A320NEO (passasjer 1 og 2)
    LHR - CPH | SAS Go | A320NEO (passasjer 3)
    CPH - FRA | SAS Go | 737-800 winglets (passasjer 3)

Dette var en lang og smertefull booking-dag med mye frustrasjon og agentrullett.

Vi er 3 stykker som skal dra, og planen var å ha 2 bookinger og bruke 2 CTer.

Jeg fant FRA-CDG-CUN, CUN-LHR og LHR-OSL selv, og tenkte at det lot seg gjøre å ringe inn og få dette satt sammen til en reise. Ingen av de transatlantiske var synlig for SAS, selv etter 3 runder med agentroulette. Med 2 stk CT som utløper 31. mars så var motivasjonen i utgangspunktet høy, men det var også presset om å få til en booking.

Endte derfor opp med å booke 3 pax FRA-CDG-CUN og 3 pax CUN-LHR. Så ringte jeg inn og fikk splittet bookingene i 2, så jeg endte opp med 4 bookinger. Deretter brukte jeg 1 CT på hver av de bookingene med 2 pax, og fikk lagt til SAS Go (selv om det egentlig ikke er mulig) på siste etappe på hjemturen. Poeng ble vekslet inn og ut og jeg mistet etterhvert oversikten. Ikke fikk jeg booket t/r heller, så da ble jo poengprisen mye høyere siden det er seperat tur/retur.

Jeg TROR sluttsummen ble:
    Utreise 1+2 + CT: 78.000
    Utreise 3: 78.000
    Hjemreise 1+2 + CT: 78.000
    Hjemreise 3: 78.000
    Totalt: 312.000 poeng

Det SKULLE derimot ha kostet 130.000+CT og 65.000+CT = 195.000 så jeg er 117.000 poeng i minus som følge av dette. I tillegg til at jeg måtte betale endringsgebyr.

Jeg skal vurdere å samle noen krefter for å klage til SAS, men regner ikke med at det vil hjelpe. Det føles urettferdig at jeg må betale endringsgebyr fordi jeg må først booke billett selv for deretter å endre den. Kunne ha fått noen poeng tilbake ved å bruke en CT eller to til, men jeg lever jo i håpet om at de kan brukes til noe annet gøy i fremtiden. Har fortsatt noen hundretusen poeng på konto så vi får se!

Lillegutt, CKe, marekz and 5 others like this.
  13. DJasko

DJasko Pharmacist

Likes mottatt:
    121
    Bonuspoeng:
    33
    Avreise fra: GOT
    Destinasjon: DXB
    Antall poeng brukt: 315k + 2CT
    Skatter & avgifter (per person): ca 1500 kr
    Antall reisende: 5 (2 voksne og 3 barn)
    Reisen finner sted i: Februar 2025 (Vinterferie)

Flyvninger:
    GOT - AMS | KLM biz | Embraer 195-E2
    AMS - DXB | KLM biz | Boeing 787-10

DXB - CDG | AF biz | Boeing 777-200ER
    CDG - GOT | AF biz | Embraer 190

Har gått og ventet på at Virgin skulle slippe billetter til Maldivene for vinterferien 2026. Men etter slippet til AF og KLM har vi sett oss litt rundt på andre destinasjoner. Fruen var ikke keen på lang tur, men ville ha sol og varme. Etter litt om og men, og undersøkelse på nettet, samt erfaringer fra forumet her havnet vi til slutt i Dubai.

Prøvde å sjekke muligheter fra OSL, men det var veldig lite. Fant mye direkte fra SVG,men altfor langt unna Østfold...

AFKLM slipper mye married segments. Skal du fly fra AMS må du via CDG. Skal du fly fra CDG, må du via AMS. Pga bruk av CT og da 3 bookinger var vi avheninge av å ha minst mulig mellomlandinger. Sjekket derfor GOT i Sverige (ca 1t lenger reisevei dit fra Østfold, istedenfor til OSL). Fikk med en gang klaff. Kunne seff ventet på at SAS slapp billetter for feeder, men da blir det 2 mellomlandinger. Kjører heller 1t lenger til flyplass og 1 mellomlanding med 3 små barn.

Booket først online for 4 Pax i 2 bookinger. Altså 1V og 1B + bruk av CT, ganger 2. Så først etterpå at jeg hadde valgt feil hjemreise dato.... Prøvde å kansellere for å booke riktig, men fikk feilmelding og det gikk ikke. Ringte inn og etter 2t i 'prioritert' kø, kom jeg til en hyggelig engelsktalende kar som sa han kunne kansellere, men retur av poeng og CT kunne ta inntil 7 dager. Valgte da heller å ta endring av hjemreise til dagen før. Så la vi inn bestilling på siste barnet for seg selv. Han ba meg vente, og 5 min etterpå var han på tråden for å informere om pris og nye skatter evnt. Han rakk å si hei, før vi ble brutt.

Ventet på at han skulle ringe igjen, men det gjorde han ikke. Ringte opp igjen og etter 4,5t ga jeg opp. La på og ringte igjen. Etter 20 min tok en hyggelig engelsktalende dame røret. Litt uerfaren, men hun fikk det til, til slutt. :) Hun sa hun så notis fra kollega at vedkommende prøvde å ringe meg opp igjen (yeah, right), men måtte frigi endringene da han ikke fikk tak i meg.

Hun ordnet alt for meg, fikk info og sa hun skulle ringe opp hvis backoffice sendte i retur av en eller annen grunn. Spurte når det passet i så fall. Mellom kl. 6 og midnatt sa jeg.

Etter at vi la på, var kl. 00.15 så kom jeg på at hun ikke sendte sms kode for den siste bookingen av mitt eldste barn. Så da går vel ikke den gjennom hos backoffice, men muligens hun ringer opp. Får følge med og ringe opp i morgen ettermiddag hvis jeg ikke får en PDF.

Sitter igjen med overraskende mange poeng vs hvis vi gikk for Maldivene. Var klar til å bruke 500k+2 CT, men endte opp med 315k+2 CT. Da får vi sanke poeng og booke høstferie 2026 når det legges ut. ;)

Last edited: Tirsdag kl 01:18
    Lillegutt, marekz, Flymunda and 2 others like this.
  14. Malmo

Malmo Status: EBD

Likes mottatt:
    824
    Bonuspoeng:
    93
    Flyselskap: SAS, KLM, AF
    Avreise fra: SVG
    Destinasjon: SCL
    Antall poeng brukt: 85k + CT
    Skatter & avgifter (per person): ca 1900 kr
    Antall reisende: 1
    Reisen finner sted i: juli 2025

Flyvninger:
    SVG - OSL | SK+ | A320neo
    OSL - CDG | AF biz | A320
    CDG - SCL | AF biz | A350-900

SCL - AMS | KLM biz | B787-9 (teknisk stopp EZE)
    AMS - SVG | KLM biz | Embraer 190

Fant OSL-SCL og SCL-SVG hver for seg så måtte ringe SAS. Sa hva jeg fant og lurte på om hu kunne legge til SVG-OSL samtidig. Fikk booket uten noen problem.

Så får vi se om reisen består. Tenker en 3 dagers skitur i juli

Last edited: Tirsdag kl 08:33
    Lillegutt, Lnbre, Rapolo and 3 others like this.
  15. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    27,360
    Bonuspoeng:
    183
    Flyselskap: AF.
    Klasse: Business.
    Avreise fra: OSL.
    Destinasjon: SXM.
    Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur.
    Skatter & avgifter (per person): 1741,-+450.
    Antall reisende: 2+2.
    Reisen finner sted i: Desember 2026 (juleferien)
    Booket: Mars 2025.

Flyvninger:
    OSL / CDG AF Biz - Airbus A220-300
    CDG / SXM AF Biz - Airbus A330-200
    SXM / CDG AF Biz - Airbus A330-200
    CDG / OSL AF Biz - Airbus A220-300

Fikk i går sikret fire business-billetter til St. Maarten for juleferien – veldig fornøyd med det! Byttet dermed ut Rio med Karibien. Hvis noen har tips om øya, tar jeg gjerne imot. Setter stor pris på all hjelp man får her inne:)

Lillegutt, Sonictravel, dbh and 4 others like this.
  16. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,730
    Bonuspoeng:
    183
    Da det fortsatt var en ledig billett ringte jeg inn i går kveld for å legge til hjemreisen på utreisebookingen. Det gikk fint, men de kunne ikke på kvelden trekke poeng på nytt, så skulle ringe tilbake i dag. Selvfølgelig ingen som ringte tilbake, og når jeg gikk inn og så på bookingen så var hjemreisen forsvunnet. Forklaringen var ifølge ny agent at det ikke er mulig å ha to bookinger hos AF med samme person på de samme flygningene. Da vil AF automatisk kansellere den ene, som her ikke var ferdig billettert. Ringte inn igjen i dag og traff på en person på premium-linjen som virkelig kunne sine saker. Fikk utstedt ny billett med hjemreisen inkludert og poeng trukket. Istedenfor to enveis til sammen kostet 177 000 poeng, ble det 73 750 poeng + CT. Ble forklart at premium kundeservice er åpen 8-17. Hvis køen er for lang blir man sendt til en "vanlig" kundebehandler også innenfor det tidsrommet.

Lillegutt, Maggie and Malmo like this.
  17. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,730
    Bonuspoeng:
    183
    Flyselskap: KLM, Korean
    Destinasjon: NRT
    Antall poeng brukt: 82 500 + CT
    Skatter & avgifter (per person): NOK 1969
    Antall reisende: 1 skibums
    Reisen finner sted i: Jan 2025

Flyvninger:
    OSL-AMS / KL Biz
    AMS-ICN / KL Biz
    ICN-NRT / KE Biz

NRT-AMS / KL Biz
    AMS-OSL / KL Biz

Når man først er i gang når det er tilgjengelighet og SAS til HND ikke er helt enkelt. Får finne innenriks til noe snø etterhvert.

18. dbh

dbh Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Flyselskap: SAS, AF, KLM
    Klasse: Plus, Business
    Antall poeng brukt: 147500 + CT
    Skatter & avgifter (per person): 2400 ,-
    Antall reisende: 2 (EBD/EBG)
    Reisen finner sted i: Juli 2025
    Bestil: Mars 2025

Flyselskap: KLM
    Destinasjon: LIM
    Antall poeng brukt: 165000 + CT
    Skatter & avgifter (per person): 2100 ,-
    Antall reisende: 2 (EBD/EBG)
    Reisen finner sted i: Desember 2025
    Bestil: Mars 2025

2 ganske kjappe bestillinger for 2025, bestilt direkte på nett uten problemer.
    Noen som har tips til hvordan jeg får ordnet seteplassering?

Lillegutt, Rapolo and Maggie like this.
  19. Malmo

Malmo Status: EBD

Likes mottatt:
    824
    Bonuspoeng:
    93
    Sikker på det er jan 2025?

Cumulus, Storbaba and RoadKing like this.
  20. bakskj

bakskj Nytt Medlem

Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Flyselskap: AF og KLM
    Skatter & avgifter (per person): NOK 1888,-
    Antall reisende: 2 + 2
    Reisen finner sted i: Februar 2026 (vinterferien)
    Booket: Mars 25

Flyvninger:
    OSL - CDG AF Biz
    CDG - SXM AF Biz

SXM - AMS KLM Biz
    AMS - OSL KLM Biz

Fikk forrige uke booket 4 biz til St. Martin i vinterferien (uke 8) i 2026. Hadde i utgangspunktet booket CDG - SXM i januar men ikke klart å få noen agenter til å legge til feederflights. Ønsket var hele tiden å reise vinterferien så var happy når tonnevis av alarmer for uke 7,8,9 gikk av på awardfares sist fredag.

SXM virker å være en destinasjon med høy tilgjengelighet. Blir vel litt fler nordmenn der fremover :D

Lillegutt, Storbaba, Rapolo and 2 others like this.

Del denne siden