Beklager hvis dette blir "smør på flesk", men tillater meg å spørre likevel: Da jeg klarte å oppnå 100 k + omsetning iløpet av desember, vil dette si at jeg vil kunne gjøre noen bestilling før tidligst 1. mars? (selv ikke på tlf) At jeg nå får faktura som viser omsetning på 100 k + for 2015 (inkl. desember) i januar - CT aktivert februar - og klart til bestilling i mars? Det er jo i så fall litt kjedelig med tanke på hvor tidlig det virker at man må være for å benytte seg av en slike CT-billetter i business (?). Siden jeg er SAS-sølv og Amex Premium så vil jeg vel bare kunne benytte meg av SAS-flights og der er vel tilgangen til bonusbilletter enda mindre?
Du vil kunne booke CT-billetter så snart CT-er "sendt ut". Det vil si at du kan booke billetter fra 1.februar. Siden du har Amex Premium er det riktig at du kun kan booke SAS-flights og der er utvalget mindre enn på Star Alliance.
Godt å se at vi er flere i samme båt. Fant SAS Biz tur/retur Tokyo i august. 600kr og 70.000 poeng.. Ved bruk av CT.
Kan man sette en reservasjon på "hold" med CT et par dager for å sikre seg seter, eller er det bare American Airlines som tilbyr dette? Litt lenge siden jeg ringte tallin, så husker ikke helt
AA kan man putte reservasjon på vent 5 dager, mens man venter på poeng inn på konto, enten fra kjøp eller vanlig overføring. Altså, at man ikke trenger å ha alle poengene på konto når en bestiller.
Hei Tenkte å bruke en CT til sommeren, Oslo -Sydney. 2 pax i biz. Utreise 24 juli (kan også 25 og 26 juli) med retur rundt 11.august. Søkt en del på ANA og for meg ser det ut som om det er ledig både via BKK og HND. Men da jeg ringte var det kun et sete ledig. Har erfaring med at seter frigis nærmere avreise. Tips til rute eller når seter eventuelt frigis?
Ja, fant utreise via CHP og BKK med thai på ANA, og hjemreise BKK - FRA med Thai men ifølge CT telefonen var det ikke noe ledig
Jo, de kan komme med noe som ikke fungerer bra... Må være ordentlig multi-city søk om det skal ha noen som helst verdi for slike som oss her ikke..
En kan jo ha ulike legs med C og F i en booking. Men kan man ha et sete C og et i F på samme leg/flight?
Var det jeg mente å huske ja. Ellers sa tallin idag at de ikke kunne sette award på hold, siden partnere automatisk ville kansellere. Virket som en oppegående agent ellers, men ikke godt å si.
Det er dessverre mange variabler og ikke alle agentene kjenner til alt. For min del ringte Jeg halvtime før stengetid og kl 17 var det noen problemer, vedkommende agent skulle da ringe meg tilbake senere. På checkmytrip så jeg denne ruten og den lå ganske lenge før noe skjedde..
Skjønner. Jeg booket mye USDM med kompliserte rutinger, satt på hold, forandret osv. Hendte ofte at legs falt ut, timet ut osv. Vet ikke hvilket system EB har, men skal vel uansett gå an å legge inn reservasjon. Men kanskje er dette noe som må betales (ekstra) for av EB?
Forsøker meg på et resonnement her: I følge agenten har de (interne) regler på max legs i transitsoner. Jeg fikk godkjent: KRS-OSL-FRA-ICN-SIN-BKK(dest.)-FRA-OSL-KRS. Ikke godkjent: KRS-OSL-FRA-ICN-HKG-BKK-FRA-OSL-KRS. ICN-HKG-BKK er en nesten direkte routing med transitstop på 2333 miles, mens ICN-SIN-BKK er 3742 miles. Siden det ikke er distanse som er problemet må det være sonene internt i Asia. EB sonekart: Central Asia & Far East Asia: Sør-Korea, Kina, Japan Sørøst-Asia: Thailand og Singapore ICN og SIN er i to ulike soner ICN og HKG er i samme sone BKK er destinasjonen så den teller tydeligvis ikke med som transitsone. Så en kan ha maks étt stop i transitsone. Men nå vet vi at flere har fått godkjent ICN-HND-BKK, så vet ikke om det er agentroullett, tilfeldigheter eller unntak. Hva tror dere?