OK, det er jo fint! Har selv blitt nektet å oppgradere bonusbilletter tidligere av dragene i CPH loungen, men det er nå en stund siden sist.
Jeg vurderer å reise til Miami. Tenkte å reise i SAS PLUS og/eller LH Premium eco for å kunne reise på de datoene jeg ønsker. Vil dette være godt anvendte poeng? Eller bør man spare videre for å reise biz ved en senere anledning?
Business. Lufthansa premium economy får du ikke kjøpt med poeng. "Problemet" er at slike reiser ofte er billig i økonomi, så skal du blø masse poeng og betale dyrt i avgifter. I business er avgiftene relativt like, tillegget i poeng er relativt sett lavt, men merverdien er høy.
Noen som har opplevd at Tallin finner flere seter enn expertflyer/ United.com? Har brukt en del tid på å finne LH F til en kollega og det største problemet var ARN-FRA. Han gjorde uansett et forsøk og jammen fant ikke Tallin seter med LH C som jeg ikke fant..
Opplevde det samme med retur FRA-OSL på min CT til HND i romjula. Tallin fant LH C sete, mens jeg bare fant et SK sete på KVSTool.
Har også opplevd dette noen ganger med LH C mellom OSL og FRA. Fant ingen med KVS, men Tallinn fant seter.
Er dette virkelig rett? Finnes ikke noe i vilkårene om at man ikke kan bruke kun bonuspoeng. Jeg trodde det var kun best price?
Hei Er det noen her som har bestilt CT (SK's amex plat) første klasse OSL-SYD*-OSL siste månedene? *evt. annen flyplass på australias østkyst A) Er det lett å få plass på TG (FRA? LHR?)? B) Finnes det bedre alternativer? Asiana? ANA? Forstår det slik at LX og SQ er uaktuelt? C) Er det mulig å booke TG, og endre til LH FRA-BKK dersom det oppstår ledighet de siste to ukene før avreise? hilsen Jakob
Her har jeg tatt feil i farten. Det er kun rene bonusbilletter som kan brukes sammen med CT. Der du kan velge og bruke penger er ikke CT gyldig desverre.
Ja, da ble det hyggelig løsning for undertegnede. SAS Diamant/gull mailen fikset biffen, de åpnet opp ekstra tilgjengelighet på flighten jeg trengte fra OSL-CPH slik at jeg fikk bestilt meg denne turen i business likevel. Kjempebra service!
Dette minner meg om turen vår til Tokyo. I utgangspunktet fikk vi melkeruta fra FRA via CPH til OSL for returen. Argumentet var at det ikke var bonusseter tilgjengelig på direktefly... Når man svir av 190k poeng for en F tur, så syns jeg det er direkte elendig at man ikke greier å fikse seter på et lokalfly, om så i økonomi. Det hører med til historien at jeg fikk endret det senere, så vi fløy direkte FRA - OSL i biz. Men likevel.
A) TG er nok best bet for F retning Australia. Har sett åpninger på CT i år med F hele veien ned både fra LHR, CDG og FRA. Men ofte er siste strekk ned til Australia det vanskeligste mtp F. B) Asiana og ANA er gode bets nedover. Men gir deg ikke mange muligheter for F resten. Nesten alt av awards fra ICN og NRT leder deg tilbake til BKK før turen videre sydover. LX og SQ F funker ikke. C) Ja. Evt kan det ofte være enklere å få LH-F til Singapore og ta en SQ biz opp til BKK
Takk for svar! Jeg skjønte ikke helt svaret ditt i forrige spørsmål-C. Vil "Tallin", ved opprinnelig TG-F Europa-BKK-SYD la meg (ved ledighet) endre til LH-F FRA-SIN, SQ-C SIN-BKK, TG-F BKK-SYD? (Er det med andre ord full fleksibilitet innenfor star alliance helt frem til avreise, bortsett fra endringsgebyr på rundt USD 150 eller noe sånt?) Og hvis det blir TG fra Europa, hvilken rute anbefales? CDG FRA eller LHR? Jakob
Kan ikke svare på alt her, men ja det er ful fleksibilitet innenfor *A ved tilgjengelige award biletter fram til 24t før avreise. Det er 150NOK i endringsgebyr per pers. Anbefaler og fly ut med selskapet som har hjemmebase i landet. Feks lufthansa ut av FRA eller MUC, og feks Thai ut av BKK. Loungen og ground service er best ved hjemmebanen
Nei Det blir feil i forhold til soneregler. Du kan kun ha et stopp i Asia. Enten TYO, BKK eller ICN. Du kan ha forskjellig by på ut og inn. Dog tror jeg ikke ANA eller Asiana flyr F til Australia, og Lufthansa flyr ikke F til BKK. Du får heller ikke booke F hos SQ som har F til Australia.. Mao, du er Stuck med Thai. Jeg vil være såpass apehjerne og si at jeg ville valgt C til Australia og heller brukt F poeng til Asia, med mindre du svømmer i poeng eller mistrives i C.
Takk for svar. Hvordan er det med SQ-C award tilgjengelighet? Det er aa regne som beste businessklassen paa denne strekningen, korrekt?
Finnes ikke. SQ sperrer F og C på alle fly det er verd å fly Helt personlig ville jeg sett på air New Zealand, SAS, ANA og EVA. Eventuelt også Swiss og Austrian. Dog kjenner jeg ikke rutene til Australia i særlig grad..