Hertz kansellerte bookingen vår

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Sj19, 13. juni 2017.

1. Sj19

Sj19 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Fikk Mail fra Hertz i dag om de kansellerer bookingen vår av leiebil i Milano i slutten av mnd. Jeg hadde en booking inne på bil i størrelse Discovery for ca 300 euro i 14 dager. Hyggelig pris ja, og nesten for god til å være sant kanskje? De skylder på systemet og gir meg en voucher på 100$ i stedet. Nå er de forresten utsolgt for bil og vi står nå uten booking som ble slettet sånn uten noe mer snakk...

Så til spørsmålet. Hvilke rettigheter har jeg som forbruker? Ser ikke at de har reservert seg noe i mailen som bekrefter leieforhold og pris...

De vil til og med minimere problemene det skaper for meg

For ordens skyld så er jeg Hertz Gold Five Star uten at det betyr stort kan det virke som...

Legger mailen jeg fikk fra Hetz.

"We are writing to you with regards to your booking with Hertz.

We want to inform you that a display issue unfortunately occurred in our reservation system for group H6 vehicles (Land Rover Discovery) at the time of your booking.

As a consequence we cannot honour the reservation you have made. We would like to reiterate our apologies for any inconvenience this matter may cause you and express our commitment to minimise it.

While we strongly endeavour to display vehicle availability in the most accurate and transparent manner, system errors may occasionally take place, as contemplated in our Terms and Conditions. When this happens, the company thoroughly reviews all the possible options and takes the most suitable actions for its customers and the business.

On this occasion you will receive in the next weeks a 100$ voucher for your next reservation.

We would like to thank you for choosing Hertz, and hope this brings the matter to a satisfactory conclusion for you. "

Sj19

2. thecoldfish

thecoldfish Senior Medlem

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Åpenbar «error fare», men hvis de ikke har gardert seg mot slikt i kontrakten så bør du be dem ære avtalen om de ikke kan dokumentere at du er forelagt et slikt forbehold. Et minimum må være at de fikser deg en annen bil til grei pris når de kansellerer avtalen så tett på turen din.

3. Sj19

Sj19 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Står ikke noe om det i kontrakten slik jeg ser det. Har en kompis høyt oppe i systemet i Sixt. De ville ha æret avtalen og ordnet opp her hjemmefra. Skal ringe Hertz sin kundeservice i morgen. Prisen jeg fikk er ca 1/3 av normal pris på denne bilen ref rentalcars.com.

Sj19

4. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,236
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis dokumentert feil, mener jeg de i det minste bør hoste opp en bil i annen kategori. Å bare kansellere et par uker før leie i høysesongen er håpløst. Du som kunde kan få et megaproblem (svindyr eller ingen leie). Hertz sin feil, så de bør foreslå en brukbar løsning.

Petter B-C liker dette
  5. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,385
    Bonuspoeng:
    293
    Italia, overrasker meg ikke. Der skjer det mye rart, spesielt for de som ikke snakker italiensk.

Travellingalf and braathens safe like this.
  6. Fluffybunny Stuttfeiten

Fluffybunny Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,543
    Bonuspoeng:
    183
    Make them an offer they can't refuse.

3162543_700b.jpg

Del denne siden