Hei... Etter en lenger rundt julemiddagen vedrørende bonusfeber og bonusreiser så gikk man på smellen, og inngikk et veddemål om at jeg ila 2018 skal invitere med på en first class tur med avreise OSL-> Vancouver. Jeg betaler fly og reise, han betaler opphold og ski osv. Hva er beste routing tilgjengelig hit, med reisetid innenfor rimelighetens grenser og first class begge veier? Besitter idag om lag 150k EB poeng, og bør dra inn CTn på Amex Plat rimelig greit innen sommeren. Hvor mange poeng må man regne med på en slik routing rundt juletider neste år?
150k poeng. Det går ikke F til Vancouver. Du kan fly til nesten hvor som helst i USA og derfra med United eller Air Canada i C.
Jeg vil faktisk påstå at det er bedre bruk av poeng og tid å reise C direkte til YVR. Klarer dere å finne seter i f.eks. LHR-YVR med Air Canada, har dere flere meget bra lounger på LHR, samt et meget bra C-produkt som tar dere direkte destinasjon for 40k poeng mindre. Alternativet er som @Are sier å mellomlande i USA (grøsser bare med tanken, og unngår det til det ekstreme personlig). Med unntak av flightene som går til sørvestkysten av USA (som også er de vanskeligste å få tak i F-seter i), er flightene Europa-USA såpass korte at jeg mener det ikker verdt det ekstra bryet med å fly F. Når jeg skriver dette kom jeg plutselig på en option dog. LH F til MEX og Air Canada derfra til YVR i C. Det tror jeg må være drømmeløsningen hvis målet er F. Dere får en av de lengste flightene LH har, slipper unna hele USA, og koster fortsatt bare 150k poeng
LH First FRA-MEX etterfulgt av Air Canada MEX-YVR i C gir mye flytid for pengene. Krever nattstopp i MEX dog.
Aldri booket bonusreise utenom SAS tidligere, men forstått riktig at man gjennom United sitt program finner ledige flights, som feks her, så ringer man inn via SAS og de gjør den endelige bookingen? Noe forskjell på saver award / everyday award for min del forøvrig?
Du må jakte på business/first saver avards. Ellers bør du lese en god del av sidene på feks tråden under. Når du søker opp billetter trenger du en god strategi og metode og den trenger du å lære litt om før du setter deg ned og leter i havet av mulige billetter. https://insideflyer.no/forums/threads/sas-amex-companion-ticket-ct-q-a.2844/page-184#post-181145 Edit: Ellers er vel dette en relevant tråd for flere som kanskje kunne legges inn i tråden nevnt over, sånn at flere får glede på svar og informasjon.