Heisann folkens. Helt ny her, men har fått litt interessen for dette med bonusreiser så anskaffet meg amex companion ticket, og har nå planlagt reise med en god kompis til Tokyo.
Pga familie etc måtte vi sette en fast dato, så jeg ble nødt til å starte med en enkel booking av Air China sin BIZ fra Frankfurt til Beijing og videre til Tokyo. Lufthansa flyr oss vel fra Gardermoen.
Vi skal reise 23 oktober fra Gardermoen, og har booket retur (Her også med Air China og samme rute) mandag 28 oktober.
Har jo selvsagt håp om noe som smaker litt bedre en Air China, så er relativt aktiv med søkemotoren på expertflyer.
Har så langt satt opp varsel om det blir ledige billetter på følgende:
Ana fra MUC til HND
Ana fra BRU til NRT
Ana fra FRA til HND
ANA fra DUS til NRT
ANA fra LHR til HND
THAI fra OSL til BKK og videre NRT
THAI fra LHR til BKK og videre til NRT
EVA fra CDG til TPE og videre til NRT
Så har jeg noen spm..
Er expertflyer et verktøy som virker? vil jeg få varsel om ledige awardbilletter raskt?
Er det noen grunn til at ledige billetter som dukker opp på expertflyer ikke vises når man søker på SAS sitt eget bonussøk?
Noen andre flyselskaper dere mener er "topp notch" som jeg bør fokusere på?
Hadde egentlig planer om å legge ned research rundt Lufthansa sine biz-billetter, men så ser jeg på oversikten tidligere i denne tråden at de ligger så langt ned.. er de virkelig mye dårligere en f.eks EVA og Ana?
og til slutt:
Jeg har nok bonuspoeng til å oppgradere en vei på 1st klasse, mens den andre må være biz da jeg ikke har nok poeng for tur/retur på 1klasse, Er dette mulig å gjøre?
Jeg er helt newbie på dette her, så setter pris på alle tips og hjelp jeg kan få for å gjøre denne turen så bra som overhodet mulig
PS: Har foresten booket hotel KEIO Plaza Hotel i Shinjuku. Hvis noen har erfaringer fra området / nærliggende områder med tips om "what not to miss" så er jo det glimrende.. aldri vært i Tokyo før

mvh Snublefot

Vis alt...