Jeg er litt ny på dette med bonus. Hvis man vil tjene Trumf bonus, er det da lurest å skaffe seg Trumf visa, eller er det lurt å bruke vanlig trumf kort kombinert med et annet kredittkort? Jeg ser at Trumf Visa gir 2 %, mens vanlig Trumf gir 1 %. Kan jeg da bruke vanlig Trumf kombinert med Ikano Visa?, er det en god idé? Eller har dere andre kredittkort dere anbefaler kombinert med vanlig Trumf?
Velkommen. 1. valg: AmEx (Elite/Premium) + Trumf kort 2. DNB(Saga/PB)/SAS MC + Trumf kort. 3. Trumf Visa Lykke til videre
Tusen takk for svar. Har noen oppfølgningsspørsmål hvis det er greit. Er det Eurobonus poeng du tjener opp på den måten? Hvorfor vil du anbefale de kortene over f. eks. Ikano Visa?, jeg ser at de kortene ikke er gratis så man må shoppe endel ut over dagligvarer for at det skal lønne seg?
https://insideflyer.no/forums/threads/sas-amex-q-a.10910/ https://insideflyer.no/forums/threads/dnb-saga-pros-og-cons.10054/ Kort fortalt, gir max uttelling mtp, status poeng opptjening mtp. bonus status hos SAS. EBG/EBD. Tror du bør starter på nybegynner postene. Anb. denne: https://insideflyer.no/forums/forums/velkommen-nye-medlemmer.2/
Enklere å gi eksempel tror jeg. Si du handler for 1000kr på Kiwi, Spar eller andre Norgesgruppenbutikker. Da vil du få følgende bonus: (1 trumf = 13,5 EB) (G) SAS Amex classic - 100 EB + 1% trumf. Totalt 235 EB. SAS Amex premium - 150 EB + 1% trumf. Totalt 285 EB. SAS Amex elite - 200 EB + 1% trumf. Totalt 335 EB. SAS World Mastercard - samme som Amex classic SAS Premium Mastercard - samme som Amex premium (G) Trumf Visa - 2% trumf. Totalt 270 EB. (G) Ikano Visa - 1% trumf + 2% cashback. Totalt 135EB og 20kr rabatt (G) Ikano Shell Mastercard - 1% trumf + 0,75% trumf. Totalt 236 EB. Merk at med unntak av Trumf Visa, så må du scanne det blå trumfkortet i tillegg for å få trumfbonus. Dvs de stedene det står «1% trumf» må blåkortet scannes. For Trippeltrumf og ved kjøp av frukt og grønt, stiger «1% trumf» betraktelig. (G) - er gratiskort De andre kortene gir andre fordeler enn bonusopptjening. Feks kan du med SAS Premium få redusert poengprisen for Business eller Plus-klasse. Med Amex så får man en såkalt CT etter man har omsatt for et visst beløp. Da kan man kjøpe 2 bonusbiletter og betal for 1. Man får også statuspoeng som hjelper deg med å oppnå Sølv-, Gull- eller Diamantstatus.
Hvis du ikke trenger noen av ekstrafordelene med SAS Mastercard eller Amex (Companion Ticket, Fly Premium, statuspoeng mot gullkort) så lønner det seg nok ikke å betale mer for å få bittelitt mer bonuspoeng. Det beste gratiskortet med tanke på eurobonusopptjening er fortsatt Shell Mastercard (også fra IKANO), men i Norgesgruppens butikker er det da bedre med Trumf Visa. Overalt ellers er Shell mastercard bedre (0.75% trumf mot 0.5% og man får også trumf i andre matbutikker enn Norgesgruppen med shellkortet).
Ikano Visa øker rabatten på dagligvarer til 2% fast fra 1. juli i forbindelse med at de fjerner månedsrabattene.
Tusen takk, det var et veldig omfattende svar. Hvis man da skal spare Trumf virker det som det da lønner seg å bruke Ikano Visa + vanlig Trumf i stedet for Trumf Vista, for da får vi 3 % kontra 2 %? Takk for svar. Jeg ser at denne siden kanskje er mer rettet mot de som liker å reise, enn bare ren bonussparing. Jeg kunne kanskje spart opp Eurobonus, men har ikke flydd på en stund, og gjør det sjeldent. Ser og at Eurobonus poengene "bare" varer i 5 år og da virker det tryggere med noe man kan cashe ut når som helst.
Ikke for å kverulere eller være drittsekk, men du er på ei nettside som heter InsideFlyer ... Mange (de fleste?) av oss er her fordi vi elsker å reise