Står sånn hos meg også for lounger i ARN og CPH. Dette må noen få sjekket ut, ofte pleier jeg å ta en flight med lang mellomlanding eller drar tidlig til flyplassen slik at jeg får unna litt jobbing i loungen mellom møter Kan umulig stemme at man kun slipper inn 3t før avgang.
Det kan vel knapt kalles en bombe, når slike som oss gjør lounge rallies så har jeg ventet på dette. Ikke bare hos SAS, men også de andre. PP har jo hatt det en stund allerede.
I følge Skyteam loungesøk, har biz-reisende med SAS fra HND tilgang til Delta Sky Club som åpner kl. 10:00. Problemet her er at SAS-flyet til CPH tar av før kl.10:00 når jeg skal reise. Hvilke alternativer har jeg?
Dersom dette også gjelder på layovers hvor man blir "tvunget" til å vente mer enn 3 timer er det i hvert fall latterlig.
Han sjekket i ettertid med personalet i loungen og de kjente ikke til noen begrensninger på besøkstid. Håper for all del at dette ikke er noe SAS skal innføre.
Har hørt litt skrekkhistorier om at EBG/D ikke får lounge tilgang på CDG. Jeg skal fra CDG - KIX fra T2. Jeg reiser med Air France business og har EBD. Da regner jeg med at det burde være i orden med lounge tilgang både på CDG og i Osaka? Greit å forhøre seg, tilfelle tilfelle!
Det var velidg stusselig Priorotiy Pass lounge i andre enden av terminalen. Bare denne som aksepterer prioritypass døgnet rundt. Nå skjønner jeg hva som skjedde da en fyr ikke kom inn og loungedamen sa noe om tre timer på CPH tidligere i uken. Det er vel samme regel i f.eks Centurion lounger, men lay-over er unntatt. Regner med at det også gjelder sas.
Har fått høre i dag at tre timer kun gjelder for dem som kjøper seg inn. Var blitt nevnt for noen under SAS kvelden tidligere i uka.
Skal fra CDG til OSL, det sies terminal 2B. Er det sant at det ikke er skyteam lounge i denne terminalen? Ser bare en contractor lounge som ikke lister SAS?
Jeg skal ut og fly med KLM på torsdag i økonomi Ser at de fortsatt har tilgang på OSL Lounge, men for Skyteam Plus står følgende: Er det noen som har nylig erfaring med KLM og OSL Lounge? Er det Eurobonusmedlemmer som er "exceptions may apply"? Det er en stund siden forrige besøk i OSL Lounge så hadde jo vært gøy med en avveksling fra gullstua.
Null problem å komme inn. EB-nummer måtte skrives inn på pc og står ikke på KLM sitt mobile boardingpass, så da måtte jeg fram med medlemskort.
Hei! Jeg skjønner at dette sikkert er et dumt spørsmål, men jeg klarer ikke finne ut av dette. Jeg er gull hos SAS, men har en reiserute (jobb) som gjør at jeg ikke har så mange fordeler å ta nytte av, forholder meg derfor ikke til dette kortet egentlig. Så jeg har falt helt ut av hvordan dette egentlig fungerer. Skal reise med KLM straks, vil jeg ha noen fordeler (da tenker jeg særlig lounge, Schiphol) med mitt gullkort hos SAS? De er vel begge skyteam? På forhånd, takk for hjelpen!
Er blitt ombooket til LO business og lurer på hvilken lounge jeg har tilgang til. Avinor nevnte LO, men går det under Lufthansa Senator? Noen som vet? https://avinor.no/en/airport/oslo-airport/plan-your-trip/lounge/
Jeg er nå på LAX. På boardingkortet fra SAS står det Sky Team Elite Plus. Og jeg reiser i Business. Ved innsjekking hos SAS fikk jeg beskjed om jeg ikke kunne bruke Delta lounge. Jeg kunne bare bruke Korean og Air France. Jeg ble advart mot Air France. "Det er over 20 minutter å gå". MensKorean ligger på samme sted som Star Alliance, men i etasjen under. Jeg valgte Air France. Jeg synes den er bra. Store lokaler og masse plass. God mat og drikke. Eneste problemet er avstanden, ikke 20 minutter, men jeg vil si ca. 500 meter.
Gåavstander er som alt annet i USA større, husker at jeg på ferie spurte om gåavstand fra IC Williard til Georgetown - very long walk, you should take other transportation, en liten time vanlig gange senere var vi fremme…
Har layover på CPH ved reise BGO-CPH-SIN kjøpt med Singapore Airlines. BGO-CPH med SAS. Har både *A gull og EB gull. Noen som har erfaring på hvilken lounge man får tilgang til da? SAS snakket jo i september om EB-fordeler når man reiser med SQ "senere i år", men har ikke hørt et pip om det siden. Oppdatering 27/12: jeg fikk tilgang ved å vise boardingkort med EBG-nummer på. Virker som det var det som ga meg tilgang til gull-loungen, måtte ikke vise noe bevis for *A gull (SQ bruker SAS sin lounge som kontraktlounge, så det var det jeg tenkte de ville ha).