Det er noen nedsider ved å fly kinesiske flyselskaper. Nå er visumproblematikk ryddet av veien, i den grad det var et hinder før, men en rekke organisasjoner, inkl. min egen, forbyr av åpenbare årsaker å ta med jobbtelefon (som for mange også er privattelefon) til Kina, også ved mellomlandinger. For meg gjør det kinesiske selskaper uaktuelt med mindre jeg faktisk skal til Kina.
Mja, jeg har allerede en invitasjon for juni til en kompis der, hadde vurdert å ta den med Lufthansen i et lite bidrag for å se om jeg kan klamre meg til Senator statusen. Men vi får nå først se om jeg får den til feb 26
Vurderer det, var ikke så galt priset. Da får jeg en inaugural flight på youtube kanalen min også Hvordan pleier SAS å "feire" nye ruter, både på flyplassen og i lufta, bruker det å være noe ekstra?
Har bestilt tur til Seoul med inaugural flight CPH-ICN 12.09.2025. Hjem to dager etter ankomst. Flere som hiver seg med? SAS Plus Pro til ca 15 løk, fra Alta til Seoul må sies å være innenfor. Det er ca det vi betaler Alta-Oslo tur/retur på kort varsel
Vurderer dette meget sterkt men er usikker på reisekassens tilstand etter langtur i Sør-Amerika og roadtrip i Europa. Men, plus pro… om ting skjærer seg kan jeg alltids få 100% refusjon, som gjøre det verdt å betale 2k mer enn for plus smart. /me skal tenke litt mer på det
Så er det også verdt å merke seg at iløpet av vinter 2025-2026 så får SAS levert to nye A350-900 fra Airbus, så blir mulighet både å øke frekvens eller åpne enda flere ruter.
Fant ut at det finnes bonusbilletter på denne ruten. Bruk partnersøk, så dukker økonomibilletter opp. 90k poeng og ca 1500kr om jeg husker det riktig. Med vanlig SAS poengsøk vises nada.
Dette er bare ett stalltips, men siden ICN er så nærme HND, så kan det være at SAS åpner ei "fifth freedom rute" mellom ICN og HND, ganske logisk oppfølging av dette. Dermed slipper SAS å bruke ekstra fly for å forsyne begge destinasjonene. Jeg tror også det vil komme en nyhet om at BKK blir en sommerdesinasjon, med mindre frekvens på sommerhalvåret og mer på vinteren. Jeg blir faktisk overrasket hvis SAS ikke putter dette på programmet. To mye Airbus A-350 kan gi fire nye ruter på langdistanse, så folk kan jo begynne å tippe hva disse blir. Jeg tror MEX blir ett reisemål, også blir kanskje YVR ett annet. SAS bør ikke gå for mye inn på USA, for de får ikke dekket flyene opp da. Andre reisemål i nærmere omkrets jeg der mulighet for er CAI, SSH, RAK, og med litt modernierte tomotor fly sånn som er satt inn på CPH - YYZ, så er CPH - DXB, CPH - BOM eller CPH - DEL en mulighet. Så det vil komme masse nå fremover
Det er faktisk ikke så usannsynlig, i vinterhalvåret 25-26 skal den i følge tidtabellen stå 29 timer på ICN..
Hehe, neida, men vi vokste opp i samme land. Vi blir A-rekka! Så da kan jeg riste i setet ditt, og @magnusha i setet mitt.
Jeg er med: Scandinavian Airlines Operated by Sas Link SK 1475 / 12SEP Oslo Gardermoen - Copenhagen Kastrup J / Confirmed Scandinavian Airlines SK 987 / 12SEP J / Confirmed Copenhagen Kastrup - Seoul ICN Scandinavian Airlines SK 988 / 15SEP J / Confirmed Seoul ICN - Copenhagen Kastrup 20:55 22:05 20:15 Refreshment 2PC 01:10 23:40 18:15 22:40 Meal (Non-Specific) Terminal 3 11:35 2PC 23:45 06:05 22:45 Meal (Non-Specific) Terminal 2 13:20 2PC Scandinavian Airlines Operated by Sas Connect SK 454 / 16SEP Copenhagen Kastrup - Oslo Gardermoen J / Confirmed 07:00 08:10 06:20 Meal (Non-Specific) Terminal 3 01:10 2PC
Hvis vi spekulerer på en 5th freedom, burde denne destinasjonen være litt lengre unna. Det gir ikke helt mening at flyet skal stå i HND over hele natta og helt frem til kvelden dagen etter. ICN vil i disse dager ferdigstille ny utvidelsesfase, så det er lite sannsynlig at flyet ikke kan returneres på et tidligere tidspunkt pga. vanskelig tilgang til ledig slot. Så jeg tenker det vil i så fall en destinasjon som gir litt mer sol og varme. Plutselig er hele Sørøst Asia, ja, til og med Hawaii innenfor rekkevidde. Så her har vi nok destinasjoner som vi kan spekulere på.
Mitt stalltips er at det er en trykkfeil på SAS sine sider, for de kan ikke ha 29 timer på ICN, det tor jeg er feil
Er heller ikke mulig å betale med "NOK + poeng" på denne ruten foreløpig. Virker som de har "disablet" hele poengprisingen