Klasse: Business
Avreise fra: SVG
Destinasjon: JFK
Enveis, T/R, Open Jaw: T/R
Antall poeng brukt: 260.000 + 2xCT
Skatter & avgifter (per person): Ikke oppgitt enda, men tipper rundt 2500kr per pers.
Antall reisende: 4 voksne (egentlig to ungdommer)
Reisen finner sted i: Oktober 2025
Booket: Desember 2024
Flyvninger:
SVG-OSL / SK / Plus
OSL-LHR / SK / Plus
LHR-JFK / VS / Business / A350-1000
JFK-LHR / VS / Business / A330-900neo (trolig)
LHR-OSL / SK / Plus
OSL-SVG / SK / Plus
Kommentar:
Endring av booking gjort i helgen. Visste at retur ville bli lagt ut en av de nærmeste dagene, så satt og ventet. I morges sjekket jeg og alt var klart. Ringte inn (CT-nummer) og fikk en svenske som hadde
null peiling. Som i nada, niks, null!
Han skjønte ikke hva jeg mente med legge til feederflights eller hvordan. Han skjønte ikke at jeg sa dette var måten å gjøre det på og at det er SAS som sier vi må gjøre denne omveien. Han fant heller ikke utreisen SVG-OSL-LHR som jeg fant, men han fant returen. Da jeg skulle legge på returen i det minste, måtte han sjekke og ble borte lenge....
Klarte ikke å fikse, skulle ringe meg tilbake i løpet av dagen. Jeg har ikke tålmodighet til sånt, så jeg ringte vanlig kundeservice (EBG) og spurte om han kunne hjelpe meg. Det kunne han, null problem. Han fant heller ikke utreisen med en gang, men så skjønte han hvorfor. Det var 08:05 i reisetid og han så bare reiser på under åtte timer. Han fant returen og fant OSL-LHR så han forsket litt på hvorfor - og fant altså løsningen.
Billettene er sendt til billettering så venter på bekreftelse, men det skal altså være i orden med SVG-OSL-LHR-JFK. Blir jomfrutur med Virgin, pun inteded. Skjer mye norske greier i New York rundt 9. oktober neste år, med 200-års markering for start på den organiserte utvandringen fra Norge til USA. Per nå blir det en uke på oss over there, søndag-søndag.
Mye flyplasstid. Nesten fem timer på OSL på utreisen og samme på LHR. En del venting på LHR på returen også.
Blir det ledig vurderer vi å flytte utreise til lørdag og evt hjemreise også, men det er ikke krise slik det er nå. Så gjenstår hotell i NYC, som er så hinsides dyrt at jeg ser CTene fly inn
Ikke nødvendigvis 100% spikret enda altså.
EDIT: ARGH!!!! Foreløpig itinerary viser SAS Go på feederflights....selv om det er ledig i Plus. Helsike, må gjerne ut med ekstra endringsgebyr nå. For et opplegg.
Vis alt...