DNB SAGA, Pros og Cons

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 26. jan 2018.

1. interface87

interface87 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    531
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, det er bare å kjøre på. Det teller:)

2. RedBaron

RedBaron Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Hvordan sjekker DNB din lønn? I forhold til den millionen.

3. epletyv

epletyv Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Nå funker DnB Saga med Apple Pay.

4. antirealiti

antirealiti Medlem

Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Er nok fra sist skattemelding

5. Loffen

Loffen Medlem

Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    53
    Fikk Saga etter prat med rådgiver så ikke fullt så sikker på verifiseringen, men på boliglån og ev rammeendringer på Mastercard har de bedt om tillatelse til å hente siste 6 lønnsslipper fra Skatteetaten og benyttet det til å danne grunnlag for årsinntekt. De blåste f.eks opp inntekten min på boliglån selvom den var kunstig høy etter blant annet bonus og var hardsnakket på at "det jeg ser her er det jeg benytter i utregning".

6. Sykkelthor

Sykkelthor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    894
    Bonuspoeng:
    93
    For meg var det nok med en lønnsslipp som viste fastlønn som x 12 ble over en million. Hvis man nettopp har fått lønnsøkning som bikker det magiske tallet vil man jo ikke ha skattemeldingen før neste år.

7. RedBaron

RedBaron Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Hmm okey! Har over 1 mill i året etter diverse tillegg. Så ikke i fastlønn. Derfor jeg lurer :oops:

8. avis

avis Senior Medlem

Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    18
    Spørsmål om beregning av statuspoeng ved årsskiftet:
    • Betalingsfrist er den 25. hver måned
    • Faktura genereres og poeng overføres rundt den 10. hver måned
    • Poengberegningsperioden går fra den 10. til den 10. neste måned

Vil forbruk i perioden 10. desember 2024 til 10. januar 2025 bli regnet som forbruk i 2025 og dermed inkluderes i den første 100 000 kroners grensen for opptjening av statuspoeng det nye året?

9. Ombo

Ombo Medlem

Likes mottatt:
    958
    Bonuspoeng:
    93
    Nei; kun forbruk etter 1.januar. Fakturaperioden har ingenting å si.

avis liker dette
  10. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    890
    Bonuspoeng:
    93
    Det går også an å endre betalingsfristen, og dermed fakturadato samt når poengene overføres

11. avis

avis Senior Medlem

Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for info! Jeg vet man kan endre forfallsdato, men tror ikke jeg gidder. Har noen store betalinger rett før nyttår og lurte på om jeg skulle bruke Saga hvis det kunne telle som forbruk i 2025. Hvis ikke, bruker jeg et annet kort. Egentlig ikke så viktig. Tror jeg lar forfallsdatoen være som den er og bruker Saga på det som faktisk skjer i 2025.

12. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    10,084
    Bonuspoeng:
    183
    Curve funker fortsatt. Om du feks betaler med sas mc gjennom curve eller annet kort og deretter bruker gbit over til dnb i 2025.

13. avis

avis Senior Medlem

Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    18
    Godt poeng! Tror jeg bare kjører litt mer Curve i romjula.

14. WillOKC

WillOKC Medlem

Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Hvordan fungerer Priority Pass på Trattoria Tavolare? Ligger inne i experiences appen nå. Hadde jo vært kanon å bytte ut loungetilgang med "gratis mat" opptil en viss sum her? "Cardholders can use their lounge visit entitlement to receive NOK 240 off the bill"

Eller enda bedre...kjøre et herremåltid og bruke 1-2-3-4 passes som uansett går ut 31.12!

15. Mysterio

Mysterio Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,449
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde ikke NOK 1m i fastlønn, men de hentet lønnslipp siste 6 mnd. x 2, som samlet endte over NOK 1m pga. bonus. Så er nok flere veier til Rom her.

RedBaron liker dette
  16. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,578
    Bonuspoeng:
    183
    Har ikke brukt PP på det stedet.

Men flere andre steder som tilbyr måltid (og ikke er en lounge), og det fungerer akkurat som det står på boksen: du får rabatt tilsvarende kr xxx trukket fra på endelig regning.

Er dere 2, kan dere bruke en guest visit og få kr xxx ganger 2.

Dersom du er bare 1 skal nok etter reglene stedet bare godta 1 "klipp", men det kan jo hende noen steder vrir litt på regelen og bruker 1 gjesteklipp også. 3-4 klipp i èn runde høres litt vel optimistisk ut...

WillOKC liker dette
  17. WillOKC

WillOKC Medlem

Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Tenkte å teste det ved ankomst på nyttårs, spørre om det var OK selvom dagens flyaktivitet var overstått, men rakk dessverre ikke. Får sjekke menyen ved neste utreise :)

18. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,544
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har erfaring med hvor rask aktiveringen (og dermed begynnelsen av opptjeningen) av EB og statustellende omsetning er? Jeg aktiverte da jeg kom hjem før jeg la meg på nyttårsaften ca kl 2, og mener da å huske at det stod noe sånt som "du kan allerede begynne opptjening på ditt neste kjøp".

Begynte å bruke litt GBIT med curve da jeg våknet i 9 tiden og hadde vel til sammen 5k den 1. jan. 50k den 2. jan

Fikk mail i dag (4.1) om at "nå tjener du EB poeng" (regner med den bare er SAS-it-nivå på og at den ikke har så mye å si). Ved sjekk står det på SAGA-sidene at "EB starter senest dagen etter aktivering".

Regner garantert med at jeg får de for 2. jan, men ble litt i tvil om de på den 1. jan

19. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,578
    Bonuspoeng:
    183
    Fungerte på flekken da jeg var opptatt av SAS poeng og skrudde det på for et par år siden.

Men det kan jo kanskje være litt venting nå som det har vært masse røde dager. Selv om jeg vil tro at det er helt automatisk og at du begynner å få tellende spend med èn gang.

Neonex liker dette
  20. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    13,032
    Bonuspoeng:
    183
    Hvor ser dere Trattoria Tavolare?

Del denne siden