SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. magnusnh

magnusnh Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,
    Vi er en familie på 4 som prøver å få landet en reise en eller annen gang i løpet av 2025. Vi er relativt fleksible på reisemål men ønsker at alle får fly sammen i biz. Primært Afrika, sør/mellom Amerika eller Asia.

Noen som har oversikt over selskaper (evt. destinasjoner) hvor det slippes 4 eller flere billetter i biz samtidig?

2. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,772
    Bonuspoeng:
    183
    Virgin og Vietnam har vel blitt rapportert at slipper flere bizseter om gangen. Bakdelen med Vietnam er dobbel poengpris, dog…

3. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    24,533
    Bonuspoeng:
    183
    Både Air Europa og Vietnam airlines har en del ledig med opptil 9 seter på business. Men jeg regner med at det har med poengprisen å gjøre.

4. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    6,327
    Bonuspoeng:
    183
    Du bør klare deg til Afrika om dere kan splittes. Det slippes 2 seter fra både AMS, LHR og CDG. Ut fra NBO er det ikke så farlig med biz/eco siden det stort sett er E190 det flys med. De slipper oftest 6 seter i eco.

5. Frode789

Frode789 Medlem

Likes mottatt:
    468
    Bonuspoeng:
    63
    Satt å skulle bestille CT reise før fristen.. Uhm, skal ikke de utgå 31/12 alltid? Det som står i eposten når du får de..
    Har en CT som utgår 31/12-2025, så det er jo riktig. Og den andre som jeg mente utgikk i år, står det plutselig 31/3-2025 på..:p Hmm kan jeg stole på dette haha. Screenshot 2024-12-22 192027.png

kiev liker dette
  6. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,250
    Bonuspoeng:
    183
    Dette har vel vært annonsert en stund, men pussig at det er forskjell. Slik ser min liste ut:
    IMG_0043.png

NoLimit liker dette
  7. Frode789

Frode789 Medlem

Likes mottatt:
    468
    Bonuspoeng:
    63
    Okei helt topp, det har gått hus forbi for min del. Godt med litt ekstra tenke tid :)

Forøvrig.. Har ikke SAS og Delta codeshare? Er jo skyteam og..
    Finner ikke joint reiser med hverken SAS eller Delta med direkte søk. Må søke separat. Delta søk viser bare KLM og AF.
    F.eks SAS TOS-/OSL/CPH-ATL, og deretter ATL->whatever.

8. Perry

Perry Nytt Medlem

Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Hei, er det noen som vet om det er mulig å legge til en ct i ettertid? Jeg har nok poeng til en tur i biz nå, og vet ikke om jeg tør vente med å bestille til ct er i boks

9. interface87

interface87 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    547
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, det er mulig. Gjorde det senest 16 nov.

Perry liker dette
  10. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    2,116
    Bonuspoeng:
    113
    Og da var CT opptjent etter bestillingsdato? Hvis det nå er mulig er det helt nytt.

11. interface87

interface87 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    547
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, det var denne jeg la til CT. Må nevnes at det var en CT opptjent av noen andre i pointsharing. Ringte Diamanten og det var en som snakket gebrokkent svensk som fikset det.

Flyselskap: KLM
    Kabinklasse: Business
    Avreise fra: KIX
    Destinasjon: OSL
    Enveis, T/R, Open Jaw: Enveis
    Antall poeng brukt: 198 000, legger til CT når jeg får den opptjent
    Skatter og avgifter per person: 1 001 NOK
    Antall reisende: 2 Voksne
    Reisen finner sted i: Januar 2025
    Booket: Oktober 2024

12. Ddan

Ddan Medlem

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    28
    Hvis man bestiller 2 reiser vba. CT, men må avlyse den ene billeten, hvor mange poeng får man da tilbake? Halve poengene eller ingen? CT er utgått men poengene er ikke

Last edited: 25. des 2024
  13. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,634
    Bonuspoeng:
    113
    Under Star Alliance-regimet ville du ikke fått noe tilbake fordi reisen ble da rekalkulert og siden CT var utgått ville den gjenværende billetten bli til full pris, mao. lik CT-prisen for to. Men en ville fått alle skattene for den avbestilte billetten tilbake.

Det store spørsmålet er om det fungerer likt nå? Nå rekalkuleres jo ikke billettene når man legger til legs innenfor samme sone, men det er selvsagt noe annet når en reduseres bestillingen. Jeg tipper det samme skjer nå - men om ingen her har ferske erfaringer fra beskrevet sistuasjon må du nok sjekke med SAS.

14. vanillacoke

vanillacoke Medlem

Likes mottatt:
    93
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har en CT som vises den utgår 31. Mars 2025(?). Jeg opptjente en i september men den ser jeg ingen plass, er det slik at den dukker opp etter jeg evt. har brukt den første, eller er det den som vises med feil dato?

15. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,634
    Bonuspoeng:
    113
    CT som hadde utløpsdato 31.12.2024 er forlenget ti 31.3.2025.
    Du ser alle CT på sas.no og i SAS-app (wallet).

Bolle, SNG and vanillacoke like this.
  16. SNG

SNG Medlem

Likes mottatt:
    65
    Bonuspoeng:
    18
    Gladsak det her. Jeg hadde holdt av tid i dag til å booke, men skader ikke med litt lengre tid.

17. Ddan

Ddan Medlem

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    28
    Interessant. Hva er grunnen til det?

Jeg ser dessuten at min står i app'en og på hjemmesiden med utløpsdato: 31/12/2025. Andre som har opplevd det samme og vet om det bare er en bug?

Last edited: 26. des 2024
  18. SundalBonus

SundalBonus Medlem

Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    18
    De som vet, de vet.

Du er sikker på at dette ikke er CT du har opptjent i år og som da - med korrekthet - skal være gyldig ut neste år? CT som nå har blitt forlenget til 31/03/25 er opptjent i fjor (2023).

19. Ddan

Ddan Medlem

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    28
    Det er det selvsagt. Da finner jeg ikke min CT fra 2023. Rart. Syns ikke hverken hjemmeside eller app er spesiell brukervenlig på det punktet

20. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    878,653
    Bonuspoeng:
    293

Del denne siden