Hei, Vi er en familie på 4 som prøver å få landet en reise en eller annen gang i løpet av 2025. Vi er relativt fleksible på reisemål men ønsker at alle får fly sammen i biz. Primært Afrika, sør/mellom Amerika eller Asia. Noen som har oversikt over selskaper (evt. destinasjoner) hvor det slippes 4 eller flere billetter i biz samtidig?
Virgin og Vietnam har vel blitt rapportert at slipper flere bizseter om gangen. Bakdelen med Vietnam er dobbel poengpris, dog…
Både Air Europa og Vietnam airlines har en del ledig med opptil 9 seter på business. Men jeg regner med at det har med poengprisen å gjøre.
Du bør klare deg til Afrika om dere kan splittes. Det slippes 2 seter fra både AMS, LHR og CDG. Ut fra NBO er det ikke så farlig med biz/eco siden det stort sett er E190 det flys med. De slipper oftest 6 seter i eco.
Satt å skulle bestille CT reise før fristen.. Uhm, skal ikke de utgå 31/12 alltid? Det som står i eposten når du får de.. Har en CT som utgår 31/12-2025, så det er jo riktig. Og den andre som jeg mente utgikk i år, står det plutselig 31/3-2025 på.. Hmm kan jeg stole på dette haha.
Okei helt topp, det har gått hus forbi for min del. Godt med litt ekstra tenke tid Forøvrig.. Har ikke SAS og Delta codeshare? Er jo skyteam og.. Finner ikke joint reiser med hverken SAS eller Delta med direkte søk. Må søke separat. Delta søk viser bare KLM og AF. F.eks SAS TOS-/OSL/CPH-ATL, og deretter ATL->whatever.
Hei, er det noen som vet om det er mulig å legge til en ct i ettertid? Jeg har nok poeng til en tur i biz nå, og vet ikke om jeg tør vente med å bestille til ct er i boks
Ja, det var denne jeg la til CT. Må nevnes at det var en CT opptjent av noen andre i pointsharing. Ringte Diamanten og det var en som snakket gebrokkent svensk som fikset det. Flyselskap: KLM Kabinklasse: Business Avreise fra: KIX Destinasjon: OSL Enveis, T/R, Open Jaw: Enveis Antall poeng brukt: 198 000, legger til CT når jeg får den opptjent Skatter og avgifter per person: 1 001 NOK Antall reisende: 2 Voksne Reisen finner sted i: Januar 2025 Booket: Oktober 2024
Hvis man bestiller 2 reiser vba. CT, men må avlyse den ene billeten, hvor mange poeng får man da tilbake? Halve poengene eller ingen? CT er utgått men poengene er ikke
Under Star Alliance-regimet ville du ikke fått noe tilbake fordi reisen ble da rekalkulert og siden CT var utgått ville den gjenværende billetten bli til full pris, mao. lik CT-prisen for to. Men en ville fått alle skattene for den avbestilte billetten tilbake. Det store spørsmålet er om det fungerer likt nå? Nå rekalkuleres jo ikke billettene når man legger til legs innenfor samme sone, men det er selvsagt noe annet når en reduseres bestillingen. Jeg tipper det samme skjer nå - men om ingen her har ferske erfaringer fra beskrevet sistuasjon må du nok sjekke med SAS.
Jeg har en CT som vises den utgår 31. Mars 2025(?). Jeg opptjente en i september men den ser jeg ingen plass, er det slik at den dukker opp etter jeg evt. har brukt den første, eller er det den som vises med feil dato?
CT som hadde utløpsdato 31.12.2024 er forlenget ti 31.3.2025. Du ser alle CT på sas.no og i SAS-app (wallet).
Interessant. Hva er grunnen til det? Jeg ser dessuten at min står i app'en og på hjemmesiden med utløpsdato: 31/12/2025. Andre som har opplevd det samme og vet om det bare er en bug?
De som vet, de vet. Du er sikker på at dette ikke er CT du har opptjent i år og som da - med korrekthet - skal være gyldig ut neste år? CT som nå har blitt forlenget til 31/03/25 er opptjent i fjor (2023).
Det er det selvsagt. Da finner jeg ikke min CT fra 2023. Rart. Syns ikke hverken hjemmeside eller app er spesiell brukervenlig på det punktet