Det står på Avinor sin side om loungen. Man finner heller ikke loungen i LoungeKey appen som Handelsbanken bruker. Sjekker man Mastercard Experiences appen som man får LoungeKey i fra DNB så finner man den der. Så egentlig er det ganske informert om, men skader jo aldri å nevne det på nytt. Det kan være litt forvirrende at en LoungeKey ikke er det samme som en annen LoungeKey
Nå som Danske Bank er historie er det kanskje greit å snakke høyt om det, men opplevde dere andre også at selv om det sto at besøkene skulle koste 90(?) kr, så ble det aldri belastet? Var tilfelle både for LoungeKey og Priority Pass via dem. Hadde vel noen dusin besøk gjennom de få årene jeg var der, både med og uten gjester, men ble aldri belastet for noe som helst. Spurte noen andre som også brukte kortet for loungebesøk, og de trodde heller aldri at de hadde blitt belastet (de hadde ikke sjekket, men hadde ikke lagt merke til noe).
Jeg fikk tilgang til OSL innland på lørdag med Nordea mastercard med loungekey. Likte meg veldig godt der, kanskje fordi jeg var eneste gjest
Jeg ble heller ikke belastet for besøk gjennom Danske Bank Priority pass… trodde det bygde seg opp en stor backlog, men neida.
Fått en loungekey voucher som må brukes på neste tur (SK tur med EBD). Hvor mener dere at man får mest glede av å bruke den? OSL CPH eller SFO?
Om du reiser via CPH til SFO, så hadde jeg brukt den i Eventyr loungen som ligger etter passkontrollen. Loungen i seg selv er ikke noe å skryte av, men du unngår evt. passkøen, som av og til kan være helt enorm.
Bra tips, vet personale i SAS loungen noe om lengden på køen? Hvilke lounger har jeg tilgang til på retur fra SFO? Reiser pluss med SAS og er EBD. Har også loungekey via saga, skulle jeg få bruk for voucher i CPH på tur ut.
Aner ikke. Du kan stikke hode ut, så ser du med engang om det er kø. Med loungekey har du ingen fra SFO, såvidt jeg husker fra Terminal G. Du må i Terminal 1 eller A. Med SAS har du Delta loungen, men den er i Terminal 1 og Air France i A.
Jo, OSLounge er I Handelsbankens app. Som forøvrig er den generiske Loungekey appen. Hsr brukt HB MC Platinum til inngang der minst et 20 talls ganger de siste årene. MEN: dette gjelder OSLounge utland. HB selv oppgir at kortet ikke gir inngang på innlands loungen. Fra appen, sjekket nettopp nå:
Her må personalet i loungen ha gjort noe feil. Både fysisk fremvising av HB MC Plat, og pre-registrert HB MC i Loungekey app fungerer fint som inngang. Samme app gir forøvrig oversikt over antallet brukte og gjenværende gratis besøk. Så hvis ikke kollegaen din ser disse tallene i appen, kan det være kontoen, registreringen eller appen som er problemet.
Enig ang Eventyr Lounge. Hører med til historien at man må ha loungekey, PP eller tilsvarende for å komme inn dit. Og endel flyselskap biz billett. Ikke SAS. Men man unngår ikke passkøen ved å gå til den loungen. Derimot kan man fullføre køen tidligere, gå til loungen, og senere gå rett fra lounge til gate uten noen flere kontroller. Hvis det er det du mener?
Ikke tilgang på OSLounge domestic med Handelsbanken, kun utland: https://www.handelsbanken.no/no/privat/konto-kort-og-betale/bankkort-og-kredittkort/platinum Men som du sier, åpen dør til innland med riktig kort hos DnB. Samt Nordea, Seb og sparebank1. Og selvsagt Amex plat og centurion.