«Forbedring» av frokost ombord

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av October, 24. okt 2019.

  1. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    I september rullet SAS ut en ny forbedring av frokosten på innenlands shorthaul frokost. På ruten mellom Ålesund og Bergen er nå dette frokosten:
    37F852FD-752C-4650-ABAB-7364CAD78E18.jpeg

    Forskjellen er at en nå ikke lengre får yoghurt med müsli men selve «sandwichen» eller rundstykket er litt større.

    Etter en prat med CC så viser det seg at det er de som har klagd på at folk ikke klarer å spise opp frokosten med yoghurt på en 35 minutters flight. Personlig høres dette bare utrolig ut siden jeg alltid har ti minutter til overs og kanskje bare såvidt blitt ferdig når jeg satt langt bak og de samtidig somlet med utdelingen. Feks når CC finner ut at de skal vente med utdelingen til at de har kokt ferdig kaffe og te.

    Ærlig talt er det bare tull at de ikke rekker det og denne forbedringen er enda et kostnadskutt.

    Som en kuriositet så har CityJet en finsk purser på denne ruten som, de gangene hun flyr, deler ut disse bittesmå frokostene før vi har foretatt sikkerhetsdemonstrasjonen slik at hun kan stå i galley å prate skjit med den andre CC mens de venter på kaffe og te skal bli klart. De gangen jeg har henne så sier jeg bare at jeg venter til vi er i luften. Sist sa hun (meg på rad1): “But it’s just a thirty minute flight sir?”. Hvorpå jeg måtte svare: “That’s ok, I can manage to my eat that small of a sandwich and drink a juice in less than five”.
     
    Insomnia4u, Eddie47, drsyk and 4 others like this.
  2. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Synes det er helt OK!
    1. Jeg tåler ikke yoghurt/melk og synes det er synd å la mat gå i søpla.
    2. De kunne hatt et alternativ at de som spør og ønsker yoghurt får dette.
     
    kaijoar, braathens safe and Kristian like this.
  3. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Har ikke fått denne type frokost på OSL - HAU hverken i september eller oktober. Den ruten er derimot 55 minutter i teorien (normalt 40 minutter i praksis).

    Gjelder det bare på short-shorthaul?
     
  4. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Shorthaul ville jeg definert som flyginger som ikke er Interkontinental. Eventuelt 3-4 timer+.
     
  5. SindreN

    SindreN Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Ser ut til at denne posen deles kun ut på veldig korte flighter. I tidlig august fikk jeg servert denne posen på strekket mellom Alta og Tromsø mens vi fikk skikkelig boks mellom Tromsø og Oslo på SK 4409.
     
    Kristian and braathens safe like this.
  6. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Du verdens, huff ...
     
    flying_all liker dette
  7. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    På Tromsø-Oslo får du også varme rundstykker.

    Det er nå tre varianter:
    - Boks med pålegg, juice, yoghurt og müsli. Varmt rundstykke i tillegg
    - Boks med ferdigsmurt rundstykke, juice, yoghurt og müsli
    - Pose med ferdigsmurt rundstykke og juice.
     
  8. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Husker den gangen frokost ble reintrodusert under slagordet 'SAS relanserer sørvis'. Og SAS Plus skulle være en forenkling og en forbedring. Noe har gått galt på vegen, tror jeg... :rolleyes::confused:o_O
     
    EndreD and October like this.
  9. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Hele frokosten skulle blitt en trillende buffet. Der man kunne velge hva man ville ha av drikke, yoghurt og baguetter istedenfor å få halva av det man egentlig vil ha.

    Tar litt lengre tid i blant ja, men sparer miljøet, mat og folk får det de vil ha = forbedring :)
     
    wilco, jgroneng and Kristian like this.
  10. Forc

    Forc Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Frokosten på SAS er jo generelt en rimelig trist greie. Flyr ukentlig innad i Skandinavia med SAS og akkurat frokosten hopper jeg gjerne glatt over i bytte mot noen minutter med dårlig søvn. Er så evig lei svett gulost, kjip skinke og yoghurt med granola. Passer heller på å ha 10-20 minutter i loungen før avgang så jeg kan hive i meg noe rask mat der.
     
    Eddie47 liker dette
  11. ktyvandt

    ktyvandt Medlem

    Innlegg:
    106
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    43
    Synes frokosten som regel er ganske grei, men den grusomme boksen du får ellers...
     
    flying_all liker dette
  12. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Frokosten er jo det beste med SAS i Europa når det gjelder mat. Den idiotklossen/boksen er krise.
     

Del denne siden