Økt pris på "Beste tilgjengelighet"-billetter

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Flight Cancelled, 19. nov 2014.

  1. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Tenkte å ta en ny titt på hva som var tilgjengelig av beste tilgjengelighet-billetter hos SAS over Atlanterhavet på et par datoer, og jeg ser at det nå har blitt dyrere... Har dette vært annonsert (og gått meg hus forbi), eller er dette enkelt og greit en snikøkning i pris?

    Jeg har før bestilt tur over dammen for 77000 poeng hver vei (enkeltreiser) i C som Diamant. Nå koster det plutselig 87500 for samtlige avganger til en samtlige destinasjoner i USA (jeg har fortsatt samme status). Vesentlig dyrere med 10 000 poeng mer.
     
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Du er ikke den første som spør om dette.
    Er nok en liten justering av USA-priser..
     
  3. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    De virker å være justert ja.. Tilbudet som var ble kanskje for godt i lengden? For det var virkelig bra for EBD!
     
  4. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Dette er plasser som er tilgjengelig for EBD men ikke EBG?
    Er det alltid award plasser å spore for EBD?
     
  5. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
  6. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Dette gjelder kun points+cash billetter. Det var det SAS falt ned (varierende rabatt for EBS/EBG/EBD) på når de først benyttet uttrykket "bedre tilgjengelighet på bonusbilletter", som senere forsvant igjen. Kanskje pga tekniske løsninger som ikke støttet at EBD skulle få økt tilgjengelighet på vanlige bonusbilletter??
     
  7. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Aha, that explains it. Takk!
     
  8. McBuljo

    McBuljo Bygdetulling

    Innlegg:
    274
    Likes mottatt:
    1,159
    Bonuspoeng:
    93
    Nå virker det som om SAS har snikinnført prisøkning på Beste tilgjengelighet billetter med poeng i SAS Business, etter at de forbedret denne funksjonen før jul. Jeg bestilte for en uke siden billett i SAS Business Smart (bookingklasse J) ALF-HKG i beste tilgjengelighet for ca 114k poeng (inkl. EBD-rabatt) + skatter og avgifter. Samme billett kostet ca 104k poeng om man bestilte den med reisestart i OSL. @kjeeli sjekket ut beste tilgjengelighet billetter i går, og jammen var ikke poengprisen økt kraftig, men da kun på Business. Prisen på samme reise i bookingklasse J koster i skrivende stund 174k poeng med EBD-rabatt fra ALF eller 160k poeng fra OSL. En økning på 60k og 54k poeng! Prisen i cash på billettene er samme som forrige helg. Etter et raskt søk ser det ut som om det gjelder over hele fjøla. Deevaluering av Eurobonus... :(
     
  9. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Hva er å snikinnføre? Meg bekjent så endres priser på flybilletter relativt ofte, ofte daglig ...
     
  10. McBuljo

    McBuljo Bygdetulling

    Innlegg:
    274
    Likes mottatt:
    1,159
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg mener at du nå må ut med flere poeng for å kjøpe en beste tilgjengelighet poengbillett enn du måtte for en uke siden. Poengverdien er svekket i forhold til cash money. Beste tilgjengelighet bonusbilletter-konseptet ble vel endret høsten 2019 til å være mer dynamisk priset ettersom hvor billetten kostet å kjøpe med cash, om jeg husket rett. De billigste SAS Business-billettene koster jo rundt 19-20 laken i cash, og kostet da ca 100k poeng for en EBD. Nå må du ut med ca 160k poeng.
     
  11. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,750
    Likes mottatt:
    21,956
    Bonuspoeng:
    293
    Prisen på disse billettene er dynamisk, kan det bare være det?
     
  12. McBuljo

    McBuljo Bygdetulling

    Innlegg:
    274
    Likes mottatt:
    1,159
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, men poengprisen har vel vært avhengig av hvor mye billetten koster å kjøpe cash? Billettene har ikke hatt prisøkning med penger, kun med poeng og kun i C
     
  13. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,992
    Likes mottatt:
    10,932
    Bonuspoeng:
    183
    Håper virkelig ikke dette er tilfelle. Dette var/er en av de beste fordelene med å være diamant.
     
  14. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Har samme inntrykk. Forrige uke fant jeg flere billetter til MIA for ~54K poeng pr. pers, pr. vei. Altså ca. 220K poeng for to stk i business smart. Dette var prisen på "alle" billettene fremover i denne kategorien. Nå koster de samme billettene ~88K poeng pr. pers, pr. vei, totalt ca. 350K poeng. Alle priser med EDB-rabatt.

    Burde tydeligvis bestilt forrige uke. :(
     
  15. McBuljo

    McBuljo Bygdetulling

    Innlegg:
    274
    Likes mottatt:
    1,159
    Bonuspoeng:
    93
    Jaja, de nye prisene på Beste tilgjengelighet SAS Business var vel for gode, var bare et tidsspørsmål før de ble «forbedret»
     
    NoLimit liker dette
  16. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,898
    Likes mottatt:
    57,534
    Bonuspoeng:
    293
    Er det bare hos meg at "Vanlige billetter for poeng" ikke vises i det vanlige søket?
    upload_2020-2-6_8-36-3.png

    Nå får jeg opp at det ikke er tilgjengelig billetter i business, selv om det er mulig å bruke linken under (som åpner classic.sas.no) og kjøpe billetter for poeng + penger der.

    Har SAS endret denne funksjonen nå? Og glemt å fjerne teksten i bildet over?
    Hos meg vises det kun billetter som er tilgjengelig med poeng (de med prikk)
     
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Linken til classic flasher kjapt og så får jeg denne feilemdingen etterpå når jeg klikker på det der:
    upload_2020-2-6_8-49-12.png
     
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Litt off topic, men, er det andre som får opp dobbel FP voucher?
    upload_2020-2-6_8-49-48.png
     
  19. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Jepp, men kun ved søk på long haul. Mistenker det er en voucher for Plus og en for Business.
     
    RoadKing liker dette

Del denne siden