Ønskeliste: Diamantfordeler

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jan Fredrik, 23. juli 2015.

  1. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,195
    Likes mottatt:
    4,209
    Bonuspoeng:
    113
    Her er jeg bare delvis enig. Den nye automatslusen er litt bedre på å lese riktig, og det går relativt fort når man vel er igjennom. Men for tre timer siden prøvde jeg å dra to familiemedlemmer igjennom på en bonusbillett.
    Siden jeg hadde lest skrekkeksempler her på forhånd, sørget jeg for:
    1: å legge status inn på bestillingen
    2: ekstrasjekket med personalet at status lå inne på alle billettene (på samme PNR)
    3: hadde klart diamant/gullkort for familiemedlemmene
    4: hadde klart ombordstigningskort, eget Pandionkort, pluss Smartbrikke
    5: linet opp familien foran slusen etter oppskriften.

    Gikk gjennom selv først på ombordstigninskort, og dette virket som vanlig så jeg ventet på andre siden. Så neste familiemedlem med ombordstigningskort. Fail. Så eget diamantkort. Fail. Så mitt Pandionkort. Fail.
    Ikke noen i nærheten til å hjelpe, så enden på visa ble at de måtte pent stille seg i den lange køen.
    Tipper jeg får høre i lang tid om hvor bra "sånne SAS-kort" virker :mad:

    Dessverre er jeg derfor enig i at FT Trondheim ikke virker som annonsert.
     
  2. bonafide

    bonafide Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Priority baggasje sist på båndet er IKKE et sommerproblem - har vært i hele år, notorisk når jeg har reist både fra Bergen og Trondheim, det skyldes alltid på stuerne på avreiseflyplass
     
  3. bonafide

    bonafide Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    På lufthansa får du tilgang til topploungen Senator på LHR, men ikke på Thai i Bangkok
     
  4. bonafide

    bonafide Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Står selv alltid klar med jakke/pc/toalettsaker lenge før jeg kommer frem, en bag, til forskjell fra de som har ørten mynter i ulike lommer, belter, jakke som de må ta av og pc som må ut av bagen. Probemet er torsdag - fredag ettermiddag så er det nesten mer kø ved FT på Oslo enn vanlig security, få gater åpne og laaaangsom kontroll for å komme inn i det aller helligste
     
    BangkokBob liker dette
  5. bonafide

    bonafide Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Reiser fra TRD 1-2 ganger pr uke. Det har bedret seg litt i det siste. Ja de er hyggelig og vennlige men til tider trææææg å komme gjennom når du allikevel på innsiden blir vist til køen med de andre
     
  6. bonafide

    bonafide Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Det er faktisk positivt ved FT i BGO, det står en vakt nede og er behjelpelig når det krøller seg til i automatsjekken - burde vært ved automatsjekken i TRD også
     
  7. bonafide

    bonafide Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    anbefaler ellers å klage på følgende mailadresser som IKKE er lett å finne på internettsidene;
    [email protected] eller [email protected]

    De burde lagt tilgjengelig på kunderservice sidene - men så var det det med kundeservice da
     
  8. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Når jeg nettopp har fått beskjed om at jeg trengs i Tokyo umiddelbart, har avlyst alle planer på hjemmefronten som jeg hadde gledet meg til. Har ringt SAS og fått kranglet til deg et business sete som egentlig var utsolgt, for et hav av penger. Fått tildelt siste ledige sete som er 8H (som forøvrig ikke har vindu). Avsluttet en stressende dag og kommet med i luften østover, da er det endelig klar for matservering, men siden jeg sitter bakerst så er det tomt for alle alternativene jeg hadde lyst på. Bare papp igjen, akkurat da tenkte jeg at det hadde vært fint om jeg faktisk kunne fått det jeg hadde lyst på.

    Med reiser bestilt i god tid, aldri et problem da sitter jeg som regel en plass på de tre første radene.

    Selvfølgelig er ikke dette viktig og er ikke høyt prioritert, men det skal så fryktelig lite til å heve seg litt. Det blir jo (nesten) lagt like mye innsats i EBS brevet som i EBD brevet. Vi snakker om kunder som (sikkert) i gjennomsnitt bruker fra 50.000kr og oppover i året hos selskapet. Hyggelig om selskapet da klarer og spandere 30kr på et "takkekort". Kan for min del kutte ut hele "goodie bag" opplegget og heller prioritere det som er nevnt over. Kakespade eller vinopptrekker, realy!?

    Ang. Lounge - Kan godt være at det er godt nok med dagens ordning, men synes det er på høy tid at de begynner med strengere håndheving av tilgangen til *Gold Lounge. Jeg synes også et varmt middags alternativ er sårt tiltrengt. Kunne forøvrig godt tenkt meg tre lounger, men med dagens situasjon er vel det veldig lite sannsynlig.
     
  9. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Dette har jeg faktisk opplevd å få med Air France på LAX, men der er kanskje enklere å få til når man busser en nesten helt full B773.
     
    Jan Fredrik liker dette
  10. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Min erfaring er at priority-bagasje fungerer veldig dårlig så lenge TRD er involvert den ene eller andre veien - på stort sett alle andre ruter jeg flyr så fungerer dette ok. Og ankomstservice på TRD imponerer heller ikke, sist vi var der hadde vi spesialbagasje i form av ei "paraplytrille" og bilsete til jr, og det dukket selvsagt ikke opp. Damen kunne ikke hjelpe, smart å si til en EBG forresten, annet enn at hun mente vi måtte vente og de om det dukket opp på neste avgang...!

    Ellers så skjønner jeg ikke helt kritikken mot FT på Værnes, den fungerer rimelig bra (også med gjester!) og det er som regel eget bånd for FT. På SVG derimot synes jeg den kritikken rammer bedre.
     
  11. bonafide

    bonafide Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    ulike kommentarer om FT og priority baggasje i Trondheim og ellers er vel heller et uttrykk for at service er variabel, og ikke jevnt god. Reiser ofte dit
     
    Trety liker dette
  12. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Nå kommer jeg aldri (si aldri) til å få Diamond, men min ønskeliste hadde inkludert noe som BA kaller "Joker".

    Husker ikke om det er en eller to ganger i året jeg kan booke for inntil 5 personer for poeng, men plukke billetter fra vanlige billettklasser. Det gir en availability som så klart er helt sinnsyk.

    Det beste er at "Joker'n" kan kombineres med Upgrade vouchers.

    Joker er i det minste noe SAS kunne gjort innenfor sitt system. Vouchere er litt tustete for det er jo aldri availibility. Men mulig det er for mange Diamonds til å kunne gjøre det
     
  13. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,312
    Likes mottatt:
    10,117
    Bonuspoeng:
    183
    Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener...
    Snakker du om Thai sine lounger på BKK?
    Thai sin "topplunge" er beregnet for førsteklasse (First). Der kommer ingen inn med Star Gold hvis ikke de flyr First. Unntaket er hvis du har toppnivået i Thai sitt eget bonusprogram. Lufhansa har samme greie, hvis du er HON-medlem så kommer du inn i First lounge, det samme har United. Global Services kommer inn i Global First lounge.

    Igjen, så er ikke dette SAS sin feil.
     
    Petter B-C, stakar and Scandi like this.
  14. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,195
    Likes mottatt:
    4,209
    Bonuspoeng:
    113
    Enig når man reiser alene, det virker sånn ca 60-70% av gangene, så skal vel ikke klage...
    Men har prøvd to ganger med gjester uten å få til noe som helst. Etter første gangen har jeg lest alt som finnes av forum for å lære hvordan man gjør tingene, og hadde som nevnt tatt (trodde jeg) alle forhåndsregler og hatt nøye instruksjon og øvelser med familien på forhånd. Og selvfølgelig feilet alt.
    Så da er spørsmålet tilbake: hvordan i h....vete får man flere igjennom den automatgaten der med bonusbilletter på en bestilling?
     
    Trety liker dette
  15. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Har aldri prøvd den med bonusbilletter, men den fungerer 100% av gangene jeg prøver den. Jeg har testet den med gjester, og i mitt tilfelle var det kone og barn som stod på samme booking som meg (GO). Jeg scannet mitt BP først, kona sitt etterpå (jr. satt på armen hennes). Funka brillefint. Samme greia i de nye slusene på OSL forøvrig.
     
  16. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,195
    Likes mottatt:
    4,209
    Bonuspoeng:
    113
    OK, tipper vi har grunnen til forskjellen her. SAS har fikset normale billetter i FT rimelig bra siden dag en, men sliter enda med bonusturer. Sikkert noe som blir ordnet med det nye IT-systemet en gang. Håper jeg :(
     
    Trety liker dette

Del denne siden