Her ville jeg vurdert å kjøre nordover og gjennom Death Valley på vei til LV. Synes faktisk Death Valley er noe av det råeste man kan oppleve, helt ekstrem natur. Men man må huske å sjekke værmeldinger NØYE, fordi enkelte typer vær kan gi livsfarlige flash floods. I tillegg må man ha med mye vann for sikkerhets skyld, er tross alt et av verdens varmeste steder!
Reiserute ville da vært nordover via Olancha og inn til Panamint Springs, eller opp gjennom Searles Valley (ikke forsøkt selv).
ØRKEN ER KULT
Denne er litt heftig. Grand Canyon er heldagstur dersom du skal ta South Rim (som du absolutt burde), så da rekker du ikke å se mye til Las Vegas den dagen i alle fall. Grand Canyon kan være alt fra en gigantisk skuffelse, til en enorm opptur. Hundre prosent avhengig av hvor man besøker den, og hvor god tid man tar seg til å ta inn hele greia.
Hoover Dam er gøy å kjøre over, men det tar man vel bare som et kvarters avstikker på veien til Grand Canyon (også til South Rim, ikke bare Skywalk). Mulig andre har funnet dette mer interessant?
Las Vegas er helt ok, som danskebåten på steroider. Noen elsker det, men jeg kan styre min begeistring... Igjen - sikkert mye jeg har gått glipp av her.
Har dessverre gått glipp av Bryce, men står øverst på lista til neste tur!
Bare husk på en ting i Utah.. Pass på høyrefoten! Har aldri sett en lignende tetthet av "UP" som i Utah, de sto over alt langs veiene. Utah er også kjent for relativt strenge straffer, også for mindre forbrytelser. Takk til mormonerne for det...
Har bare hatt dagsturer til Yellowstone, men tror dere gjør helt rett i å ha bedre tid der. Anbefaler å bestille overnatting i forveien (gjør vanligvis ikke det langs veiene i USA, til og med midt i juli funker det som regel å bestille hotell/motell litt utpå ettermiddagen etter at man har bestemt seg for hvor man skal overnatte. Overnatting med grei standard og god tilgjengelighet i Yellowstone var det dårlig med da vi var der.
Ser ut som en veldig flott tur jevnt over, men jeg ville brukt minst 3-4 dager til på denne delen av turen. SF kan man fint bruke litt bedre tid på (og ikke glem at man ikke er i toppform til kjøring mange timer når man ankommer, og jeg ville lagt inn enda en overnatting mellom SF og LA, og kanskje en liten tur ned til San Diego
Dropp heller Niagara og Buffalo
Vis alt...