God morgen fra solkysten, en vakker sommermorgen .. blir det sånn resten av sommeren vil nok bøndene klage . Vaksine nummer to settes i dag .. dette må da bli en flott dag ..
Tirsdag, og kontordag. Det er ikke veldig overbefolket her, så mange tomme plasser. Ny opptjeningsperiode et det også.
Grattis med Sputnik nr 2 @Eddie47. Kan advare mot at bivirkningene ofte er litt mer følbare etter en runde med toern.... Nærmeste jeg kommer et fly i dag er avlevering av sommerreisende til OSL, nå på morgenkvisten. Men, i dag skal det drikkes Ringi, og det er T2 for nærkontakt med SAS
God morgen For oss som har blitt kastet bakerst i køen er det gledelig å høre at vaksineringen går sin gang, så får man smøre seg med tålmodighet i mellomtiden Dagene tilbringes på jobb, om en uke er det fri igjen Det frister med 2-3 måneder ferie nå…men det frister også å prioritere jobb i sommer for å fylle opp reisekontoen til den blir aktuell å bruke igjen…kanskje jeg klarer å bli enig med meg selv snart.
God morgen fra Trondheim Her bader vi i sol og skyfri himmel så langt øyet kan se. Herlig - det er meldt opp mot 27 varmegrader, så definitivt en forsmak på sommeren ( hvis det ikke er sommeren da...) Stiv og støl etter bæring av 70 kvm Walls2paint,30 kvm paneltak og 30 kvm gulv - først inn i bil og deretter ut av bil og opp i 2.etasje.... Trengte ikke noe treningsøkt i går for å si det sånn... Får elektriker på besøk idag også, så en liten pause i jobben blir det, for å avklare litt tilleggspunkt i forb. med oppussingen. Planen i ettermiddag er å poppe en flaske med bobler elr hvit vin...vi får se...og deretter bare nyte med litt charcuteri attåt Ha en trivelig tirsdag
Goooooooooooood morgen fra Viken. Snart er innreise karatene borte vekk. Hipp hipp hurra. T-27 LHR safari T-34 Kypros 7 dager regenerering av post covid traumer Alt kanselleres om Erna ikke får sine boller eller smitten går opp, nye restriksjon, det indiske varianten får fotfeste. Endelig litt fly i sikte. Det er noe å glede seg fram mot. Ha en super uke folkens.
God morgon frå eit kontorlandskap innerst i Førdefjorden. Til lukke med vaksine #2, @Eddie47. Månadane vil nok gå før vi i siste pulje har fått stikk nummer to. Vi får håpe @drsyk er klar til å stå på som berre det gjennom sommaren. Snart lyt eg til å booke om årets sommarferie. Det vert i fyrste omgang ein juleferie, men blir nesten garantert ein sommarferie neste år. Berre 17 dagar att til permisjon.
God morgen fra hjemmekontoret på Lillestrøm. Det er deilig å kunne ta lunchen ute i det nydelige været, men sant å si så skulle jeg gjerne vært på to hjul istedenfor. Jada, skulle vært ute å fløyet og, men det kan man vel spare til en regnværsdag?
God morgen fra hjemmekontoret! Knallblå himmel og 15 grader allerede, det ER sommer! Var en tur innom trelasten i går. Aldri opplevd maken til hvor folksomt det var. Folk hamstret terrassebord som om det var dopapir i mars 2020... kø for å komme inn i trelasten, kø for å komme til lastesone, kø for å komme seg ut. En hel pall med terrassebord forsvant på 5 minutter, folk kastet seg over som gribber på et skrott. Eller analogien, som IF'ere over ANA F billetter i høst funker kanskje bedre? Uansett, fikk nå tak i de få planker jeg trengte, helt uten slagsmål. Ha en flott dag dere
God morgen! Er litt usikker på om jeg er på et kontor eller smelteverk, men usaklig varmt er det i alle fall. Hjemme kom nytt kjøleskap på plass i går - egentlig tiltenkt boblene jeg aldri fikk, men hvis værmeldingen har rett så er det nok like greit å ha plass til å putte meg selv inni der.
Eg synst vaksineringa har gått med museskritt lenge. Ikkje lenge sidan det var snakk om at vi skulle bli vaksinert i løpet av juli, no er det september. Ikkje bra for ein som ikkje spesielt tolmodig i utgangspunktet og som vil ut og fly.
Må ikke glemme at Erna er opptatt av å få vaksine selv, samt å spise skoleboller, holde fest som bryter med smitterestriksjoner, og da @Sunnfjordingen blir det lite tid til å organiserer en effektiv vaksinering. Men fra spøk til alvor, så er flaskehalsen, AstraZ og J&J vaksinen som er tatt ut av vaksine programmet som er skylden for treghetene nå, det var det,den norsk vaksine strategi var basert på. Danskene skal revurdere J&J vaksinene, hvem vet kanskje den kommer likevel?
Synd det er so få bonusnissar i regjeringa Vi får passe på å ta dugelige mengder førebyggande medisin i tida fram til vi får vaksinen.
God tirsdag fra Oslo! Her legges sommerferieplaner på høygir, siste delbetaling av husleie på Bonaire er innbetalt så da blir det første transatlantiske flight siden begynnelsen av mars 2020 for denne karen, om ikke ting endres drastisk de neste 40 dagene. Så da er det bare å prøve å finne ut av jungelen av testregimer, dokumentasjonskrav osv. men det er forhåpentligvis håndterlig. Bonaire er heldigvis kommet langt med vaksinasjon med godt over 70 prosent av voksen befolkning vaksinert en gang og 50 prosent fullvaksinert, og next to nothing i smittetall siste måneden, så ikke så bekymret når vi først kommer igjennom pass- og helsekontroll.
Trenger ikke vaksine på hytta. Så jeg klarer meg fint til etter sommeren, hvor dere som er vaksinert kan teste ut karantenehotell og annet snadder, før vi unge og spreke kan reise uten trøbbel.
God tur! Jeg ser du har en litt mer behagelig tur i vente enn hva jeg hadde på samme flygningen i stappfull economy for noen måneder siden