Jeg er en novice her inne på forumet og ganske fersk som bonusjeger også. Men siden jeg fikk god hjelp her inne til å booke CT til Seychellene (takk
@joskje) tenkte jeg det kunne vært fint å gi noe tilbake.
Om det blir et reisebrev av det, får nesten bare fremtiden vise. Om jeg er en novice på forum, så er jeg helt blank på reisebrev. Ser også at Seychellene tidligere er godt beskrevet her inne, men uansett, den som ikke er interessert blar nok raskt forbi.
Vi hadde en utgående CT i fjor sommer, og siden Covid herjet som verst var vi ikke i særlig tur-modus. Jeg booket derfor tur til San Fransisco litt frem i tid, og satset på rute endringer så jeg kunne på den måten forlenge min CT. Det skjedde i januar, og vi sjekket da litt rundt og landet på Seychellene i april. Fikk som sagt litt hjelp her inne, og booket følgende reise i starten av januar:
TRD-OSL 2/4 16:00-16:55, SAS plus
OSL-ADD 19:45-06:20 Business
ADD-SEZ 09:30-14:20 Economy
(retur har vi)
SEZ-ADD12/4 17:45-20:30 Economy
ADD-BRU 00:35-08:35 Business
BRU-OSL 10:55-12:55 SAS plus
OSL-TRD 14:40-15:35 SAS plus
Vi har også lagt opp til en 10-dagers tur innenfor vårt budsjett, som dessverre betyr ingen Hilton eller Story. Vi har så langt booket disse overnattingene:
Etter ankomst Seychellene sjekker vi inn på La Villa Therese, bor der i to netter. Vi flyr deretter innenriks med Air Seychelles over til Praslin, hvor vi skal bo på Chalets Cote Mer i tre netter. På La Digue bor vi på Casa de Leela i tre netter, før vi flyr tilbake til Mahe og bor siste natt på Savoy resort og Spa. Totalt så langt er vi på ca 22.000,- NOK. Pluss 105.000 poeng.
Tar gjerne imot tips fra en erfaren turvenn. Bl.a. sliten vi litt med å få valgt sete på Ethiopian sine sider (som tidligere er beskrevet her inne på forumet). Men har mottatt vår ETH-booking referanse, og er i kontakt med de på FB-messenger. Håper det ordner seg. Så la meg merke til at business loungen i ADD var milevis bedre enn gold, men den kan vi ikke benytte oss av siden vi har økonomi siste leg(?). Jeg er gull forøvrig.
Siste oppdatering fra government Seychellene (fra 15/3) ser ut til at oss fullvaksinerte slipper PCR test også. Men vurderer å ta det i fullefall..
http://www.health.gov.sc/wp-content/uploads/Health-Entry-Conditions_v4.1-WEF-15-Mar-2022.pdf
Jeg skal gjøre en godt forsøk med å følge opp denne tråden, og kom gjerne med ønsker hva den skal inneholde om noen er nysgjerrig.
Vis alt...