God andre juledag. Siste EB tur med *A og første tur med ET C. Et legg med SAS til GVA først. Spent på hvor mange par ski som skal ombord.
God 2. Juledag fra gullstuen på OSL. Her er dagens første flight gjennomført, 6 gjenstår før vi er på plass i Cam Rahn på lørdag Rene julekvelden på nytt dette for en bonusnisse og flynerd Under er ruten på veien.
God morgen fra OLA og møkkavær med masse regn og litt vind. I dag blir det kjøretur hjemover, for litt mer julefeiring.
God morgen fra sengen. Vanlig helgerutine her, med kaffe og kjeks. Men i dag er kjeksen byttet ut med sveitsiske julekaker. Det var hyggelig med hele familien på besøk, også var det veldig hyggelig at de dro igjen, etter en lang frokost første juledag. Vi har ryddet og vasket, for i morgen kommer det ny runde med gjester. Og nyttårsaften skal også feires hos oss. Og når vi bor "så usentralt", så vil alle gjerne overnatte. (Velger å tro det er fordi vi er så fabelaktig vertskap ) Snart frokost, og etterhvert blir det en tur på trening. Må.passe på at ryggen ikke stivner helt.. Også skal jeg se om jeg finner noen artige turer jeg kan booke i 2025. Denne Sovjet-jule"kulen" kjøpte jeg av en dame i Ukraina for noen år siden. Gårsdagen ble forøvrig avsluttet med visning av den klassiske julefilmen Die Hard. Ha en fin en!
Ikke fullt så god morgen. Svigers har brukket ryggen i et fall og flys til et sykehus i dag. Har bestilt billetter til fruen, som er redd for ar dette kan ta knekken på han siden han er gammel og har masse andre helseplager. Det er stor usikkerhet om han tåler en operasjon. Ganske kjip situasjon dette. Ha en bedre dag…
God morgen fra Bodø. Dagens tur på den lokale gymmen er gjennomført og det er straks klart for frokost. På den tiden her i julen pleier jeg vanligvis å være ganske lei både julepynt og julemat, men ettersom at jeg har vært utenlands mesteparten av desember (og i et land som ikke feirer jul, spiser gris eller drikker alkohol) kjenner jeg at jeg fortsatt har en del å gå på. I kveld står dog asiatisk ribbe på menyen. Det blir nok bra. Ha en finfin andre juledag!
Overraskende raskt på OSL til tross for mye folk. OSLounge er 90% full. Folk sliter litt med å finne sitteplasser, I alle fall om de kommer som en gruppe. Premium delen stengt fordi det er helligdag, kjipt når man har adgang dit. EDIT: de åpnet Premium delen for extra seating etterhvert. Men ingen servering i den avdelingen. Plukket op julegaven fra Norwegian før security, så nå lyser det lavpriskonge av håndbagasjen
I det minste ser det ut som de har klart å ordne en festemekanisme som tåler litt. De bagtagene til SAS Gold faller jo av raskere enn jeg får sendt bagasje gjennom røntgen i security.
God boxing day. Den hellige gral for premier league fans. Første kamp nå 13.30. To til etterpå, og siste kamp begynner kl 21. Ynwa
Lykke til med alt som skjer. De er kanskje gamle for oss, foreldre generasjonen: men det er trist når noe skjer for det.
Lampen er i innenrikskantinen. Vet ikke om e-post, chat eller telefon er best for å spørre SAS om hvor de har kjøpt lampen eller om noen andre her inne skal innom og kan ta en titt under lampen.
Med et revers bildesøk fant jeg at lampen er en Philips Voila one. Ser tilsynelatende ut som den må bestilles fra eller kjøpes i utlandet, f.eks. NL eller DE.
God kveld fra sk379 fra Værnes til Gardermoen. Her er det fullt av barnefamilie som skal hjem. Så her er det skrik og skrål fra et halvt fly med kids . Jaja, god romjul fra årets siste flytur