2.påskedag.

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Maggie, 18. april 2022.

1. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,576
    Bonuspoeng:
    183
    God 2.påskedag til dette flotte reiseforumet fra senator loungen på EWR.
    NYC vi ses snart igjen :)
    20220417_110712.jpg

2. travelislife

travelislife Will travel to my last day

Likes mottatt:
    2,708
    Bonuspoeng:
    93
    En varm tanke sendes Holmen. Lykke til for henne.

Da er det andre påskedag og vi håper påskeharene har hatt god leveringsprosent og eggene er konsumert.

Formen i går var helt i bånn for meg med dårlig energi og super hangover etter 2 glass vin. Men kroppen har en magisk evne til å komme seg kjapt enda selv i en alder av 36. I dag er det normale tilstander.

Formen kom seg så pass at det ble en deilig middag på The Wine connection i sukhunmit rd og soi 47. Et nytt konsept i Thailand som satser på europeisk mat og kvalitetsvin samt et tapas opplegg. Maten smakte bra og det ble både mousaka og gresk salat til forrett og hhv indrefillet og ribs til hovedrett. Tok med hjem så.blir litt gnaging hjemme på hotellet før vi går ut. Kl er 0850 her nå.

Og hotellet. Det er noe rare greier. De kaller seg for et 5 stj hotell men de sliter litt med å levere. Bygningen er litt sliten og bærer preg av dårlig renhold i fellesområdene. Frokosten er langt under standard og frokost tas hvor som helst ellers. Litt komedie på hotell men samtidig meget bra rom kvalitet. Senger som vi kjenner de fra europa, ikke 5 cm fjæringsvei og steinharde. Badene er jo i særklasse. Satset på bad og velvære.

Legger ved bilde fra middag i går og baderom på hotellet. Siste dag i dag før hjemreise i morgen kveld. Turen har vært helmaks. Hører det har blitt vår hjemme i mellomtiden. Gjør det betraktelig lettere å komme hjem. Føler jeg må tilbake til Bangkok veldig snart.

Å bo her oppe ved Akara er ikke noe sjakktrekk. Må bruke taxi over alt. Føles usentralt. Å bo ved sukumvit kan anbefales. Vakkert og pent og masse tjenestetilbud. Det er jo typisk der alle bor da og med god grunn.

20220417_195506.jpg 20220417_103000.jpg

tobeornot999, phileas and Upsaker like this.
  3. Fly med oss

Fly med oss Stockholm

Likes mottatt:
    1,546
    Bonuspoeng:
    93
    God 2. påskedag fra AY132. Etter noen fine dager i Singapore nærmer vi oss slutten. Finnairs nye Business-kabin er voldsomt polariserende: Fantastisk å sitte/lounge i, men grusom å sove i. Jeg klarte i hvert fall ikke å finne noen god sovestilling. Servicen er nok også noe av det dårligste jeg har opplevd foran i kabinen på en langflyvning. Gi disse folka et kurs, vær så snill...

Fortsatt god påske!

DSC_1499.JPG

Last edited: 18. april 2022
  4. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    16,393
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra loungen på HKT. Trolig en av de aller minste loungene jeg har sett, men står likevel ikke noe tilbake kvalitetsmessig for loungene til SAS.

Om en times tid er det avgang til London hvor vi skal ha ei natt før vi er tilbake i moderlandet i morgen.

T-10 til neste interkontinentale tur. Rekker vel å vaske litt klær og pakke først.

upload_2022-4-18_10-46-41.png

5. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,509
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra solkysten, dagen starter med 3 plussgrader og et strileland badet i sol.
    Plutselig ble det stille, veldig stille, etter at barn og barnebarn rullet ut fra tunet i går ..
    75378A07-7502-480F-8829-D066CD1512A0.jpeg

EndreD, Sonictravel, Upsaker and 8 others like this.
  6. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,145
    Bonuspoeng:
    183
    Huff!

Jeg hadde booket Finnair biz til Asia på kampanjetilbud, men de endret så mange ganger og så mye i tid at jeg fikk kansellere med refusjon på en ikke-refunderbar billett.

Men hadde tenkt å prøve dem ved neste korsvei.

Kan du utdype litt om hva ved servicen som var dårlig?
    Veldig nyttig å vite før jeg evt bestiller hos dem eller velger et annet flyselskap :)

travelislife, Fly med oss and haifinn like this.
  7. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    14,504
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Roma. Fikk velsignelse av paven igår. I dag blir det colosseum + litt til.
    Hjem i morra. Er det en vettug lounge på Fco T3 for Sas m gullkort?
    Ha en velsignet dag
    20220417_102937.jpg

EndreD, Calling, Sonictravel and 7 others like this.
  8. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,145
    Bonuspoeng:
    183
    Flott bad da, og så jo ut som en strålende biffmiddag også :D

Men ja, jeg bor alltid i nærheten av Sukhumvit. Og anbefaler det.

Lengste jeg har bodd unna var vel i Sathorn, som også var veldig hyggelig område med alle tilbud. Og litt mindre "turistisk", men likevel kort taxitur om man først ville til området rundt Asok, Nana osv langs Sukhumvit.

9. no-backpacker

no-backpacker www.lavfodmap.no

Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    GOD morgen fra residensen i Kensington.

Etter 11 dager i leiligheten til min bror blir siste natten på hotell. Nå er det så lenge siden jeg har bodd på hotell i utlandet at jeg nesten har glemt følelsen, så jeg gleder meg faktisk litt til å bo på hotell selv om det egentlig hadde vært like greit å bare reise hjem i dag. I GÅR kunne jeg ha kommet meg hjem ved å bare endre billett (har en full flex), mens i dag koster det en formue. Fordi jeg hadde et snev av beslutningsvegring (dagens bombe? :) ) lot jeg være å gjøre noe i går... Så da blir det en natt til i London. London blir jo aldri feil da!

PS. Er spent på om Diamond statusen in hos IHG gjør noe utslag, eller om jeg faktisk må vente til juni....

Xxx.

EndreD, tobeornot999, Calling and 7 others like this.
  10. Fly med oss

Fly med oss Stockholm

Likes mottatt:
    1,546
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, noen punkter sånn i all hui og hast:
    - Så godt som alle var singaporeanere, og alt de gjorde var mekanisk og hastig. Jeg har ikke så mye erfaring med Finnair, men det har alltid vært en litt sjarmerende blanding av sjenerthet, effektivitet og hyggelig småprat for den som ønsker det. Det var ingenting å spore av dette mellom Singapore og Helsinki.
    - Bestilling av alt drikke og alle måltider ble gjort før takeoff, så det vil si at de forventet allerede da å vite om du f.eks. vil ha kaffe til frokosten om 13 timer.
    - Selvfølgelig var det mulig å bestille det du ville ha underveis, men de reagerte f.eks. aldri på mine seks trykk på calling-knappen som jeg distribuerte ut over 15 minutter. Jeg prøvde desperat å få påfyll av rødvin til maten, og det var først når jeg hadde spist ferdig at jeg fikk tak i en som løp ned midtgangen.
    - Ei heller noe proaktivt påfyll av vann under matserveringen.

Jeg sitter igjen med en vissen følelse. Ville jeg reist med de igjen? Ja, men bare hvis prisen er lav nok. Så hvis du finner billetter til en grei pris, og du har lyst til å tilføye Finnair Business på lista, så gjør det, men ikke forvent service i toppsjiktet :)

11. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,640
    Bonuspoeng:
    183
    God føremiddag frå SAS gullounge på OSL. Min fyrste gong i ein lounge. Her går det i vassbasert havregraut og bleieskift. Lite godt i glaset sidan eg har bil på BGO. Og so har eg sett ein prest her. Er han gjest her eller er han ein del av loungetilbodet? Eg heller mot gjest sidan det ser ut til at han har prestefrua med seg. På den andre sida er det jo påske.

EndreD, tobeornot999, jonss and 12 others like this.
  12. Henric

Henric Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Hyggelig å treffe på en med-reiseentusiast
    God tur hjem

Maggie and travelislife like this.
  13. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,509
    Bonuspoeng:
    293
    haifinn and travelislife like this.
  14. Fleksnes

Fleksnes Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    848
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra vakre Nydal! Snart en liten tur til SVG og finale i hockey. Forøvrig min andre flight, siden jeg ble EBD, med Norwegian.

jonss, Calling, Sonictravel and 2 others like this.
  15. phileas

phileas «Thanks upgrade»

Likes mottatt:
    3,630
    Bonuspoeng:
    93
    God andre påskedag. Takk for at du deler litt av dine erfaringer med Bangkok. Har forstått det slik at krav til munnbind gjelder på butikksenter mv. Ser på andre forum at det fremdeles er krav til munnbind når en går utendørs. Myndighetene kan gi bøter på opptil 20k BATH. Planlegger selv noen uker der på forsommeren. Har du fått noe inntrykk av at folk overholder kravet om bruk av munnbind utendørs. Syntes selv noe av det bedre med Bangkok er å nyte en time eller to i byens parker for litt mosjon. Ser for meg at det kan bli litt utfordring med sterk varme og munnbind ved bruk av parkene. Fint om du gir en tilbakemelding på dine erfaringer. :)

Calling, Sonictravel and travelislife like this.
  16. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293
    Nyt fridagen, reisedager, soldagen og dagen før jobben dagen ;)

17. travelislife

travelislife Will travel to my last day

Likes mottatt:
    2,708
    Bonuspoeng:
    93
    Det er så og si 100 prosent munnbind bruk både utendørs og innendørs. Ikke sett noen som har avviket fra det tror jeg hverken ute eller inne. Folk tar nå med en flaske så de drikker litt her og der og får seg en liten pause fra munnbindet. Opplever forøvrig at apotekene her selger noen fantastiske engangsmunnbind om man velger de dyrere til ca 60 baht for 5 stk altså 3 kr pr stk. Blir ikke klam og lukter ikke men prisen er jo som egyptisk bomull.

20220418_124855.jpg

18. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,576
    Bonuspoeng:
    183
    Takk det samme :)

19. Adrian E

Adrian E Turbulensjeger

Likes mottatt:
    3,499
    Bonuspoeng:
    113
    God mandag fra solkysten. Kaffekoppen er tømt og været et helt strålende. Ikke mange timene før jeg kjører til Flesland og setter kursen østover for en litt forkortet arbeidsuke.

Ha en flyvende en!

EndreD, Fly med oss, Calling and 2 others like this.
  20. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,977
    Bonuspoeng:
    293
    God mandag fra Hafjell. Her er det sesongavslutning med uvirkelige forhold og nesten ikke mennesker. De stod visst i kø på vei hjem i går.

D485CFB4-868C-42BA-B119-BE7B9F8419B1.jpeg

EndreD, Fly med oss, Bolle and 6 others like this.

Del denne siden