Ja, noen punkter sånn i all hui og hast:
- Så godt som alle var singaporeanere, og alt de gjorde var mekanisk og hastig. Jeg har ikke så mye erfaring med Finnair, men det har alltid vært en litt sjarmerende blanding av sjenerthet, effektivitet og hyggelig småprat for den som ønsker det. Det var ingenting å spore av dette mellom Singapore og Helsinki.
- Bestilling av alt drikke og alle måltider ble gjort før takeoff, så det vil si at de forventet allerede da å vite om du f.eks. vil ha kaffe til frokosten om 13 timer.
- Selvfølgelig var det mulig å bestille det du ville ha underveis, men de reagerte f.eks. aldri på mine seks trykk på calling-knappen som jeg distribuerte ut over 15 minutter. Jeg prøvde desperat å få påfyll av rødvin til maten, og det var først når jeg hadde spist ferdig at jeg fikk tak i en som løp ned midtgangen.
- Ei heller noe proaktivt påfyll av vann under matserveringen.
Jeg sitter igjen med en vissen følelse. Ville jeg reist med de igjen? Ja, men bare hvis prisen er lav nok. Så hvis du finner billetter til en grei pris, og du har lyst til å tilføye Finnair Business på lista, så gjør det, men ikke forvent service i toppsjiktet
Vis alt...