3 småbarn 2 CT 1 måned, mange leste innlegg og lite tid

Tråd i 'Bonushjelp' startet av XIII, 03. nov 2022.

1. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    355
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg prøver med egen tråd, siden det blir mange spørsmål og jeg vil ikke ta for mye plass i andre tråd.
    Jeg har lest en del i veldig mange tråder i forberedelse til CT bestilling, men nå når jeg faktisk skal gjøre det er jeg ganske forvirret.

- Vi er 2 voksne 2 barn (+1 spedbarn) som skal reise og vil gjerne i biz, har 2 CT.
    - Målet er å reise i hele januar, altså fly uke 1 og tilbake uke 5.
    - Vi kan dra hvor som helst utenfor Europa, bare at det er varmere, billigere, god mat
    - Det er første gang vi skal reise BIZ utenfor Europa og har ventet lenge på dette :)
    - Jeg kjøpte awardfares Gold nå.

Jeg har vært og prøvd mye rundt awardfares i de siste dagene. Etter anbefaling herifra så jeg at det er mange ledige biz til BOG. Men da finner jeg ingen ting mer der i fra. Hvordan gjør dere det?
    Og er det fra MAD/LHR og jeg ser på SAS.no poeng billetter, så finner de på CT telefonen og legger til? Selv om det ikke kommer opp på awardfares.

Så ser jeg mange spennende forslag av CT turer med massevis av legg, men kjønner ikke helt hvordan dere får det til.

jeg tar gjerne i mot tips.
    er en familie med 3 barn under 5 nå, så jeg har mye mindre tid og energi for å finne ut av alt dette her enn jeg hadde før. Ingen besteforeldre i nærheten så virkelig dårlig tid på å kunne finne en tur som kan gjøre familien glad etter 3 års med venting og 1 mistet CT.
    Når jeg bruker å gå window-shopping for poengreiser så virker det ofte som det er nesten lettere å finne billetter typ "neste uke/måned" enn 1 år i forkant. Så jeg håper at dette er fortsatt mulig, særlig når vi er såpass fleksible med reisemål.

2. zeala

zeala zee

Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    Hei,
    Jeg har selv småbarn (3 og 5) og har vært på flere biz turer med hele familien. Vi har vanligvis booket 1 år i for eien for å klare å oppdfive biz billetter.
    Vi skal til Curacao over jul i biz med 2 CTer.
    Det er ikke alle flyselskap som slipper 4 billetter i biz, så det kan gjøre det vanskelig.
    Med små barn så foretrekker vi å reise langt over natta. Med baby så kan du også få bassinett (egen seng), men det varierer veldig hvor store de er/aldersgrense på baby som kan være oppi der. Bassinett må også forhåndsbestilles. det er gull å ha, og har vært en must når vi har reist med baby.
    https://www.flyingwithababy.com/essential-airline-bassinet-information-chart/
    her finner du oversikt. Generelt - asiatiske (ex singapore airlines) har generelt små bassinets. Thai har grense på 6 mnd (uavhengig av str). Men vår 5 mnd gammel baby fikk så vidt plass i den - så vær obs.
    Ellers - prøv å finn long haul ruten i biz og connecting flights i eco. Da finner du nok endel/mye mer. da må du søke leg for leg. Jeg bruker findflights.com for å finne destinasjoner med star alliance til å begynne med.
    Vær obs på at sas ikke har full tilgang til alt på awardfares.
    Jeg pleier å bruke cowflights for å finne mulige reiseruter. Her kan du få opp kombinasjonsreise i både biz/eco, og mye bra filtreringsmuligheter. Vær obs på at du ikke nok ikke kan booke alt som vises her med SAS. Men som et utgangspunkt en bra mulighet til å sjekke mulige reiseruter basert på det som er tilgjengelig.
    https://www.cowtool.com/
    Greit å også sjekke de store hubene i SAS og hvor du klarer å finne 4 billetter. Og så se på fly derfra i eco evt, basert på destinasjonar fra hubben.

hvis du ikke har tid/mulighet til å lete, så kan chatflights være en mulighet. Men det koster da. men er nok greit å ha en tanke om hvor du vil.
    Vi har vært i Thailand (Thai) og Mexico (Air Canada via toronto). fokus har alltid vært på barnevennlige flyruter uten for mange legs/ventetid.
    Avianxa har et drøss med connections fra Bogota. Avianca sitt biz produkt er dessverre nesten latterlig dårlig etter de går med low cost airlines ruten visstnok, så blir nok litt nedtue når vi skal ut å fly. Men samtidig flye vi kun på natta, og så lenge vi får seng, og kidsa sover, så er alt bare velstand :D

hvis du skal reise emd baby så anbefaler jeg på det sterkeste en yoyo som reisevogn - du kommer til å takke meg senere for det :D

XIII, kiev and Jeanette like this.
  3. zeala

zeala zee

Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    Fabt forøvrig 4 biz class flights fra frankfurt til capetown 6 januar og hjem 14 februar med ethiopian airlines

4. kristiaan

kristiaan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,442
    Bonuspoeng:
    93
    LHR-BOG T/R i biz er det mye ledig, videre fra BOG til karibien stort sett også ledig de fleste dager i økonomi.

5. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    355
    Bonuspoeng:
    63
    men hvis jeg flyr feks til SJO som er i Sentral Amerika, med mellomlegg i BOG som er sør Amerika, koster det 130k (sentral amerika) eller 165k (sør amerika) poeng?

i øko fra BOG fant jeg bare i desember, ikke noe i uke 1. kanskje det kommer

6. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    130..men hysj hysj det er vel egentlig i strid med eurobonus sine regler :rolleyes:

Antakeligvis triumfer most reasonable route.

7. kristiaan

kristiaan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,442
    Bonuspoeng:
    93
    Dominikanske republikk er en fantastisk destinasjon, spesielt området Bayahibe. Skal dit for andre gang i mars.
    Ledig lhr-bog 3.jan biz, videre bog-sdq 4.jan (kun få timer venting bog)
    Ledig retur flere datoer. Bl a 27/1

8. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    355
    Bonuspoeng:
    63
    Er det noe annet enn BOG?
    Hva er de store hubene der man skal fokusere søkene sine når en ikke har konkrete mål?

9. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,339
    Bonuspoeng:
    183
    BKK

10. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Man kan også vurdere Sør-Afrika.
    Cape Town eks, leie bil og ta en rolig runde der nede. Bo på vingård med basseng vil være populært for både mor, far og barn :)
    Dere kan dra på safari og se ville pingviner på stranda.
    Besøke Kapp det gode håp som mange tror er Afrikas sydspiss og senere reise til det faktisk sydligste punktet, Kapp Agulhas.

11. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,067
    Bonuspoeng:
    183
    Sør-Afrika ja. Hadde egentlig avskrevet Cape Town etter noen mindre hyggelige opplevelser der for noen år siden, men det å bo på et fint sted GODT utenfor byen kan være lurt. Og kostnadsnivået er ikke for ille da Rand har gjort det ca like dårlig som NOK i det siste. Hmm…

Are liker dette
  12. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Ville nok ikke bodd midt i sentrum med masse unger på slep nei...

Men Sør-Afrika har jo mye å by på utover store byer med ekstrem kriminalitet og mye rasisme.
    Lei en stor bil eller to middels, så er det bare å farte rundt :)

Ri på en kamel og spis en struts i Oudtshoorn, moro for unga :)

kiev liker dette
  13. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    355
    Bonuspoeng:
    63
    biz i TAP med A330-900NEO til CUN vil være mye bed flyopplevelse enn Avianca til BOG ikke sant?

14. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293
    Til BOG og CUN vil du jo få biz sete på begge selskapene. Spørsmålet er hvor du skal videre som er barnevennlig fra BOG. Får rapporterer jo veldig skiftende på opplevelsen av TAP og service, flybytte osv. Så på det valget ville jeg sette på flytider og destinasjon i forhold til at barn og familie får er fin reise mer en sete og service ombord på langflighten.

15. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    355
    Bonuspoeng:
    63
    Ja bra poenga, og destinasjon er viktig. Tok utgangspunkt i at CUN er barnevennlig. Har dere en del gode forslag for destinasjoner videre fra BOG?
    Det blir en måned, så kanskje ikke så mye typ syden hotell i 1 uke, men litt mer med å bo lokalt også.

16. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293
    Fra CUN kan dere jo leie bil og ha en flott måned med Strand og kultur med barn.
    BOG kjenner jeg dårligere. Men Argentina burde også by på mye. Men der må dere fly mellom stedene.

17. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    355
    Bonuspoeng:
    63
    kan Argentina bakes inn i CT?

18. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,088
    Bonuspoeng:
    183
    Flere har gjort det tidligere. Finnes til og med reisebrev.

19. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293
    Det har vært mulig når j har sjekket. Men da Avianca sin ikke biz. Om du ikke finner noe via Panama.

Cartagena skal ha gode bademuligheter. Men hvor barnevennlig landet er vet ikke jeg.

20. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    355
    Bonuspoeng:
    63
    Stemmer det at flyene og biz service til sør/sentral Amerika er generelt dårligere enn til Asia feks?
    Nesten alt jeg sjekker virker litt utdatert/levere kvalitet. Uansett om det er Avianca eller TK

Og finnes det noe bra oversikt over flytype+rute og deres biz features?
    Så når jeg finner en tur på awardfares med bestemt selskap og flytype så vet jeg hva det betyr

Del denne siden