3 uker i Japan - det "ultimate" reisebrevet?

Tråd i 'Reisebrev' startet av cuivien, 11. juni 2024.

1. cuivien

cuivien Medlem

Likes mottatt:
    1,254
    Bonuspoeng:
    93
    Hæpp!
    Jeg innser at det å skulle skrive oppsummering av reisebrev samtidig med at man forsøker å jobbe 100% og samtidig flytter ikke er genialt.
    Her kommer ihvertfall en meeeeeget kort oppsummering av de øvrige aktivitetene :oops:
    (bilder legges til når jeg finner ut hvorfor iPhonen er idiot)

Nara!
    Primærformålet med denne turen var å kose rådyr. Det fikk vi definitivt til, selv om mengden slitsomme kinesiske turister var ganske enorm her også. Jeg humret imidlertid ganske kraftig da noen småbarn som løp etter baby-Bambi fikk smake egen medisin. Mor til den lille kom nemlig til unnsetning og løp/stanget ned kids'a :D
    IMG_3963.jpeg IMG_3939.jpeg IMG_3958.jpeg

Hiroshima!
    Etter flere fine dager i Kyoto var det på tide med et nytt sceneskifte, og vi tok Shinkansen ned til Hiroshima.
    Hadde booket The Knot Hiroshima, som ligger rett over gaten fra fredsparken. Ganske fornøyd med hotellet, selv om det kanskje føltes litt pretensiøst?
    https://hotel-the-knot.jp/hiroshima/en/

Uansett, vi ruslet fra hotellet bortover Heiwa-dori (fredsveien), og svingte av oppover til venstre rett etter Chuo-dori krysset. Da kommer man opp i det som litt fleipete kan kalles Hiroshimas kabukicho, hvor det er enorme mengder av spisesteder og "voksenunderholdning". Både hostess-barer, og de som rett ut reklamerer for massasje inkludert happy ending. Når man treffer på trikkelinjene igjen er man rett i nærheten av Hatchobori, hvor ting er litt mer streit igjen, inkludert department stores osv.
    Vi var imidlertid mest interessert i en liten craft beer sjappe som ikke fantes på noe kart, men som virket som å ha vært en enkelt garasjeplass som plutselig fungerte som pub.
    Fikk testet et par lokale brygg, og tok med en ruslepils. Det var vaaaarmt i Hiroshima.

Neste stopp var Shukkeien, en tradisjonell japansk hage som er overraskende bra til tross for å egentlig ikke okkupere så fryktelig mye plass i sentrum :D
    https://en.japantravel.com/places/hiroshima/shukkeien-garden/150

IMG_3980.jpeg IMG_3986.jpeg

Siste aktivitet for dagen skulle egentlig vært Hiroshima castle, men rakk akkurat ikke å slippe inn i borgen da de stengte 17. Mulig vi brukte 10 min for lenge på pub'en. Helt greit. Det finnes andre borger som er minst like interessante å titte på.
    IMG_3992.jpeg

Tilbake på hotellet ble det en liten dusj, og så ut for å spise okonomiyaki :D
    Hvor spiser man dette? お好み村 selvfølgelig, en egen bygning som har 15+ ulike steder dedikert til disse smakfulle "pannekakene".
    IMG_3997.jpeg IMG_3996.jpeg

Fant også noen «små» flasker med lokal whisky. Disse vinner ikke noen priser for å si det sånn, erfaring fra tidligere er at Nikka black egner seg bedre til avfetting av bil enn innvortes bruk
    IMG_4002.jpeg

Neste dag var det atommuseet.
    Jeg har vært der før, men runde 2 var et like stort slag i fjeset og sjelen som første gang...
    Helt jævlig å gå rundt der og se, men anbefales på det sterkeste

Last edited: 15. juli 2024
  2. cuivien

cuivien Medlem

Likes mottatt:
    1,254
    Bonuspoeng:
    93
    Osaka
    IMG_4025[1].JPG
    Bodde strategisk plassert rett ved en skulptur av en feit dame.

Etter å ha brukt 3 timer på atommuseet og 2 timer på toget opp igjen til Osaka, var det rett ut igjen for å se litt kaos i positiv forstand.
    IMG_4032[1].JPG IMG_4034[1].JPG

Det var neeeeeesten bittelitt kjølig ute den dagen pga regnet, så vi gikk for en helt nydelig bolle ramen hos Bokkoshi rett i nærheten av Dotonbori og elven.
    (bilde ovenfor ikke tatt av meg).
    Det ser megashabby ut både utenfor og inne, men noe av det beste jeg har fått servert av denne type nudler!
    IMG_4035[1].JPG

Rundet av runden ute med et filosofisk spørsmål...
    IMG_4047[1].JPG

Etter en hvil var det på tide med mer mat, mer yakiniku!
    Denne gangen gikk vi for Yakiniku Tajima, som spesialiserer seg på Miyazaki Beef. Dette er en egen stamme med kveg, som konkurrerer med Kobe om å være Japans beste. Hvis man stopper i Osaka er dette virkelig å anbefale, da de har en spis-så-mye-du-vil variant som vi virkelig gikk all in på!

IMG_4066[1].JPG IMG_4067[1].JPG

Del denne siden