34 000 Norwegian kunder får ikke full erstatning ....

Tråd i 'Norwegian Reward' startet av Eddie47, 11. mars 2021.

  1. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,902
    Likes mottatt:
    5,672
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, dette ser ut til å være landingsiden man havner på etter å ha fulgt den personlige lenken som ble sendt ut på epost.
     
  2. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,343
    Bonuspoeng:
    183
  3. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,567
    Likes mottatt:
    6,545
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, så du vil satse 60000 på å kanskje få igjen noen tusenlapper?
     
  4. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det er nok riktig. Det jeg reagerer på i posten din er ordet "bare". For de aller fleste av oss så tror jeg at det ikke er "bare" å legge ut 60 lapper. For at en konkursbegjæring skal komme i betraktning så skal du også dokumentere at du har prøvd andre måter å inndrive kravet på, inklusive inkasso.
    Nå er vel situasjonen til Norwegian slik at det er faktisk ikke 100% sikkert at selskapet overlever, så du vil jo løpe en risiko for at du ikke får de 60.000 tilbake. Trolig en liten risiko, men dog en risiko. Om selskapet ikke overlever så får du neppe dekket ditt uprioriterte krav på 60.000 fra boet.

    Poenget mitt er bare kort oppsummert at dette neppe er noen enkel prosess, som du framstiller det som

    PS! Legg også til det faktum at selskapet er under konkursbeskyttelse og kan dermed ikke plukke ut enkeltkreditorer og betale disse (og så kan man jo i tillegg anta at konkursbeskyttelse betyr at DU faktisk ikke har anledning til å rette en konkursbegjæring mot selskapet, men dette skal jeg innrømme at jeg vet lite om)
     
    milehigh and OttoL like this.

Del denne siden