365 dager på hotell i Europa

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av PetterX, 17. juni 2024.

  1. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg vurderer å bytte arbeidsplass og før ny kontrakt utarbeides må jeg ta stilling til boligsituasjon det første året. Dette innebærer å leie ut min egen leilighet for å bo hotell i Europa på full tid, hvor meningen er å bevege meg mellom europeiske storbyer med bil.

    Spørsmålet blir da hvilke hotellkjeder jeg bør kikke nærmere på for makse ut bonusprogrammene?

    Det viktigste for meg er å få ned pris pr. natt fremfor oppgraderinger av rom og fasiliteter. Har forsøkt sette meg inn i enkelte hotellkjeder og hva de har å tilby men synes det er uoversiktlig. Jeg har tidligere benyttet leilighetsleie på mine reiser og har liten erfaring med hotellkjeder, men i denne stillingen vil det være mer praktisk med hotell.

    Det blir ikke mer enn tretti sammenhengende netter på samme hotell så "langtidsavtaler" er ikke mulig annet enn innenfor samme kjede. Jeg ønsker primært ikke mat inkludert men frokost kan være ok.

    Kan et alternativ være å heller se på hva man kan oppnå av "bonus" via bookingsider?

    (Sier nei takk til budsjetthoteller og sovesaler).
     
  2. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    680
    Likes mottatt:
    3,386
    Bonuspoeng:
    93
    Accor er vel den kjeden med flest hoteller i Europa. Her har du spekteret fra Sofitel til budsjett hotellene som Ibis. Pullman (del av Accor) hotellene er etter min erfaring rimelig bra i Europa. Til tross for at prisene stort sett har doblet seg etter covid bør det være mulig å få rom på Pullman hoteller i flere Europeiske byer for rundt 100 = 150 euro (Ibis 75 euro). Sofitel ligger fort på min 300 euro. Etter 60 netter har du toppstaus hos Accor og har tilgang til clublounge hos Pullmann og Sofitel selv ved kjøp av rimeligste rom. Du vil nok også stort sett oppleve å få gratis oppgradering til større og bedre rom. Uansett er du da sikret gratis frokost om ikke hotellet har lounge. Hilton systemet er ikke i nærheten av å ha så mange hoteller i Europa. Bonuspoengene bør kunne gi deg hver 8 natt gratis. Poengene kan også brukes som delbetaling. Du frykter ikke å bli lei av hotellfrokoster ved gjennomføring av et slikt prosjekt :) Ellers vil det nok lønne seg å sende e-post direkte til aktuelt hotell ved lengre opphold for å få en spesialpris. Accor kjører også med jevne mellomrom store kampanjer hvor du fort kan få en rabatt på 25%.
     
    Last edited: 17. juni 2024
    Stuttfeiten, btm and PetterX like this.
  3. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Takk, bra tips! Ang. oppgradering av rom, vet du om noen hotellkjeder er kjent for å ha balkonger? Dette er noe jeg synes er deilig å ha. Ellers kommer mine opphold til å bli mest i Tyskland og østover mot Baltikum, og da finnes muligens noen andre kjeder som kanskje er mer egnet enn franske Accor?

    Jeg liker hotellfrokost, men har ofte dårlig tid om morran, og jeg blir tykk!
     
    watchaddicted liker dette
  4. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    680
    Likes mottatt:
    3,386
    Bonuspoeng:
    93
    Det er vel veldig varierende hvilke «City hoteller/kjeder» som har balkong. Ofte er vel dette fort uansett dyrere rom. Dersom du oppnår status i et hotellprogram kan du jo ofte bli gratis oppgradert. Tyskland har bra med Accor hoteller. Accor har vel over 10 brand. Kanskje vil det for de baltiske landene bare lønne seg og kjøpe direkte fra søkemotor. Lykke til med prosjektet :)
     
    PetterX liker dette
  5. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,417
    Likes mottatt:
    18,399
    Bonuspoeng:
    183
    I know what you mean and I feel your pain.

    Eg syns Accor-forslaget er bra, eg har sjølv begrensa erfaring med kjeda, men har hatt eit par fine opphold og strålande service på Ibis i Tyskland.

    Einaste erfaringsbaserte tipset eg kan gje er å ligge langt unna Radisson.

    Og så håpar vi på ein føljetong av hotellrewievs :)
     
    Wiolenze and watchaddicted like this.
  6. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Hvorfor ikke Radisson?

    Jeg har tenkt å benytte meg av mer enn en kjede og Radisson står på listen foreløpig.
     
  7. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,127
    Likes mottatt:
    114,515
    Bonuspoeng:
    350
    Radisson er kjipe med feks inkludert frokost. Dette gis kun til VIP, og da må du bo mange netter.....
     
  8. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,403
    Likes mottatt:
    3,337
    Bonuspoeng:
    113
    Det passer jo perfekt siden han spesifikt ikke vil ha frokost inkludert.
     
  9. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    739
    Likes mottatt:
    3,882
    Bonuspoeng:
    93
  10. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,384
    Likes mottatt:
    4,207
    Bonuspoeng:
    113
    Er fan av IHG, de har mange hotell i forskjellige prisklasser.

    Av nysgjerrighet, hva slags jobb er det snakk om?
     
  11. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Om jeg kikker på programmene til IHG, Radisson og Accor ser det ut som om jeg får flest gratisnetter ut av programmet til IHG, deretter Accor. Radisson ser ut til å havne på bunnen av disse tre.

    Synes det er vanskelig å sette seg inn i hva jeg får ut av dette, men er det noen som er uenig i min vurdering så langt?
     
  12. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    1,041
    Likes mottatt:
    7,062
    Bonuspoeng:
    183
    Du bør velge noe hvor du også sparer penger på hotellprisen i form av kick-back ved å gå via portal. Det avhenger av hva man ønsker kick-back i form av (penger eller bonuspoeng). Radisson gir 7% til viatrumf. IHG gir greit med Avios hvis man går via eAvios løsningen til BA. Accor vet jeg ikke hvem man kan få kick-back fra.
     
  13. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,560
    Likes mottatt:
    30,513
    Bonuspoeng:
    183
    Ville valgt IHG, selv uten status. Du kommer fort nok til diamant
     
  14. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,174
    Likes mottatt:
    8,056
    Bonuspoeng:
    183
    Hva slags budsjett legger du deg på? Det er jo også et relativt sentralt poeng. Og hvilken forutsigbarhet har du på plassering og lengde på opphold? Kan du planlegge alt/mye i forkant?

    Jeg ville funnet en passende kjede og lagd en shortlist på aktuelle hoteller i de ulike byene, tatt kontakt med sentralt salgskontor og bedt om en totalpakke som inneholder opphold på alle og med nødvendig grad a fleksibilitet. Tipper det fort kan gi litt annerledes priser enn om du går direkte til hotellene eller bare booker på egenhånd.
     

Del denne siden