Etter å ha vært delvis aktivt medlem på dette forumet i en del år nå, så er det kanskje på tide at jeg prøver meg på mitt første reisebrev. Jeg har en tendens til å logge av når jeg er på ferie, så lover ingenting om hvor flink jeg er til å oppdatere. Har nettopp sjekket inn på Radisson på OSL. Det tok tid, helt latterlig lang kø i resepsjonen og den gikk sakte. Jeg prøvde først å sjekke inn på automatene der, men den hang seg helt opp i at fakturaadressen min visstnok ikke var fullstendig og det var umulig å få endret på den. Nå venter jeg på at eldste dattera skal komme. Hun er ferdig på jobb om et kvarter, og må hjemom først og hente sakene sine før hun kommer seg avgårde hit. Vekkerklokka begynner å plage oss 03.30. Vi skal ta det første flyet fra OSL i morgen tidlig, og med været som er meldt så er jeg litt spent på om vi kommer oss avgårde sånn noenlunde i rute. Vi har en times mellomlanding i Munchen, og jeg vil virkelig ikke oppleve tilsvarende som andre reisebrev her tidligere i år. Utsikten fra hotellet:
Dagens første flight er Lufthansa 2457 til München. Altfor tidlig til at SAS-loungen har åpnet, så det ble en baguett med kyllingfilet til vesla til 141,- Det er sånn det er for ikke bonusjegere, altså.
Boarding skulle ha begynt for ett kvarter siden, men lite skjer her annet enn gjentatte beskjeder om at det ikke er lov med mer enn en håndbagasje. Dette kan bli en tight connection.
Nå sier kapteinen at siden det er underkjølt regn så har de ikke lov å ta av før været blir bedre. Deicing vil ikke hjelpe, da blir vi stående her.
Huff. Ser at et par maskiner har takset ut til deice, så kanskje håp om snarlig bedring? Her er vi busset til en innenlandsgate og venter på å borde til CPH. Heldigvis litt for mange timer der før SK935 i ettermiddag.
Ser mange andre fly tar av, inkludert SAS, Air france og KLM, men begge lufthansaflyene står fremdeles.
Ingen som har kommet seg i lufta enda, men er stadig fly som lander så forholdene kan ikke være *så* ille?
Jeg sitter i fly på vei til Oslo. Vi har fått beskjed om at vi ikke kan lande på OSL pga værforhold og må vente med å ta av til om tidligst 55 min etter oppsatt avgangstid. Vi ble pushet fra gate for en halvtime siden. (Edit: ikke får lande)