5 leg i Plus (flex) fra TRF billigst mulig (MR)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av indahla, 11. mars 2021.

1. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,549
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har nettopp bestilt TRD-OSL-ALF og retur i mai. 9 914kr for to personer. Har sjekket flere innenriksruter, og det virker som alle pluss legs er ca 1250kr per leg, uavhengig av hvor man flyr.
    Likevel mener jeg at 5000kr for å beholde gull ut 2022 (for min del) er verdt det, de andre poeng kommer fra Amex og MC.

2. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,220
    Bonuspoeng:
    183
    TRD-ALF med WF, 3900 i flex, 3000 EBP (+kampanje) 1 pax. 3t10m reisetid.

3. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,618
    Bonuspoeng:
    183
    TRD-TRF med flybytte i Bergen, får man for under 3500 i Juni
    Screenshot from 2021-03-13 12-25-47.png

4. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Bare for å dobbeltsjekke. Jeg ser at en reise i SAS Plus en vei i Norge i klasse S gir 750 poeng. Jeg er gullmedlem så da får jeg 25% ekstra. Dette skulle da bli 938 statuspoeng? Nå har SAS kampanjen med 4* statuspoengene. Blir det da 974*4=3896 statuspoeng som bonus(status)? Legges disse 3896 poengene til de opprinnelige 974 statuspoengene slin at en tur i Plus (S) gir 4870 statuspoeng samt 974 Ekstrapoeng en vei?

Jeg har en tur fra Nord Norge til Oslo i Juni i klasse (S) og hvis denne turen gir 4870 statuspoeng hadde det vært flott. Jeg får jo 52000 statuspoeng hvert år så da er jeg oppe i 56870 statuspoeng og mangler 33130 statuspoeng for Diamant. Nå har jeg jo aldri tenkt på å gå får Diamant, siden jeg legger pengene på å fornye BA gullkortet. Men nå har BA forlenget gullkortet et år til og siden SAS har kampanje nå så hadde det vært gøy å ha Diamant en gang på SAS:)

Så hvis det jeg skriver over stemmer så kan jeg da enten fly 7 turer i SAS Plus (S) eller 7 turer med Widerøe for å få Diamant? Da får jeg totalt 34090 statuspoeng etter mine beregninger. Hvordan sikrer jeg at jeg flyr i riktig klasse på Widerøe? Har SAS og WF samme klasser så S på SAS er S på WF?

Er jo selvsagt ingen mening med å gjøre dette. Kommer heller ikke til å gjøre det hvis myndighetene fortsatt fraråder reiser innenlands. Men kanskje i juni er det en mulighet med vaksiner og en forsiktig gjenåpning.

5. steve0

steve0 EBD

Likes mottatt:
    2,036
    Bonuspoeng:
    93
    Du får firedoblet statusgivende poengene, ikke femdoblet. Så en flight innenriks i Plus (S), med gull/diamantbonus på 25%, gir 3750 poeng som teller mot status (750 * 1.25 * 4). På kontoen tikker det da inn 938 poeng (750 * 1.25) som kan brukes igjen (ekstrapoeng).

Forklart på en annen måte: du får grunnpoeng som vanlig, og i tillegg får du 3x grunnpoengene som statuspoeng.

https://www.sas.no/eurobonus/tilbud/hoyere-statusopptjening/

TravelManBiz liker dette
  6. thrain

thrain Medlem

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg har "kvalifiserende periode" som slutter 31. mars. (og ønsker å ha poeng i neste periode). Om jeg bestiller nå: kommer poengene med en gang, eller er det flygningstidspunktet som gjelder?

7. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,987
    Bonuspoeng:
    293
    Poengene kommer etter du har flydd.

thrain liker dette
  8. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293
    Poengene kommer oftest inn på konto i løpet av noen dager etter gjennomført flyvning. Så det er flytidspunktet som gjelder. Flyr du feks dagen før ny kvalifiseriangsperiode men poengene kommer ikke inn før dagen etter på konto vil poengene gjelder for gammel periode.

Så du kan bestille nå, og reise i perioden med økt statusgivende poeng.

thrain liker dette
  9. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    355
    Bonuspoeng:
    63
    noob spørsmål.. perioden min slutter 31.mai. hvis jeg oppnår gull før det så har jeg gull frem til april 2022?
    da er det bedre å fly rett etter perioden begynner for da blir det ca. 2år med ny status? men har ikke mulighet å fly i juni :oops:

10. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,385
    Bonuspoeng:
    113
    Ja og ja.

11. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,145
    Bonuspoeng:
    183
    Hva er beste måte å "bygge" en reise med WF selv?

Synes nettsiden deres er brukervennlig, men virker som den sperrer for litt avanserte routinger (les: MR, haha).

Feks TRF-BGO-TRD-BGO-TOS-BGO-TRF ville gitt 750 x 1,25 gullboost x 4 bonus x 6 legs = 22500 poeng, som tilfeldigvis er det jeg trenger for diamant :D

Og om man har dårlig tid er det selvagt mulig å gjøre BGO-TOS-BGO leggen kortere ved å velge andre steder nærmere BGO.

12. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,220
    Bonuspoeng:
    183
    BergHansen er vel det «proffene» bruker. Der finner du mye rart, personlig synes jeg det er greit å finne «riktig» legs, men rotete når det skal prissettes

13. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,145
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for tips! Som søkemotor virker den god, ja.

Har ikke gått videre og forsøkt å bestille derfra, men sliter med å kunne sette opp ruter som går via et tredje sted på veien til en destinasjon (og tilsvarende retur)

Mulig de tenker at normale mennesker ikke har lyst på 2 mellomlandinger på veien mellom Oslo og Tromsø??? ;)

14. steve0

steve0 EBD

Likes mottatt:
    2,036
    Bonuspoeng:
    93
    Nja... Det er tilsynelatende også lagt inn noe i prisingen som gjør at alt av ruter som har mer enn 1 mellomlanding er forholdsvis ganske dyrt. Har funnet flere ruter der det er billigere å booke to separate billetter (med Oslo som mellompunkt) enn å booke gjennomgående med to stopp.
    Berg-Hansen (sist jeg sjekket) gir også kun valg mellom økonomi og full-flex, man får tilsynelatende ikke tak i 'vanlig flex'.

15. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,145
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for tipset! Det virker som du har rett på endel ruter, men bare delvis.

Jeg fikk feks (hos wideroe.no) opp en ganske pervers routing TRF-SVG-BGO-TRD da jeg ba om en billett til TRD. Ca 3000kr i flex èn vei.

Siden mønsteret hos WF ellers er ca 1200 kr/leg i flex, så er ikke dette en vill pris. Og nettopp noe slikt jeg ser etter :)

steve0 liker dette
  16. steve0

steve0 EBD

Likes mottatt:
    2,036
    Bonuspoeng:
    93
    Om det er pris per leg som gjelder, og ikke flest mulig legs på 1 dag, og man tar utgangspunkt i TRF, så finnes det feks TRF-BGO-BOO til 1750 (875/leg) og TRF-BGO-TOS til 1598 (799/leg). Ser ut som om man må holde seg til de 'store' flyplassene ;)

tobeornot999 liker dette
  17. steve0

steve0 EBD

Likes mottatt:
    2,036
    Bonuspoeng:
    93
    Samtidig er sjansen for at du blir ombooket til et direktefly borte, fordi det ikke går direktefly fra Torp til Bodø/Tromsø :D I motstilling til Torp-Trondheim (som går flere ganger dagen).

tobeornot999 liker dette

Del denne siden