8 dager, 7 widebody, 6 bookinger, 5 flyselskaper

Tråd i 'Reisebrev' startet av Flymunda, 18. febr 2024.

  1. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    1,099
    Likes mottatt:
    7,308
    Bonuspoeng:
    183
    BKK-DOH var svært bra. Spiste et ekstremt mørt stykke okse. Det er to som passer på deg. En "vanlig" CA og en form for sjef for seksjonen. På alle fire flygningene har sjefen vært klart hakket over. Alle er bra, men på energi, alltid riktig smil og kommentar og flyt, så er det tydeligvis ikke tilfeldig hvem som avanserer hos Qatar. Hos andre er det tidvis motsatt hvor den eldre er den minst livsglade, men i et flyselskap som kanskje ikke er basert på ansenitet, men skill, så blir det kanskje annerledes. Noen yngre CA virker nesten litt redde. Da har arbeidsgiver feilet.

    Jeg har ikke noe forhold til ny og gammel DOH. Gammel er også ganske nytt. Men etter hva jeg har forstått er C-gates som kalles nord relativt nyåpnet. Apropos BER, så går det menneskelig brannvakter rundt der. Jeg ankom til sør og gikk til platinum-loungen der og hang der noen timer, og beveget meg så til Nord etterhvert. På Nord må platinum (altså Emerald, "diamanter") akseptere å henge med gull (sapphire). I Sør er man i etasjen over. Ellers så har nord stikkontakter som passer også for norske to-pins, i motsetning til i sør hvor det bare passer med engelske flate tre-pins.

    DOH har kastet seg på regnskogbølgen.
    IMG_1538.jpeg
    Og satelitten på Bangkok.
    IMG_1530.jpeg
    Ikke så mye å si noe flighten til AMS. Dine on demand fungerer fint ved at jeg ønsket å sove først og så plukket fra middagsrettene. Igjen kommer maten litt før man egentlig har avtalt, selv om jeg nå ba om mat 2,5 t før landing.

    Tunfisk tartar.
    IMG_1541.jpeg
    Lobster termidor som var veldig bra.
    IMG_1542.jpeg
    En litt udefinerbart dessert.
    IMG_1543.jpeg
     
    Kristian, Spielhaug, kjeeli and 17 others like this.

Del denne siden