A Norwegian trip to Buenos Aires and beyond

Tråd i 'Reisebrev' startet av TElg78, 13. sept 2019.

  1. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen. Bare 6 dager igjen, før jeg drar til Buenos Aires med Norwegian. Tenker å komme litt med bilder og info fra Premium turen - self om det er Eco til London.

    Og i tilleg skal jeg prøve Norwegian Argentina på tilbaketuren fra Iguazu (Lantam oppover). Jeg følte det var nødvendig med en 2050 km dagstur for å se noe annet enn storbyen. Skulle ha sjekket været... kommer til å smelte.^^
     
  2. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,648
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Riktig god tur :)
     
    TElg78 liker dette
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,514
    Bonuspoeng:
    293
    Det gledes til rapporten :)
     
    TElg78 liker dette
  4. Bonusolsen

    Bonusolsen Medlem

    Innlegg:
    170
    Likes mottatt:
    614
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg kom akkurat fra Iguazu i går og da var det bare 18 grader og regn. Dagen før var det 33 grader og overskyet, så ikke sikkert du smelter.

    Når det gjelder Iguazu, så regner jeg med at du besøker argentinsk side? Ta med deg gode sko og bruk beina fremfor å bruke toget i parken. Dette toget går ekstremt sakte og kun en gang i halvtimen. Mye bortkastet tid på venting der altså!

    Men kun en dagstur altså?
     
    TElg78 and tom_gunnar like this.
  5. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Dette blir spennende. Riktig god tur:)
     
    TElg78 liker dette
  6. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Dette skal bli gøy å følge med på, riktig god tur :)
     
    TElg78 liker dette
  7. morradi

    morradi Senior Medlem

    Innlegg:
    510
    Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    God tur! Buenos Aires og Iguazu er alltid bra!
     
    Last edited: 13. sept 2019
    TElg78 liker dette
  8. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    93
    Spennende :)
     
    TElg78 liker dette
  9. henrikvd

    henrikvd Aktivt Medlem

    Innlegg:
    302
    Likes mottatt:
    628
    Bonuspoeng:
    93
    Med den tittelen trodde jeg et lite øyeblikk du var på vei til USH, men det blir nok en fin tur selv om ikke flyr helt syd .

    Er det ingen som har prøvd seg på LYR-OSL-LGW-EZE-USH med Norwegian enda?
     
    TElg78, RoadKing and tom_gunnar like this.
  10. tom_gunnar

    tom_gunnar Medlem

    Innlegg:
    124
    Likes mottatt:
    100
    Bonuspoeng:
    43
    Den høres spennende ut da! ;)
     
  11. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for tipset. Jeg er der bare på en dagstur og har leiebil fra IGR for å komme meg ditt. Har bare 9 timer, så bare den Argentinske siden.
    Trodde det beste er å dra til nedre delen av området, der brygga går langt inn i elva. Har du erfaring med båtturer der? Skal i hvert fall ta med noe for å skifte, i tilfelle det blir for varmt. ;)
     
    Eddie47 liker dette
  12. Bonusolsen

    Bonusolsen Medlem

    Innlegg:
    170
    Likes mottatt:
    614
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde totalt tre dager i området, men brukte kun en halv dag i fossen, dvs maks fire timer. Jeg tok toget opp til det øvre utsiktspunktet og fikk se fossen ovenfra (tilsvarende som fra brasiliansk side). Deretter gikk jeg den såkalte lower circuit som ga meg helt sinnsyke vinkler til fossen og utsikten ble mer spektakulær rundt hver sving!

    Vi tok ikke båten ut til det våteste, dette kostet ca 500 kr per person, men du blir våt om du gjør det! Det skulle egentlig følge med en båtbillett på den generelle inngangsbilletten, men den båten så jeg aldri noe til.

    Flyplassen ligger maks 10 km unna fossen og er således en enkel kjøretur!

    PS: jeg er i Buenos Aires når jeg skriver dette: jeg vil virkelig anbefale Deznivel i San Telmo for en magisk restaurantopplevelse. Vi betalte ca totalt 600 kroner og det dekket fire glass vin og to porsjoner av verdens mørkeste biff! Du kommer ikke til å angre!
     
    TElg78 and Avixlo like this.
  13. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Tror jegholder meg unna båtturen.^^ Skal tørke før jeg tar Norwegian tilbake :D

    Så 300 kr/pers for biff og 2 glass vin... det kalles vel for øvre prisklasse i Argentina :) Skal sjekke det ut når jeg er der. :)
     
  14. flyhigh

    flyhigh Aktivt Medlem

    Innlegg:
    407
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Det vil jeg kalle å spille russisk rulett. Vil ikke ta sjansen på å sitte Kjosfast i Ushuaia.
     
  15. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Dagen har kommet. Det ble avgabg fra Molde til en human tid. 9:45. Da unngår man drosjemafiaen og betaler 37 kr for bussen.

    20190919_091324.jpg

    Standard B737-800 - LN-NGV. Plass 12 A. kort tur på 45 minutter. Det er OK med beinplass på flyet selv for en stor person, noe som jeg liker. Midtsete ledig.

    20190919_093052.jpg

    Problemet i Oslo er at jeg har 8 timer overgang. Vurderte først tur til byen, men siden BaneNor har problemer (igjen/fortsatt) brukte jeg penger på flyplassen. Wagamama - første gang jeg spiste Ramen. Fikk to serveringer siden de til tross for min bestilling bruke koriander - og den såpesmaken få meg til å miste matlysten. Men det var godt mat. Bihulene er i hvert fall frie. :)

    20190919_114942.jpg

    Så var det Norwegian Fast Track for første gang. Ingen der, men det var ingen på vanlig Security heller. Igjen alt for mye elektronikk.

    20190919_124140.jpg

    Men må jo filme for YouTune kanalen. ;) DJI Osmå Pocket fikk ny mount for feriene... Fungerer utmerket og hendene er frie.

    20190919_130054.jpg

    Ser at Oslo utvider Non Schengen. Kanskje bør de hjelpe med BER - verdens eneste null utslipp flyplass.Nå er det bare 1 time til boarding til LGW. Drepte tiden med spill og litt hobby arbeid. Love Audibel lydbøker. :) Men maten er alt for dyrt for kvaliteten man får på OSL...

    Leg 2 kommer snart. :)
     

    Attached Files:

    Calling, jgroneng, pgaa and 15 others like this.
  16. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Med så lang ventetid i Oslo og uten status så hadde jeg nok betalt meg inn i loungen ja. Men, god tur videre!
     
    KristianR and TElg78 like this.
  17. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for at du deler. 8 timer på OSL høres døden ut, men den som venter på noe godt osv :)

    Hvorfor det?
     
    TElg78 liker dette
  18. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Update:

    Flyet til London har ødelagt windrute på cockpiten... de fant et nytt fly så nå må jeg håpe at 70 minutter er nok i Gatwick hvis flyet er on time nå... men lettere å komme seg videre fra London enn Oslo.

    Trodde det var boe fishy mår en teknikefør brukte lommelykt på vindruten og crewet marschere tilbake
     
    Last edited: 19. sept 2019
    Calling, jgroneng, drsyk and 3 others like this.
  19. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan gikk det videre?
     
  20. Kaare_Lars

    Kaare_Lars Medlem

    Innlegg:
    165
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Er det sant som som det hevdes av mange her inne at DY Premium er like bra som LH Biz eller F ??
     

Del denne siden