A380 er byttet med 773 på TG921 FRA-BKK

Tråd i 'Bonushjelp' startet av TrondTK, 01. jan 2018.

1. TrondTK

TrondTK Nytt Medlem

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Hei
    Jeg har brukt en companion-ticket på førsteklassebilletter til Sydney i juli. Vi skal fly med Thai fra FRA-BKK-SYD t/r. Nå har jeg fått beskjed om at flyet på det ene strekket, FRA-BKK og BKK-FRA, er byttet fra 380 til 777, som ikke har første klasse, og vi har blitt flyttet til business. Jeg har funnet nye F-billetter med Asiana via ICN til BKK. Det blir jo da et flystrekke til. Er det verdt å bytte, eller skal jeg gå for business og ikke første klasse ned til BKK? Jeg har jo F-billetter videre til Sydney, og har god til til å bruke loungen i BKK.

Når tiden nærmer seg vil jeg uansett prøve å bestille Lufthansa F-klasse fra Frankfurt til Bangkok. Er det noen som har greid å få tak i slike? Tar imot tips med stor takk :)

2. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,147
    Bonuspoeng:
    293
    Har ikke så mye innputt på vurderingen av produktene du vurderer. Men hvis du først drar av ekstra poeng for å fly F ville jeg hvis jeg var deg booket meg inn på Asiana forutsatt at du får det/de ekstra leggene. Alternativt går du får 1 strekke i Thai hvis det utløser tilgang til deres 1 klasse lounge feks når du kommer tilbake fra Sydney.
    Også ville jeg fortsatt med planen om å booke Lufthansa 2 uker før.
    Med tanke på antall rapporter fra LH-F her inne så er det tydelig at billettene er der.

TrondTK liker dette
  3. CB1

CB1 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    667
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tror ikke LH slipper så mange F billetter på strekket FRA-BKK, de gjorde i alle fall ikke det i desember når jeg holdt øye med det. Enklere hvis du er åpen for å ta turen via Kina eller Japan, eventuelt Hong Kong.

TrondTK liker dette
  4. Ruby

Ruby Super-veteran

Likes mottatt:
    8,248
    Bonuspoeng:
    183
    Bytt til OZ.
    Fra mitt ståsted er det en no-brainer. (Har flydd både TG F, TG Biz og OZ F)

TrondTK liker dette
  5. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,962
    Bonuspoeng:
    293
    FRA-ICN-BKK-SYD er to stopp i transittsone, det går nok ikke.

TrondTK liker dette
  6. Edin

Edin Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    748
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg kom i samme situasjon med flybytte hos TG i mai 2018. Jeg har byttet til TG925 MUC-BKK samme dag med en B744, denne har F-kabin og er verdt å sjekke på din tur til Sydney, da den ankommer BKK ca. 30 minutter før flighten fra FRA.

TrondTK liker dette
  7. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,031
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke noe å tenke på om det lar seg gjøre! En mulighet her er som andre over sier å fly til PEK, PVG eller lignende med LH F. Air China bruker å slippe mye i F så det er en mulighet videre med tanke på begrensningen på ett stopp i transittsone.
    God tur og del gjerne litt fra reisen med oss. Husk masse bilder:):p:cool:

TrondTK liker dette
  8. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,555
    Bonuspoeng:
    113
    LH flyr ikke F på FRA-BKK sommerhalvåret. Så ville gått for Asiana og da ev bytte til LH på utreise PEK/PVG/SIN 14 dager før.

Det har ellers vært nevnt noen rykter fra agenter om at de kommer til å gå bort fra soneinndeling, men har foreløpig ikke sett noen endringer. Kan uansett være greit å ha i bakhodet om dere skal endre nærmere avreise.

TrondTK liker dette
  9. Reidar

Reidar Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    OZ beats them all !! Hands down :D

Litt/mye ? Fordi jeg er gutt..

TrondTK and bighc like this.
  10. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Har vært flere eksempler på bookinger som går på tvers av de tidligere strengt regulerte soneregler..

TrondTK liker dette
  11. TrondTK

TrondTK Nytt Medlem

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg fikk byttet til F-klasse BKK-CDG på returen, så da har vi loungen i BKK på returen også;)

12. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,555
    Bonuspoeng:
    113
    Poenget var vel at dette er noe som praktiseres vilkårlig av agenter, og er mer unntaket enn regelen foreløpig.

For eksempel så vet jeg at du og flere andre har fått innvilget 9 legs. På mine siste to ulike CT bookinger har dette blitt nektet uansett agentroulette og mange telefoner. Jeg følger også svenske forum som har fått igjennom 10. Så dette er ikke noen etablert praksis dessverre, men mer unntak, det samme som de sonene.

Darkcho and TrondTK like this.
  13. TrondTK

TrondTK Nytt Medlem

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for tipset om å reise via Japan. Jeg har søkt mye på F-klasse fra FRA til BKK uten å funnet noe, når jeg søker til Japan og Kina dukker det opp mye. :)

14. TrondTK

TrondTK Nytt Medlem

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg valgte å ikke bytte til F-klasse med Asiana til ICN, da det ser ut til å være flere muligheter andre steder, f.eks. Tokyo eller Singapore med LH. Jeg spurte agenten hos SAS om to stopp i transitsonen og det var ikke noe problem - sa han ihvertfall.

Upsaker liker dette
  15. TrondTK

TrondTK Nytt Medlem

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Det var ikke noe ledig fra MUC, men takk for tipset :)

16. TrondTK

TrondTK Nytt Medlem

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Det blir vanskelig med Air China da de ikke har F-klasse til Sydney ;) Skal legge ut bilder da ;)

watchaddicted liker dette
  17. TrondTK

TrondTK Nytt Medlem

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg ringte Tallinn i dag. Der sa de at det ikke var noe problem med to stopp i transitsone. F.eks var OSL-FRA-SIN-BKK.SYD helt greit. Jeg har SYD-BKK-CDG-OSL på vei hjem og får dermed 8 strekninger som han trodde var det maksimale.

Insomnia4u and watchaddicted like this.
  18. TrondTK

TrondTK Nytt Medlem

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Noe som var rart da jeg ringte i dag var at han ikke fant CDG-OSL med SAS i plus-klasse selv om jeg fant det både i KVS-Tool og på SAS sine sider. Fikk derfor ren økonomiklasse på det siste strekket. Jeg prøver å gjøre noe med den senere ;)

19. TrondTK

TrondTK Nytt Medlem

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Reisen ser foreløpig slik ut:
    OSL-FRA LH Business
    FRA-BKK TG Business
    BKK-SYD TG First

SYD-BKK TG First
    BKK-CDG TG First
    CDG-OSL SK Økonomi !!

Må si meg ganske fornøyd med dette. Har hatt Amex i litt over to år nå, og har allerede hatt en t/r på business til USA. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke startet med dette før ;)

Xflipper, watchaddicted, Edin and 3 others like this.
  20. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,031
    Bonuspoeng:
    113
    Like greit.. Air China har jo et noe frynsete rykte når det kommer til service i premiumkabiner:rolleyes:

TrondTK liker dette

Del denne siden