Hei Jeg har brukt en companion-ticket på førsteklassebilletter til Sydney i juli. Vi skal fly med Thai fra FRA-BKK-SYD t/r. Nå har jeg fått beskjed om at flyet på det ene strekket, FRA-BKK og BKK-FRA, er byttet fra 380 til 777, som ikke har første klasse, og vi har blitt flyttet til business. Jeg har funnet nye F-billetter med Asiana via ICN til BKK. Det blir jo da et flystrekke til. Er det verdt å bytte, eller skal jeg gå for business og ikke første klasse ned til BKK? Jeg har jo F-billetter videre til Sydney, og har god til til å bruke loungen i BKK. Når tiden nærmer seg vil jeg uansett prøve å bestille Lufthansa F-klasse fra Frankfurt til Bangkok. Er det noen som har greid å få tak i slike? Tar imot tips med stor takk
Har ikke så mye innputt på vurderingen av produktene du vurderer. Men hvis du først drar av ekstra poeng for å fly F ville jeg hvis jeg var deg booket meg inn på Asiana forutsatt at du får det/de ekstra leggene. Alternativt går du får 1 strekke i Thai hvis det utløser tilgang til deres 1 klasse lounge feks når du kommer tilbake fra Sydney. Også ville jeg fortsatt med planen om å booke Lufthansa 2 uker før. Med tanke på antall rapporter fra LH-F her inne så er det tydelig at billettene er der.
Jeg tror ikke LH slipper så mange F billetter på strekket FRA-BKK, de gjorde i alle fall ikke det i desember når jeg holdt øye med det. Enklere hvis du er åpen for å ta turen via Kina eller Japan, eventuelt Hong Kong.
Jeg kom i samme situasjon med flybytte hos TG i mai 2018. Jeg har byttet til TG925 MUC-BKK samme dag med en B744, denne har F-kabin og er verdt å sjekke på din tur til Sydney, da den ankommer BKK ca. 30 minutter før flighten fra FRA.
Ikke noe å tenke på om det lar seg gjøre! En mulighet her er som andre over sier å fly til PEK, PVG eller lignende med LH F. Air China bruker å slippe mye i F så det er en mulighet videre med tanke på begrensningen på ett stopp i transittsone. God tur og del gjerne litt fra reisen med oss. Husk masse bilder
LH flyr ikke F på FRA-BKK sommerhalvåret. Så ville gått for Asiana og da ev bytte til LH på utreise PEK/PVG/SIN 14 dager før. Det har ellers vært nevnt noen rykter fra agenter om at de kommer til å gå bort fra soneinndeling, men har foreløpig ikke sett noen endringer. Kan uansett være greit å ha i bakhodet om dere skal endre nærmere avreise.
Har vært flere eksempler på bookinger som går på tvers av de tidligere strengt regulerte soneregler..
Poenget var vel at dette er noe som praktiseres vilkårlig av agenter, og er mer unntaket enn regelen foreløpig. For eksempel så vet jeg at du og flere andre har fått innvilget 9 legs. På mine siste to ulike CT bookinger har dette blitt nektet uansett agentroulette og mange telefoner. Jeg følger også svenske forum som har fått igjennom 10. Så dette er ikke noen etablert praksis dessverre, men mer unntak, det samme som de sonene.
Takk for tipset om å reise via Japan. Jeg har søkt mye på F-klasse fra FRA til BKK uten å funnet noe, når jeg søker til Japan og Kina dukker det opp mye.
Jeg valgte å ikke bytte til F-klasse med Asiana til ICN, da det ser ut til å være flere muligheter andre steder, f.eks. Tokyo eller Singapore med LH. Jeg spurte agenten hos SAS om to stopp i transitsonen og det var ikke noe problem - sa han ihvertfall.
Jeg ringte Tallinn i dag. Der sa de at det ikke var noe problem med to stopp i transitsone. F.eks var OSL-FRA-SIN-BKK.SYD helt greit. Jeg har SYD-BKK-CDG-OSL på vei hjem og får dermed 8 strekninger som han trodde var det maksimale.
Noe som var rart da jeg ringte i dag var at han ikke fant CDG-OSL med SAS i plus-klasse selv om jeg fant det både i KVS-Tool og på SAS sine sider. Fikk derfor ren økonomiklasse på det siste strekket. Jeg prøver å gjøre noe med den senere
Reisen ser foreløpig slik ut: OSL-FRA LH Business FRA-BKK TG Business BKK-SYD TG First SYD-BKK TG First BKK-CDG TG First CDG-OSL SK Økonomi !! Må si meg ganske fornøyd med dette. Har hatt Amex i litt over to år nå, og har allerede hatt en t/r på business til USA. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke startet med dette før