Abu Dhabi i vinterferien med unger (8+11)

Tråd i 'Reisemål' startet av indahla, 18. okt 2019.

1. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,953
    Bonuspoeng:
    293
    For første gang tenker vi å ta en tur til varmen i løpet av vinteren. Kona vil IKKE til Granka eller Dubai så da dukket Abu Dhabi opp :)

Noen med erfaringer og råd? Vi er glad i bading :)

2. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,640
    Bonuspoeng:
    183
    Radisson BLU på Yas Island var bra når vi var der med kidsa på 7 og 12. Ikke strand, bare basseng. Det som var Hilton, tror det er Crown Plaza nå, var også bra men hotellet er eldgammelt. Ville vurdert Sharja hvis dere skal til Emiratene, vi var veldig fornøyde på tur med kidsa det. Mange år siden, bodde på det som var Radisson SAS da.

indahla liker dette
  3. seppma

seppma Reiseglad

Likes mottatt:
    114
    Bonuspoeng:
    43
    Intercontinental Abi Dhabi har flått privat strand og fin bassengområde, rekommenderes varmt bodd der flere ganger. Hotellet ligger kort vei fra sentrum.

4. Sjark

Sjark Medlem

Likes mottatt:
    151
    Bonuspoeng:
    43
    Sharja er vel et "dry Emirate", som vil si at alkohol ikke er tilgjengelig på hoteller. Muligens også mer restriktive med å håndheve Sharia-lovgivningen.

5. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,640
    Bonuspoeng:
    183
    Fullstendig tørke i Sharja ja. De ryddet bort det jeg hadde på rommet også, satte det bakerst i klesskapet hver dag. Sharia-lovgivning så jeg ingenting til, helt uproblematisk opphold.

6. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,002
    Bonuspoeng:
    113
    Kan støtte denne anbefalingen, anbefaler å bestille Club tilgang, da måltider ellers kan bli dyrt. Med barn så får vel man restaurant-måltider som alternativ

7. ina

ina Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,510
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde du Lounge tilgang på Hilton Sharjah ? Var du fornøyd med maten på hotellet?

8. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,640
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde Radisson SAS på Sharja, ikke lounge. Maten var forøvrig veldig bra

9. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    411
    Bonuspoeng:
    83
    Fine hoteller i Abu Dhabi er rimeligere enn i Dubai. Dersom du går for hotell med lounge bør du se hvilke alternativer de har for barnefamilier for happy hour. Veldig ofte 18 årsgrense i lounge etter frokost. Har selv bare bodd på St Regis som hadde egen Strand. Det lå et Hilton hotell ved siden av som nå er Radisson Blu tror jeg. Har hørt at Jumeirah skal være fint. Personlig trivdes jeg bedre i Dubai, men skal du ikke utenfor hotellet er det som nevnt billigere i Abu Dhabi.

10. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    I det nabolaget ville jeg valgt Oman.

Bedre kultur, local feeling, spennende utflukter og variasjon. TK og QR har fin connection til MCT fra Oslo, alternativt KLM eller LH/LX og Oman Air (WY).

https://experienceoman.om

sutenai liker dette

Del denne siden