Agra - Taj Mahal dagstur fra DEL (Delhi)

Tråd i 'Reisemål' startet av Are, 05. juli 2023.

1. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Nå er det kort tid før sommerens eventyr med langtur i C og alt annet morro.
    På veien skal vi stifte kjennskap med Air India slik at vi får en full dag i Delhi, målet er da å få tatt turen til Taj Mahal.

Er det noen som har noen erfaringer å dele?
    Hvor booket dere, hva kom det på osv.

Jeg vil fortrinnsvis booke og betale på forhånd for å slippe å håndtere kontanter da vi skal være der kun en dag.
    Normalt ville jeg nok foretrukket å ta ting litt på sparket, ta offentlig transport osv, men ettersom vi har en relativt begrenset tidsramme ønsker jeg fortrinnsvis å ha det meste klart på forhånd.

For ordens skyld, vi skal reise neste uke så begynner å bli litt stramt med tid :)

2. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,299
    Bonuspoeng:
    113
    Det er rimelig langt med en dagstur mellom Delhi og Agra. Mener vi brukte nesten en hel dag med tog en vei, men det er en del år siden.

Når det er sagt, var soloppgangen ved Ganges i Agra en av mitt livs topp fem magiske opplevelser, så om det er mulig å forlenge anbefales absolutt en overnatting.

Edit: Sjekket nå. Det er ca 50 mil t/r

Last edited: 05. juli 2023
  3. Herlov

Herlov Poengsanker

Likes mottatt:
    6,015
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg var på dagstur til Agra fra New Delhi i 2016. Jeg booket en tur med det kommunale turistkontoret. Jeg booket vel en dag eller to i forveien i deres fysiske lokaler i New Delhi. Vi var vel 5-6 turister i en stor van. Vi var innom både Taj Mahal og en borg. Så stoppet vi på en restaurant på vei tilbake. Det er flere selskaper som tilbyr det samme, og det ville vel vært overraskende om ikke noen av de har nett-booking nå syv år senere. Pris husker jeg ikke nøyaktig, men den var helt grei.

PS: Jeg skrev et reisebrev som ligger her: https://insideflyer.no/forums/threads/lhr-auh-del-etihad-airways-a380-b777-f.4958/

Last edited: 05. juli 2023
    Woodswing, Calling, NoLimit and 3 others like this.
  4. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Det har vi ikke anledning til denne gangen.
    Tenker ellers at vi traff ganske greit med tiden når vi lander tidlig om morgenen og flyr igjen på kvelden.

Finnes massevis av alternativer på nett, derfor jeg håpet at noen hadde noen konkrete erfaringer eller anbefalinger. Ellers får jeg nok bare velge en av de som man kan søke opp..

Herlov liker dette
  5. LaDuden

LaDuden Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,653
    Bonuspoeng:
    93
    Gjorde noe lignende i 2016. Bestilte sjåfør som kom og henta oss på flyplassen. Ashoks taxi tours (https://www.i-love-my-india.com/India-Rajasthan-private-Tours-by-Car-and-Driver.html) .

Proft opplegg med WhatsApp/mailkommunikasjon på forhånd og underveis. Fikk mulighet til å skreddersy turen litt.
    Proff sjåfør og opplegg. Kan anbefales!

Prisene i 2016 ser jeg ut ifra korrespondansen var slik:
    - Airport pickup: 800 INR
    - Day Trip Agra : 6500 INR
    TOTAL: 7300 INR

Turen vår ble pick up på Delhiflyplass så dro vi videre til Agra med stop underveis for lunsj siden vi kom med morgenfly.

Så ble det Taj Mahal og Agra Fortress. På vei tilbake ble det Lotus tempelet i Delhi.

Are and Calling like this.
  6. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,723
    Bonuspoeng:
    113
    Gjorde dette i januar i år. Brukte www.fabcars.in og betalte ca. 19.000 INR for to personer med en SUV.

Litt tilsvarende @LaDuden. Ca. 14 timer totalt, fra flyplassen til Agra (Taj Mahal og Agra Fortress) og innom New Delhi med et par stopp på vei tilbake til flyplassen.

Var også veldig fornøyd!

Are liker dette
  7. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,080
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg kan sette deg i kontakt med en veldig flink guide vi har brukt flere ganger de siste årene.

Are liker dette
  8. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,874
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde ein slik tur i fjor sommar. Ankom Delhi tidleg på morgonen og reiste vidare litt mindre enn 24 timar seinare.
    Eg booka dagstur til Taj Mahal via Viator. Ser selskapet heitte Driver India Private Tours. Vi vart då henta på flyplassen kl 06.00 og var levert på eit flyplasshotell rundt kl 20 på kvelden. Der slappa vi av nokre timar før flyet gjekk vidare til BKK rundt kl 03.
    Ser at vi betalte kr 2850 for to personar, minus det vi fekk tilbake på Viatrumf. Opplegget inkluderte bil og sjåfør til Agra. Inngang til Taj Mahal og Agra Fort, vi plukka opp ein privat guide i Agra og denne var med oss på Taj Mahal og på Agra Fort. Opplegget inkludert også ein god lunsj i Agra.
    Har ingen reservasjonar i forhold til å anbefale dette opplegget, vi var godt fornøgde. Hadde vore ein fordel om sjåføren prata litt betre engelsk, men vi klarte å kommunisere litt.

paron, Lnbre and Are like this.
  9. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,227
    Bonuspoeng:
    183
    Låner denne tråden.

Har en tur til Delhi nå i romjulen og lurer på om det er noen som har erfaring med å bestille togbilletter på nett i forkant fra Delhi til Agra og tilbake igjen?

Eventuelt om noen andre har erfaring med organiserte turer fra Delhi slik som @afirm

10. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,624
    Bonuspoeng:
    293
    Det er veldig mange år siden, men jeg bestilte gjennom seat61 og på "hurtigtoget" intercity type med matservering når jeg reiste strekningen. Det gikk helt fint.

Rapolo liker dette

Del denne siden