Air Canada Business

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Robamu, 07. nov 2016.

  1. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Hei.

    Jeg sitter å ser på CT tur til Toronto og tenker å fly en vei Air Canada og retur med Austrian.
    Etter å googlet litt på både 787-9 og 777-300ER maskinene til Air Canada, så blir jeg usikker på hvilke
    seter jeg kan forvente og hva jeg bør velge.
    Executive pods eller Classic Pod.

    Noen som erfaringer og kan si hvordan det er å reise 2 sammen med disse setene.
    Blir de veldig personlige?


    Reisen er for øvrig etter neste sommer.
     
  2. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Man blir sittende nærmere hverandre hos Austrian enn hos AC. Lucky aka har testet nye business (reversed herringbone) hos AC og var imponert:
    http://onemileatatime.boardingarea.com/2016/05/31/air-canada-business-class-787-review/

    Jeg ville nok holdt meg til Austrian begge veier, men hvis du først skulle ende opp med reversed herringbone på en 777 så ville jeg forsøkt å få til et sete i "bakre" business-kabin. Der er det bare 3 rader og følgelig blir det mye roligere.
     
  3. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Vet du om den "skilleveggen" mellom midtsetene kan slåes ned?
     
  4. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Etter nærmere ettertanke så blandet jeg med AA sin biz. Den har en divider som man kan slå opp ned, men nå når jeg tenker meg om så tror jeg det ikke er mulig å ta den ned ombord hos AC.

    Så hvis du vil snakke med konen/partneren er det faktisk sånn at det er lettest å se hverandre når dere sitter på hver sin side av midtgangen. Rimelig upraktisk.
     
  5. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Ser at Austrian sin kabin er mye mer åpen, kanskje litt FOR åpen etter min smak. Her synes jeg den nye SAS kabinen har truffet veldig bra!
    Men da lander jeg kanskje på Austrian dagflight og Air Canada på nattflight på retur om det passer med reisedatoer :D Greit å få litt privattid når man uansett skal sove
     
    OttoL liker dette
  6. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Enig. Reversed herringbone er uansett slik at man må vri mye på kroppen for å snakke med partneren. Jeg har kun flydd det på nattflighter så da gjorde det uansett ikke så mye, men jeg merker meg at hvis litt kvalitetstid er viktig så er det mye hyggeligere med SK/BA/Austrian.
     
  7. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Eg skal ut å fly AC rundt nyttår og lurer difor på kva som er mest ideelt dersom ein reiser to saman. Eg skal fly A330 og Dreamliner.

    Har foreløpig valgt følgjande seter, men er usikker på om det er best; Eg meiner å ha lest at nokon meinte det kunne vere like greit å sitje bak kvarandre på A330.
    AC seats.png
     
  8. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Du må huske å oppdatere på hvordan setene var på 787-9 :)
     
  9. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Det skal eg gjere! Returen frå YYZ til FRA går med dette flyet, seta ser veldig bra ut so eg ser fram til å teste dei.
     

Del denne siden