Jeg skal i sommer fly SVG-CPH-YYZ-SEA t/r i P-klasse med Air Canada. Leget fra SVG til CPH er naturligvis en SK-flight. Er det noen som vet hvilken poengopptjening som kan forventes her? Gis det grunnpoeng og kvalifiserende flyvninger på AC-flights? Takk på forhånd
Du får nok kun kvalifiserende flyginger på de rene SK rutene. Men P klasse med AC skal ifølge tabellen på sas.no gi 100% opptjening. så CPH - YYZ 3890 +YYZ - SEA 2050 x2 for return. Samt poengene for SVG - CPH return avhengig av bookingklasse
Har noen erfaring med Air Canada Rouge, og opptjening til Eurobonus? De er ikke nevnt her, men går det an å håpe at det bare er en forglemmelse?
Vurderer en tur til Florida på sensommeren, og har sett på BGO - CPH (SAS) - YYZ (Air Canada) - FLL (Air Canada Rouge), samme rute tilbake. Bookingklasse W, med mulig oppgradering på poeng. Jeg har EBG og fruen har EBS. 1) hva kan vi forvente av poeng? 2) Kan jeg forvente «normale» EBG fordeler (ta med gjest i lounge YYZ og ikke minst fast track immigration YYZ + ekstra bagasje)? Ikke helt enkelt å forstå seg på reglene når SAS flyr - drevet av Lufthansa, AC flyr - drevet av AC, AC flyr- drevet av AC rouge.
Du vil få poeng etter tabellen til flyselskapet som flyr ruta. BGO-CPH blir med SAS (du nevner Lufthansa.. kan det stemme da?) sin tabell. CPH-YYZ og YYZ-FLL blir med Air Canada sin tabell. Du kan forvente deg alle de vanlige *G-fordelene. Imidlertid er det ikke fasttrack for *G på YYZ hverken for immigrasjon eller sikkerhetskontroll. Lounge i transitt til USA på YYZ er ikke all verden.
I booking klasse W er det 50% av miles. CPH-YYZ er 3907 miles YYZ-FLL er 1214 miles Til sammen 5121 miles. Du skal jo fly denne strekningen t/r så da blir det jo 10 242 miles. Du får 50% av dette som EB poeng. https://www.sas.no/eurobonus/partners/flyselskaper/air-canada/ Litt usikker på strekningen BGO-CPH som flys av SAS. Er 423 miles. Om du får 50% av det eller skarve 150 poeng for sas go billett vet jeg ikke. Men det gir deg hvertfall en pekepinne
Reiste i billettklasse P med AC og AC Rouge. (Premium Economy) Mars 4, 2018 Copenhagen-BergenSK 2864 SAS GO 625 Mars 3, 2018 Toronto-CopenhagenAC 0882 Premium Economy 4 000 Mars 3, 2018 Cancun-TorontoAC 1811 Business 1 700
Her tror jeg du har regna feil. 10242 hørtes vel mye ut for 50%... Men det skal kanskje være 50% av 10242?
Beklager, det skulle selvsagt være omvendt Uten fasttrack immigration faller antakelig behovet for lounge bort også, med kun 1,5 t transit. Det er bagasjen og setevalg som først og fremst er viktig (dels også fordi det gir meg argumentene jeg trenger for å velge Star Alliance fremfor tilsynelatende langt billigere KLM/Air France/Delta) Takk for svar!
Jeg skal ikke si det for sikkert, men jeg tror ikke EBG/EBD gir deg setevalg hos AC med mindre dette er inkludert i billetten. Jeg kan i alle fall ikke huske å ha fått det fra andre Star Alliance-selskaper når jeg har reist i økonomiklasse. Det skal riktignok sies at det er en stund siden sist.
Takk for alle svar. Key West fristet såpass at det blir KLM/Delta som tar oss på sommerferie i år. Prisen var også mye lavere enn alternativet forespeilet lenger opp.
Forsåvidt enig der, men trøsten får være at SAS startet sviket da de bestemte seg for å droppe CPH - MIA i sommersesongen