AIR CANADA MED BILLIGE BUSINESS CLASS BILLETTER,. Hvor mange ebpoeng får jeg.

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Fredrik81, 08. jan 2016.

  1. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan finner jeg ut hvor mange basic ebpoeng jeg får, på de forskjellige destinasjonene?
    Vurdere å booke en MR til høsten.
     
  2. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
  3. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Og så må du regne distansen for å finne antall poeng. Det finner du ved å beregne antall miles mellom flyplassene på www.gcmap.com og runde av oppover til nærmeste 100.
     
  4. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Får ca 7500 status miles en vei. Hvis jeg fly biz får jeg da 15 000 ebpoeng per vei hos.
     
  5. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Det er dessverre alltid P-klasse på kampanjene til Lufthansa og kammeratene i Joint Venture over Atlanteren. Merk bare at Brussels offisielt ikke gir EB opptjening i P-klasse, den mangler fra oversikten til SAS.

    BOS er billigst, ruting via IAH er det lengeste omvei du kan velge i USA som da gir flest antall poeng. Det er lov med en stop-over i USA.

    Du kan også spe på inntjeningen med å fly i Europa. LH P gir dog kun 750 poeng. Du får faktisk bedre opptjening til EB om du velger en SAS connection og havner i Plus, men da blir det lite business class over tilslutningen.
     
    Fredrik81 liker dette
  6. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Si du skal fly København - Toronto - Boston. Det er 3907 + 446 miles. Det blir da 4000 + 500 poeng. 4500 * 2 = 9000 poeng for tur/retur på dette tilbudet siden den bare gir 100% opptjening
     
  7. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Hm, det er sannelig ikke all verden.Vurderte egentlig å hive meg med på dette tilbudet for å opptjene en god slump grunnpoeng, men nå vet jeg sannelig ikke...
     
  8. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Har sett litt mer på denne nå. F.eks. København - Toronto - Vancouver - Seattle - Vancouver - Frankfurt - København til drøye 13 000,- Da er det Biz på København - Toronto og Toronto - Vancouver med Air Canada og Vancouver - Frankfurt med Lufthansa. Biz segmentene vil da gi meg ca 11 000 poeng + det som jeg ev. vil få for Eco-segmentene og tilknytningen mellom Ålesund og København.
    Dette vil i tilfelle ikke bli en ren MR, men også for å få noen dager i Seattle, men hva synes dere? Ikke all verden til poeng uttelling kanskje?
     
  9. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg kikket på noe av det samme men syntes ikke det var verdt det, men det kommer jo helt an på om Biz er viktig. Syns nye SAS Plus har blitt bra og fant billetter AES-LAX i Mars for 9300,- via ARN som gir 15k EB. Litt avhengig av OT-prisene så tror jeg at du kan ligge på omtrent 13000,- hvis du får Biz begge veier og da er det 22k EB.

    Men med flaksen din på OT er kanskje ikke det noe å satse på ;)
     
    RoadKing liker dette
  10. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    @Travellingalf Poeng per krone gir for dårlig utteling hvis dette er det eneste kriteriet. Du betaler ca 1,18 kr pr EB poeng som er rimelig stivt. Eurobonus selger poeng, riktignok kun Extra poeng, for 25 Euro per 1000 poeng som med dagens kurs er ca 0,24 kr per poeng.

    Annet eksempel: tur til SFO med 2 connections til CPH i GO fikk jeg til 3490 på VIP salg, ca 0,27 øre per poeng.

    Som oftest er det jo andre variabler også, en ferietur, ny destinasjon, ny premiumkabin, mangler noen poeng for et rekvalifiseringsnivå eller at man bare rett og slett foretrekker at en MR skal være en komfortabel opplevelse.
     
  11. KatManDu

    KatManDu Senior Medlem

    Innlegg:
    574
    Likes mottatt:
    746
    Bonuspoeng:
    93
    De selger også grunnpoeng... 1000 kr = 1000 poeng.
    Og det er jo dyrt hvis du trenger mange.
    Men det hører kanskje ikke hjemme i denne tråden.
    https://points.flysas.com/
     
  12. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg som skal til Toronto i oktober... Typisk at det ikke var tilbud i denne perioden!!:( Hadde sett for meg å reise i biz da jeg skal konkurrere der :cool:
     
  13. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Gode poeng og jeg er enig i det meste, ikke minst at som en ren MR er dette en dårlig investering. Men akkurat denne gangen tenkte jeg både å få opplevd ett nytt flyselskap, ett nytt land og en ny by. Men jeg har selv prøvd SAS Plus i ny kabin nylig og er helt enig i at det er ett godt produkt od kan f.eks. L.A. med SAS være ett godt alternativ. Om ikke annet så blir det en ny by i alle fall.
    Jeg reiser ikke i økonomi på langdistanse lengre uten en spesielt god grunn og siden det ser ut som jeg har "brukt opp" min OT-kvote så er det nok det tryggeste for meg å satse på f.eks. SAS Plus og så ev. oppgradere med poeng.

    Og ja, man kan jo alltids kjøpe grunnpoeng, men det er jo ikke like moro da ;)

    Skal vel finne på noe moro tenker jeg!
     
    Baldrick, MadsVaHa and KatManDu like this.
  14. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Air Canada gir generelt svært dårlig opptjening med mindre du bestiller full flex. Betalte nesten 30TNOK (semi flex business) tur/retur Boston før jul og fikk fremdeles nesten ingen poeng. Så poengmessig er AC helt krise.

    Men servicemessig er de veldig ok.
     
    Flemming Poulsen liker dette
  15. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg booket (som nevnt i annet tråd) Sas Plus billetter til Miami for ca 8000,- til juleferien 2016. Det gir rundt 15000 poeng - og er mer poeng for penga.....

    230 euro for Optiontown til Business på toppen evt. Hvis evt får inn noe slikt i begge retninger så blir det totalt rundt 12-13000 t/r, og en del mer poeng (tror detmer rundt 20-25000 da)
     

Del denne siden